Gøende IF’er Gøende IF’er
Hej alle jer med dejlige IF’ere!
Jeg har en lille islandsk fårehund på 7 måneder. Han er en rigtig lille krudt ugle og ELSKER at gø.
Jeg synes dog at det er på et stadie, hvor det ser stressende ud.
Han gør af alt, selvom der ikke umiddelbart er noget at gø af.
Det er både inde og ude. Hver gang vi går ud af døren, havelågen eller en anden indgang/udgang. Også når vi ser andre hunde, gør han helt vildt, indtil han får lov at sige hej.
Jeg har ikke noget imod at han gør, som racen jo gør. Men det er også umuligt at nå ind til ham, når han gør så meget.
Hverken godbidder eller kælen virker.
Jeg håber virkelig der er nogen herinde der har lidt erfaring/råd at dele ud af!
Har i gode ideer til aktivering indendørs, tager jeg også imod dem med kyshånd!
Vi bor pt. I Hvidovre, skulle der være nogen der er tæt på, vil vi meget gerne mødes til en lille gåtur
Hilsen
Atli og hans næsten døve ejer
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Han skal gradvis trænes til større udfordringer, og det vil altså sige det han synes er udfordrende.
Mister du ham, går du baglens til du kan få kontakt igen. Og husk masser af guffere.
Du kan også prøve at lære ham at være stille på kommando. Her træner jeg det mens jeg træner halse. Her bliver han rost for at være stille i stedet for gøen.
Det er selvf vigtigt at han ikke keder sig og er understimuleret, da det vil gøre træningen og udfordringerne mange gange værre.
jan 2019
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 2
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Bare han giver dig opmærksomheden i stedet for omgivelserne. Kun fantasien sætter grænser
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
jan 2019
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 2
Til Malene: jeg har købt en bold med godbidder i, lavet et snusetæppe. Han får også sin morgenmad under tuperware bøtter på gulvet. Nogle gange får han en flaske med godbidder. Og så leger vi i 5 til 10 minutter hver dag.
Så prøver jeg også at give aftensmaden i form af let træning i haven, eller jeg smider dem på græset.
Han er jo super klog, så det beskæftiger ham ikke så længe, og jeg er lidt bange for at han får for meget mad?
Hvis i har andre ideer, ville jeg blive SÅ glad!
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Det er sjov aktivitet, der skal bruges snusen, men også kroppen, for finde, og nå dem.
Tillykke med din islænder, de eeelsker at høre sig selv
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Han skal have væsentligt mere problemløsning og træning.
Afsted på et hold med jer.
Rally og tricks er fx rigtigt godt til den race.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.236
Gøende IF’er