{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Agility begynder hold niveau {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Hvis I skulle gå til agility begynder træning med jeres unghund.
Ville I så være mest interesseret i et softagility hold hvor det var indlæring af redskaber/forhindringer med stopfelter, slalom med buer, lokke over spring.
Eller et hold hvor man lærer diverse indkaldslege, at bruge legetøj som belønning, running contacts, 2 by 2 slalom, shape spring, fart og motivation.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility begynder hold niveau
  • #1   23. jan 2019 Hvis man er ny agility-udøver tror jeg, det er svært at skulle vælge mellem stop-felter og løbe-felter smiley

Personligt ville jeg melde mig til begge hold smiley

• #2   23. jan 2019 Jeg tror også at jeg ville melde mig på begge smiley

• #3   23. jan 2019 jeg ville ikke have løbefelter fordi min Boston springer, så vi øvede stop, det gjorde så han lavede en kolbøtte fordi hans vægt ligger i fronten så vi lavede en kombi af stop og løbefelter og alle border Folke blev i starten irriteret for det kunne man ikke men det fungere for os, så vil helt klart taget begge dele og så finde det der passede til jer smiley

• #4   23. jan 2019 Måske skal jeg lige forklare mig lidt bedre.
    Jeg har kun oprettet et begynder hold. Og har venteliste.
    Er blot ved at lave træningsplan.
    Og overvejer at lave ret store ændringer.
    Men har lige brug for at høre hvad andre tænker.
    Jeg ved hvad jeg selv ville ønske hvis jeg skulle på hold med unghund. Men måske bliver det lige ambitiøst nok for hr og fru dk.

• #5   23. jan 2019 Man skal selvfølgelig have mulighed for at vælge stopfelter istedet for running. Da det jo i højere grad kræver hjemmearbejde.

• #6   23. jan 2019 Men så ville jeg mene, at det er deres forudsætninger, der er afgørende?
    Hvis de i forvejen har været på hvalpe/unghundehold, der har været baseret på shaping og frivillig adfærd, er det jo fantastisk at kunne bygge videre på det.

Men hvis de er HELT grønne, vil de nok få størst succes (og dermed bliver mest tændt på yderligere træning) i plan nr. 1 smiley

• #7   23. jan 2019 Hov - på den anden side. Hvis de har været på tidligere hold, har de nok allerede lært leg, belønning med legetøj mv. (fordi de allerede er i gang med et træningsforløb)
    Så vil det jo blot være en repetition, og en introduktion til, hvordan det mest strategisk kan bruge i agility (fx. som udlagt belønning) smiley

• #8   23. jan 2019 Det er jo to meget forskellige tilgange. Det afhænger virkelig meget af hvilken type hundefører man står med. Er hundeførene uerfarne kan dit approach 2 være ret svært at håndtere for dem. Hvis din målgruppe er her og fru DK så ville jeg klart vælge approach 1 som udgangspunkt. MEN jeg ville lade en dør være åben for at benytte nogle af metoderne i approach 2 alligevel smiley
    Jeg træner godt nok lydighed, men gik på et suverænt godt hvalpehold med Clinton hvor til gangen netop ikke var at nu træner vi sit og nu træner vi dæk. Men træning af en pokkers masse 'grundmomenter' for al lydighed (DKK LP, DcH Program, jagt, markprøver). Det var der faktisk en på holdet der var meget utilfreds med; han havde forventet at hvalpen skulle lære at gå pænt i snor og komme når han kaldte. Han stopppede efter gå gange.
    Helt personligt ville jeg elske dit hold med indkaldslege, 2 by 2 slalon, running contacts osv. Jeg har selv løbet AG konkurrencer for mange år siden og kan sagtens se fordelen i at indlære momenterne hver for sig. Det kan være svært hvis man er ny i sporten. Så vil man ofte hellere have lov at prøve kræfter med noget der ligner en 'rigtig' ag bane.

