918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Marie A
Marie A
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 2

Gøende IF’er Gøende IF’er

Hej alle jer med dejlige IF’ere!

Jeg har en lille islandsk fårehund på 7 måneder. Han er en rigtig lille krudt ugle og ELSKER at gø.
Jeg synes dog at det er på et stadie, hvor det ser stressende ud.
Han gør af alt, selvom der ikke umiddelbart er noget at gø af.
Det er både inde og ude. Hver gang vi går ud af døren, havelågen eller en anden indgang/udgang. Også når vi ser andre hunde, gør han helt vildt, indtil han får lov at sige hej.
Jeg har ikke noget imod at han gør, som racen jo gør. Men det er også umuligt at nå ind til ham, når han gør så meget.
Hverken godbidder eller kælen virker.

Jeg håber virkelig der er nogen herinde der har lidt erfaring/råd at dele ud af!

Har i gode ideer til aktivering indendørs, tager jeg også imod dem med kyshånd!

Vi bor pt. I Hvidovre, skulle der være nogen der er tæt på, vil vi meget gerne mødes til en lille gåtur smiley

Hilsen
Atli og hans næsten døve ejer smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøende IF’er
  • #1   27. jan 2019 Jeg vil klart sige i skal træne kontakt. Lyder for mig som om i går for hurtigt frem så hans opmærksomhed er tabt inden i forsøger.
    Han skal gradvis trænes til større udfordringer, og det vil altså sige det han synes er udfordrende.
    Mister du ham, går du baglens til du kan få kontakt igen. Og husk masser af guffere.

Du kan også prøve at lære ham at være stille på kommando. Her træner jeg det mens jeg træner halse. Her bliver han rost for at være stille i stedet for gøen.

Det er selvf vigtigt at han ikke keder sig og er understimuleret, da det vil gøre træningen og udfordringerne mange gange værre.

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    jan 2019

#2   27. jan 2019 Solva, Har du nogle forslag til kontakt øvelser? Jeg har kun to vi bruger, som vi har lært til træning. Dem er han rigtig gode til. Derfor er min tanke at de ikke gør så meget for ham mere, men det er måske også mig der er forkert på den.

• #3   27. jan 2019 Kontakt er utrolig vigtigt.
    Bare han giver dig opmærksomheden i stedet for omgivelserne. Kun fantasien sætter grænser smiley

• #4   27. jan 2019 Jeg synes, at du skal melde dig til noget hundetræning, der får du blandt andet redskaber til at løse sådanne problemer og hjælp til at forebygge andre problemer som evt vil komme senere.

• #5   27. jan 2019 Hvad får han af udfordringer og stimulering på en normal dag?

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    jan 2019

#6   27. jan 2019 Til Anni: vi går til hundetræning en gang om ugen, og har gjort det siden han kom til os.

Til Malene: jeg har købt en bold med godbidder i, lavet et snusetæppe. Han får også sin morgenmad under tuperware bøtter på gulvet. Nogle gange får han en flaske med godbidder. Og så leger vi i 5 til 10 minutter hver dag.
    Så prøver jeg også at give aftensmaden i form af let træning i haven, eller jeg smider dem på græset.

Han er jo super klog, så det beskæftiger ham ikke så længe, og jeg er lidt bange for at han får for meget mad?

Hvis i har andre ideer, ville jeg blive SÅ glad!

• #9   27. jan 2019 Rotterne fru får, har vist en god tråd om aktiviring, bla at søge efter guf, hun bruger noget leverpostej, i frysepose, klip lille hul, afsæt dupper højt og lavt, udenfor, på grene, træer, stor sten, trappetrin, fantasien sætter grænsen.
    Det er sjov aktivitet, der skal bruges snusen, men også kroppen, for finde, og nå dem.

Tillykke med din islænder, de eeelsker at høre sig selv smiley

• #10   27. jan 2019 Med det program forstår jeg godt han larmer.
    Han skal have væsentligt mere problemløsning og træning.
    Afsted på et hold med jer.
    Rally og tricks er fx rigtigt godt til den race.

• #11   27. jan 2019 han keder sig. energi skal ud før du kan kræve ro

Kommentér på:
Gøende IF’er

Annonce