klikkeren - guld værd! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er ved at konvertere til religionen klikker, jeg er i dag 100% overbevist om at uanset hund, er det vejen frem - ingen tvivl om at der er forskel på hvor hurtigt og effektivt de enkelte hunde reagerer - men man kan nærmest se at de små grå piler rundt i hovedet på hundene når de først har forstået det.
Vores Bayer går jeg på klikker hold i DKK, han er en langsom og forsigtig hund, også i indlæringen, men klikkeren sætter både humør og tempo op på ham ved indlæring af nye øvelser.
Vores Dalmatiner er en hurtig meget selvsikker "bullerbasse" og med klikkeren kan jeg dæmpe ham så han pludselig TÆNKER over hvad han laver FANTASTISK!!!
på ca. 15 minutter havde han lært at "touche" et låg til en maarmelade bøtte med poten, og 5 minutter efter en spand med bunden i vejret, han gentog gerne øvelsen 10 gange... og her taler vi om en hund der ellers kun vil arbejde i kort tid ad gangen, normalt.
Motivationen, og glæden ved at træne er blevet SÅ stor, at jeg slet ikke kan lade være med at lægge små øvelser ind i løbet af dagen...
Men HUSK nøgleordene er Tålmodighed og Timing!!!
Håber det har inspireret andre til at klikke deres hunde.
Kig evt. ind i klikkerforummet
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 998
self. kan en pubertets hund være sværere at motivere, men det handler jo også om at finde det rigtige for den enkelte hund.
Nogle hunde tænder på frolic, nogle på ost, nogle på frikadeller og nogle på legetøj eller klap og kæl.
Det handler om at finde noget den enkelte hund er glad for - og have tålmodighed, Rom blev ikke bygget på en dag og det gør hundens forståelse for klikkeren muligvis heller ikke, nogle fatter hurtigt, andre langsomt, men når de først har fattet det går det fremad.
Begge vores hunde er "crossover" hunde, og det er da lidt sværere end en ren klikker hund
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 998
Louise S: den koster omkring 25 kr. og kan købes i enhver dyrehandel med respekt for sig selv
Findes i mange typer og styrker
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 205
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Alllernederst kan man bestille en gratis klikker.
klikkeren - guld værd!