{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Har brug for råd!! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har så fået et lille (som ikke skal udvikles mere!!) problem med Bella (se hendes profil - hun er en omplaceringshund). Hun er blevet meget vagtsom overfor fremmede, oss selvom at vi står ved hende. Hun knurre og har gjort et par stykker bange. Det er da dejligt at hun giver lyd når der kommer nogen men de skal jo have lov til at komme på grunden.
Det jeg har brug for er gode råd til hvordan jeg vender hende af med dette.
Håber der er nogle hundekyndige mennesker som sidder med nogle guldkorn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for råd!!
  • #1   24. apr 2007 Ja gøen det oss ok. men i løbet af den sidste 1-2 uger er hun begyndt at knurre. og det er ikke noget som jeg er helt tryg ved

• #2   24. apr 2007 Har det samme problem med min enen hanhund...

Bed folk om at sætte sig ned eneten helt ned eller på hug med ryggen til og lad hende selv tage kontakt...

Og istædet for at skælde ud når hun gør så ros hende når hun ikke gør det længere...

det er et par råd jeg fik af en hunde træner... og de har hjulpet på min hanhund, men det tager lang lang tid...

• #3   24. apr 2007 Rottweilere (som jeg kunne se hun var en blanding af) er avlet til at holde vagt, derfor vil du nok ikek kunne f det helt væk, men du kan med målrettet opdragelse få det dæmpet smiley

Hvad gør i når hun knurrer osv?

• #4   24. apr 2007 Det er jo hendes selvværg og en tillid der skal bygge op igen...

• #5   24. apr 2007 Jeg siger nej og roser når hun stopper med at knurre. Hun har siden vi fik hende været forbeholden overfor mænd og har et par gange knurret... Men nu er det oss af kvinder hun knurre. Og istarten var det kun når vi ikke lige var ved hendes side at hun knurrede. Jeg er jo lidt utryg ved denne udvikling...

• #6   24. apr 2007 Ja det kan jeg godt forstå du er... det lyder jo somom det går den gale vej... men prøv det med at de skal sidte sig på hug med ryggen til (det er anti dominans) og vil tro det vil virke men der skal nok mange gange til...

• #7   24. apr 2007 det jo det, med den gale vej.... Ja det vil jeg prøve. men der kommer altså nogen her i huset som ikke fatter en skid!! De ved bedre osv osv og bla bla ja lige et surt opstød :o) Jeg vil jo bare så gerne have at hun bliver helt ok efter den barske start og det skærre mig i hjertet og se denne udvikling.

• #8   24. apr 2007 Kender det godt... og kan 100% følge dig... Jeg krydser finger for at det vil begynde at gå den rigtigte vej igen...

Sådanne mennesker burde ikke have hund, når de ikke kan behandle dem godt... det er je levende væsner og ikke en ting man putter op på hylden eller ind i skabet når man ikke gider dem mere...

• #9   24. apr 2007 Prøv at aflede opmærksomheden ved fx at få hende til at sitte, eller ligge sig, grib en gren og begynd at lege, hop fjantet rundt, et eller andet *g* så hun ikek tænker "grrr MIN mor" men "Hey hvad laver mor nu ÅRH HVAD, LEGE" *g*

• #10   24. apr 2007 Jeg vil prøve jeres råd af! Og tak fordi i kommer med disse råd, sommetider når man står i en situation kan det være svært lige og gennemskue hvordan man skal håndtere problemet.

• #11   24. apr 2007 mine to rott'er er oz meget vagtsomme - de gør og knurre oz og jeg plejer oz at aflede dem efter et lille stk tid (de skal jo ha lov til at gøre det de er her for, nemlig passe på flokken og deres 'hule') med leg og træning og positiv stemme..

sussie f.eks sys det er viiildt skægt når jeg med meget lys stemme siger: uuuurrha da store farlige vagthund

så kommer hun hoppende med logrende hale og bølle følger automatisk med - han ku jo gå glip af noget.. en godbod måske endda - uha smiley

• #12   24. apr 2007 Min hund begyndte også pludselig at være bange for mænd.....
    Der hvor vi træner har jeg fået samtlige mænd til at hjælpe samt mandlige familiemedlemmer.
    De skal sidde sig på hug, og ik kigge hunden i øjnene, og hunden skal selv komme til dem. Når den kommer skal de ikl lave nogen voldlige bevægelser men bare ligeså stille gi godbidderne.
    De må for alt i verden ik bøje sig ind over hunden.
    Og hvis hunden knurrer ad manden skal du ik skælde ud, men bare sige manden skal vende sig om og ignorere hunde.
    Det har ihvertfald hjulpet os meget.