• #9   23. jan 2019 Det er to meget forskellige tilgange. Ja
    Også derfor jeg er lidt i tvivl om planen.
    Der kommer flest kursister direkte fra unghundehold hvor det grundlæggende burde være på plads. Min erfaring er dog at folk ikke forstår eller bruger leg alligevel.
    Man kan jo sagtens differenciere træningen efter den enkelte. Og jeg skal bare have en overordnet plan.

Men umiddelbart kan man ikke med fordel bruge begge tilgange til samme hund/føre da det forvirrer mere end det gavner.

Jeg kunne godt tænke mig at få hundene til at tænde noget mere fra begynder niveau. Selvom det betyder at handleren får større problemer.
    Desuden ønsker mange jo ikke en hund der bliver “for vild” smiley
    Så man skal jo finde en balancegang.

• #10   23. jan 2019 Det kommer vel også an på, hvad slutmålet er?
    Hos os kører vi to forskellige tilgange, alt efter om det er med konkurrence som mål, eller bare et ønske om at lære at løbe agility sikkert og for sjov og hygge smiley

• #11   23. jan 2019 Karina smiley
    Hey det var sgu da meget smart smiley
    Det har vi faktisk mulighed for at gøre!
    Tak for den ide! smiley

• #12   23. jan 2019 Selv tak smiley
    Det fungerer superfint hos os smiley

• #13   23. jan 2019 Klar nr 2. Jeg ville slet ikke overveje hold 1 smiley

• #14   23. jan 2019 jeg vil sige du skal gribe folk hvor de er på dit hold. Jeg havde nogle der rigtig gerne ville konkurrence og andre der bare ville have det sjovt, så lavede båndet noget til begge og gerne to baner i en bane. og måtte sige jeg bestemmer hvad i er klar til. og så tog vi tingene derfra. vi ovede slalom på 3 måder, ind øvede a bræt på to måder, at at imødekomme de forskellige racer. så tror ikke du skal udelukke noget.

jeg har ofret måtte sige (nu jeg løb med Boston, der ikke var selvkørende, når jeg var for langt væk) at disse øvelser kan vi ikke og jeg vil ikke byde min hund det, for det være nederlag for os begge.

håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtig...

• #15   23. jan 2019 Jeg ville vælge som kursist det hold der minder mest om rigtige gennemløb.
    Jeg ville som nybegynder gerne smage på sporten, mærke om det er noget for mig og hunden.
    Alt for meget teori og motivation og uden oms træning så taber jeg gnisten og gider ikke. Også selv om det betyder vi aldrig når længere end til haven.

Hvilket af de to hold der så passer bedst til det, ja der er jeg så meget novice indenfor agility at det ved jeg ikke.
    Der er alt for mange ord der ikke giver mening hvis sporten er relativ ukendt for en. Så hvis du påtænker at spørge dine kursister så ville jeg omformulere det smiley

• #16   23. jan 2019 "Men umiddelbart kan man ikke med fordel bruge begge tilgange til samme hund/føre da det forvirrer mere end det gavner. " Jeg mente heller ikke på den samme ekvipage, men hvis nu man står med en som det viser sig kan kapere approach 2 så ville det jo være skidt at udelukke sig fra at bruge det pga en træningsplan smiley Jeg prøvede at sige lidt det samme som Karina i #10 - det lykkedes bare ikke helt så godt smiley

• #17   23. jan 2019 Jeg har aldrig løbet agility og er totalt grøn, men jeg ville langt hellere på dit hold nr 2. Jeg føler, det giver nogle bedre forudsætninger fremadrettet og det er langt sjovere.

Der er ikke noget mere kedeligt end at se folk lokke deres hund igennem en bane uden egentlig at have fart og motivation med - bare fordi man skal igennem en hel bane.
    Det ville jeg nok synes var drønkedeligt og demotiverende - men for andre ville det måske være et godt match. Nu har du i hvert fald mit bud.

Kommentér på:
Agility begynder hold niveau

Annonce