To "træner" {{forumTopicSubject}}
Hej til alle jer glade hundeejer
Jeg har et spørgsmål ang. træning af hund.
Vi står og skal flytte til Nord Sverige næste år og da min mand går meget på jagt, går vi og overvejer om vi skal havde et nyt familie-medlem når vi er flyttet og faldet godt på plads i vores nye hjem.
Så det vi leder efter svar på er, når tiden kommer, om vi kan være to om at træne hunden, (vi har ikke besluttet os om hvilken race endnu) altså at jeg træner alm. lydighed osv. mens den er lille, når så alt det er på plads, kan manden så tage over og træne den til jagt?
Vores mål/håb, er at finde en hund der både kan være familie-hund, vagt hund når jeg er alene (vi flytter ud i "ødemarken") samt at manden kan tage den med på jagt, da man i Sverige ikke må gå på jagt uden at havde en hund der kan finde dyret. Man behøver ikke selv ha hunden men man skal kunne ringe efter en hund inden for meget kort tid hvis der skulle opstå "et problem" .
Vi vil så gerne selv ha en hund mere når tiden er og der er masser af plads og hjerterum til en hund mere.
Håber at der er nogen derude der kan dele lidt erfaring med mig/os.
På forhånd tak.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
jul 2019
Følger: 20 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 4
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.628
fx dur det jo ikke at vente betyder "gå lidt langsommere" ved den ene og "stå helt stille" ved den anden
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
Blød/mild er da de helt rette egenskaber, når man skal starte et samliv med en hvalp, så længe han bare ikke er inkonsekvent
jul 2019
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.187
Naturligvis kan man det, så er vores hunde ikke dummere.
Kæresten og jeg kan til enhver tid tage hinandens hunde og træne - han er sygt dygtig til at indlære dem to-bold systemet og han har indlært min unge hund det og så har jeg overtaget og fortsætter træningen af den.
Jeg er ræsergod til spor, så da han fik lidt problemer med sin på sporet, gik jeg med den i en periode.
Vi er ikke ens i vores måde men hundene kan sagtens skelne sålænge det er "det samme" vi laver med dem.
jul 2019
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.187
Herhjemme er min kæreste den "søde" og jeg langt mere konsekvent .. hundene ved da på milimeter, hvor langt de kan gå med ham og hvor langt de kan gå med mig.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.334
jul 2019
Nu skal vi så bare blive enige om hvilken race
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Når min far siger “sit” til Jessie, så dækker hun konsekvent altid og får en godbid af min far det har stået på i et par år nu.
Det gør hun jo ikke med mig, så ja, jeg tror at hunde skelner meget mellem hvem der er “træner” dem.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Jeg vil dog anbefale at i tager med til hinandens træninger fordi selvom manden og jeg var meget tydelige i vores kommunikation om fx fremsendelse og dirigering, har vi alligevel fået lavet lidt koks hist og her, som vi nemt fik rettet ind, fordi vi gerne tager begge afsted til træning, de dage det kan lade sig gøre
Zivas fejl er helt sikkert førerfejl og ikke fordi hun har haft problemer med at der har været skiftet fører.
To "træner"