{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

To "træner" {{forumTopicSubject}}

Hej til alle jer glade hundeejer smiley
Jeg har et spørgsmål ang. træning af hund.
Vi står og skal flytte til Nord Sverige næste år og da min mand går meget på jagt, går vi og overvejer om vi skal havde et nyt familie-medlem når vi er flyttet og faldet godt på plads i vores nye hjem.
Så det vi leder efter svar på er, når tiden kommer, om vi kan være to om at træne hunden, (vi har ikke besluttet os om hvilken race endnu) altså at jeg træner alm. lydighed osv. mens den er lille, når så alt det er på plads, kan manden så tage over og træne den til jagt?
Vores mål/håb, er at finde en hund der både kan være familie-hund, vagt hund når jeg er alene (vi flytter ud i "ødemarken") samt at manden kan tage den med på jagt, da man i Sverige ikke må gå på jagt uden at havde en hund der kan finde dyret. Man behøver ikke selv ha hunden men man skal kunne ringe efter en hund inden for meget kort tid hvis der skulle opstå "et problem" .
Vi vil så gerne selv ha en hund mere når tiden er og der er masser af plads og hjerterum til en hund mere. smiley
Håber at der er nogen derude der kan dele lidt erfaring med mig/os.
På forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To "træner"
  • #1   1. jul 2019 Det kommer lidt an på, om I er enige om træningsmetoderne, og kan finde træningssteder, der også er? For så er det ikke noget problem, at forskellige familiemedlemmer træner forskellige discipliner med samme hund.

• #2   1. jul 2019 Vi er helt enige om hvordan vi "opdrager". Det er bare altid mig der har haft den rolle med vores hunde, (og vores to børn smiley ) da min mand er meget "blød/mild" så det med at opdrage på en hvalp er ikke hans stærke side smiley Men når jeg har lært dem alt det "alm." så tager han fint over og så er det ham der lære dem at gå pænt i snor osv. smiley Jeg var bare lidt i tvivl da det jo nok bliver en helt anden type hund end dem vi har når den også skal bruges til jagt smiley

• #3   1. jul 2019 Umidlbart burde det lade sig gøre, men som Karina skriver er det vigtigt i er enige..

fx dur det jo ikke at vente betyder "gå lidt langsommere" ved den ene og "stå helt stille" ved den anden smiley

• #4   1. jul 2019 Anne - nu bliver jeg lidt forvirret.
    Blød/mild er da de helt rette egenskaber, når man skal starte et samliv med en hvalp, så længe han bare ikke er inkonsekvent smiley

• #5   1. jul 2019 smiley Han kan ikke få sig selv til at sige " NEJ " når der sidder en bette hvalp og glor på ham med store øjne - Det var da ikke mig der åd din sko, heller ikke mig der lagde en lort på gulvet, selvom du lige har luftet mig smiley smiley

• #6   1. jul 2019 Det korte svar er JA !!!
    Naturligvis kan man det, så er vores hunde ikke dummere.

Kæresten og jeg kan til enhver tid tage hinandens hunde og træne - han er sygt dygtig til at indlære dem to-bold systemet og han har indlært min unge hund det og så har jeg overtaget og fortsætter træningen af den.
    Jeg er ræsergod til spor, så da han fik lidt problemer med sin på sporet, gik jeg med den i en periode.

Vi er ikke ens i vores måde men hundene kan sagtens skelne sålænge det er "det samme" vi laver med dem.

• #7   1. jul 2019 Lyder super Martine smiley

• #8   1. jul 2019 Anne -

Herhjemme er min kæreste den "søde" og jeg langt mere konsekvent .. hundene ved da på milimeter, hvor langt de kan gå med ham og hvor langt de kan gå med mig.

• #9   1. jul 2019 Jeg kender faktisk til en hel del, hvor konen træner noget lydighed med hunden og manden bruger den til jagthund (labber og spaniels). Såååeee umiddelbart tænker jeg at det sagtens kan lade sig gøre smiley

• #10   1. jul 2019 Mette - Lyder godt... Man er jo altid lidt i tvivl når man vil kaste sig ud i noget nyt smiley

Nu skal vi så bare blive enige om hvilken race smiley

• #15   1. jul 2019 Ja det vil jeg også mene.

Når min far siger “sit” til Jessie, så dækker hun konsekvent altid og får en godbid af min far smiley det har stået på i et par år nu.

Det gør hun jo ikke med mig, så ja, jeg tror at hunde skelner meget mellem hvem der er “træner” dem.

• #16   1. jul 2019 Min kæreste træner vores staff til rally-lydighed, men det er mig, der går konkurrencer med ham. Vi har gået pt. 3 konkurrencer med mindst 90 point ud af 100 - så mit svar er: Det er ikke umuligt, såfremt man gør de samme tid, når man forventer noget af hunden. smiley

• #17   1. jul 2019 Ziva skifter i mellem at blive trænet af manden og jeg, det skifter om vi er afsted på det lange hold tirsdag, kort torsdag eller lydigheds-lørdag. Hun er altså knivskarp på at vi træner og det betyder ikke så meget hvem af os der er i den anden ende af snoren. Vi har også haft skiftet trænere et par gange undervejs.

Jeg vil dog anbefale at i tager med til hinandens træninger fordi selvom manden og jeg var meget tydelige i vores kommunikation om fx fremsendelse og dirigering, har vi alligevel fået lavet lidt koks hist og her, som vi nemt fik rettet ind, fordi vi gerne tager begge afsted til træning, de dage det kan lade sig gøre smiley

Zivas fejl er helt sikkert førerfejl og ikke fordi hun har haft problemer med at der har været skiftet fører.

Kommentér på:
To "træner"

Annonce