• #13   24. apr 2007 Det kan også sagtens være fordi hun simpelthen ik kan klare den situation det er at skulle passe på hjemmet.....ved ik lige hvordan det er med din race:o)
    Men min hund holder op med at gø hvis jeg viser ham at jeg sagtens selv kan klare situationen.

• #14   24. apr 2007 Happydyret J: "Men min hund holder op med at gø hvis jeg viser ham at jeg sagtens selv kan klare situationen." - Syntes jeg har prøvet dette, men syntes ikke helt det virker... Hvordan gør du? - for syntes det er en god måde - altså vise sine hunde, som en god leder, at man har styr på tingene :o)
    Men vi fik så besøg af en som kommer dagligt, Bella knurrede og jeg var hurtig til at finde hendes legereb og vupti så glemte hun vores ven dejligt, men det jo ikke altid man lige kan være til stede når vennerne kommer forbi.

• #15   24. apr 2007 Jeg går simpelthen ind foran ham og ber ham om at sitte eller dække.....Det får ham til at falde til ro hvis han gør i haven.
    Nåå det er også folk hun kender som hun knurrer af?
    Jaa så ved jeg det ik rigtigt. Der må jo være noget de gør som gør hende utryg, men synes da stadig i skal sige til gæster (som i ved kommer) hvad de skal gøre for hun ik bliver utryg ved dem.

• #16   24. apr 2007 Happydyret J: takke rfor dine råd.
    Vil prøve det hele som i alle er kommet med af foreslag :o)

• #17   24. apr 2007 Hov har lige læst på din profil:o)
    Hvis det er selvtilliden den er gal med synes jeg sagtens du kan prøve at anvende den metode jeg har beskrevet.

• #18   24. apr 2007 Selv tak:o)

• #19   24. apr 2007 Ja den med at "tage" førringen som en god leder . og yderligere er jeg ved at lave en "hjælp" seddel til fordøren, så folk lige kan se at vi er ved at træne hende, samt hvad de skal gøre

• #20   24. apr 2007 Ann- det lyder som en rigtig god ide:o) Medmasser af træning skal hun nok lære det

• #21   24. apr 2007 Jeg har slet ikke læst alle svar....

Min omplaceringshund var meget agressiv mod fremmede mennesker, børn, hunde i starten ( 2 1/2 år gammel) Hun gjorde udfald mod alt inden for 4 meter, og ville bide.
    Hun var naturligvis altid i snor

Det jeg har gjort er at jeg har "bundet" hende med en kommando. Feks. sit.
    Så er jeg gået frem til den fremmede, og har hilst på. Instrueret vedkommende om hvordan han skal forholde sig. bla. hold hænderne nede og i ro. Lad være med at klappe hende oven på hovedet. Kig lidt væk og ignorer hende indtil hun begynder at skubbe til dig for at få dig til at klø hende.

Herefter kaldte jeg hende hen til os, og så var der aldrig problemer.

Det går bedre når hunden selv og i eget tempo kan tage kontakt.

Denne metode kræver naturligvis en vis lydighed på hunden, men den kan måske også virke med en hjælper, der holder hunden indtil den bliver kaldt på.

• #23   24. apr 2007
    Hvis min hund gør når der kommer gæster, kaster jeg en håndfuld guffer ud på gulvet til hende. Så er hun travlt optaget ef det mens de kommer ind.

Det samme gør jeg når jeg selv kommer hjem. SÅ falder hun lynhurtigt ned:o)

• #24   24. apr 2007
    og som alex nævner: snor på, så du viser at DU har kontrollen. Også når det er indenfor.

• #25   25. apr 2007 Alex det du siger lyder meget fornuftigt. Din hund er den så blevet "fortrolig" med fremmede? ved hjælp af din metode

Kommentér på:
Har brug for råd!!

Annonce