524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Min hund gør :( Min hund gør :(

Jeg har et problem med min ellers så dejlige cavalier. Hun gør hver eneste gang der er nogen der går forbi vores vindue - ja eller bare hver gang hun hører nogen! Det er simpelthen til at blive vanvittig over! Hun må gerne sige til når der kommer nogen eller når der er noget usædvanligt, men at vores naboer ikke kan gå forbi uden hun gør så meget, at det lyder som om hun er ved at få tungen galt i halsen - det er altså lige i overkanten. Min kæreste og jeg har prøvet lidt af hvert, men det er som om intet hjælper. Vi har prøvet med skæld ud, at aflede hendes opmærksomhed, uden at skælde hende ud og bare lukke hende ind i et andet rum (eller ind fra terrassen).
Ellers er hun en meget stille hund, der overhovedet ikke har tendenser til at blive gal! Hun er dog en forsigtig hund, som ikke bryder sig om når fremmede kommer "massende" og vil snakke! Det skal være på hendes vilkår!
Hvad skal vi stille op? Det er jo ikke til at have hende ude nu hvor det er så fint vejr smiley Naboerne skulle helst ikke klage over os!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund gør :(
  • #1   25. apr 2007
    Har du prøvet at bare forholde dig roligt? Sende dæmpende signaler, virke ligeglad. Det fungerer fantastisk herhjemme, med en hund som er avlet til at gø ;O)

• #2   25. apr 2007 hvad med det afsnit med irene jarnved hvor der også er en lille hund der gør så meget at naboerne var trætte af den... mon ikke der er noget derfra I kan bruge?

• #4   25. apr 2007 håber der er noget der kan bruges...

• #5   26. apr 2007 Den får også besked på ikke at gø når der kommer nogen!! Jeg mente bare, at jeg ikke er så sibbet, at jeg slet ikke vil have at den siger et kvæk smiley At jeg godt ved, at hunde siger til en gang imellem.. Var måske også forkert formuleret!! Men summa summarum er, at den får besked på at tie stille, hver gang den gør!

• #6   28. apr 2007 Min hund er også 10 mdr., men hun er overhovedet ikke "teenager". Man siger jo at det er når de er 1 års tid, at de er vildest, men hun er en meget stille og rolig hund! Så jeg tror ikke ikke jeg skal regne med at få en vild "voksen-hund" smiley
    Hvad hensyn til, hvad man skal gøre når hunden er utryg, så fik jeg af vide da vi gik til hundetræning, at man skal støtte hunden. Man skal sætte sig på hug ved hunden UDEN at snakke, klappe eller på nogen måde ynke den! Det handler bare om, at den skal mærke, at dens "leder" er der og der ikke er noget at være bange for! Jeg gør det når min hund møder en anden hund eller et barn, som den er utryg ved... Det plejer også at hjælpe at JEG viser interesse for den/det hun er bange for!

• #7   28. apr 2007 Hej Maria

Jeg har haft samme problem og fik dette råd at en hundeterapeut:
    Gå selv hen til vinduet engang imellem og sig HEJ HEJ til dem der kommer, men gør det også når der ingen er. Jeg er begyndt at vinke og hilse på mange mennesker( der ikke er der) og så synes Bastian pludselig ikke det er så spændende mere.
    Det handler om at du viser det også er dig der bestemmer ved vinduet og din hund ikke behøver vogte der også, men at du har helt styr på hvem der kommer forbi.
    Prøv det - det virker for os.

Vh Malene

Kommentér på:
Min hund gør :(

Annonce