DcH?? DcH??
Da jeg selv går i DcH synes jeg det kunne være sjovt at høre fra andre her på hundegalleriet som evt. går i DcH. Jeg tænker ikke på at man skal oplyse hvilken kreds eller klub man går i, men mere på at det kan være sjovt at høre fra andre DcH-medlemmer.
Det kan jo også være sjovt at have venner her på galleriet som går i DcH (jeg ved endnu ikke helt hvad det med venner går ud på, men man må jo prøve sig frem).
Det er i hvert fald altid sjovt at høre om træningsaftner og resultater fra andre.
Så er der nogen der går i DcH, er træner eller bestyrelsesmedlem vil jeg meget gerne høre fra dem. Det er jo sjovt at se hvem der på galleriet går i DcH...
M.V.H Rikke
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 90
Jeg går ikke i DCH men har Desværre gjort, nu læste jeg dit indlæg og blev faktisk lidt nysgærrig efter at hvide hvordan jeres træningsmetoder fungere. Jeg gik på et hvalpekursus med maks som faktisk skræmte mig lidt. Jeg bryder mig ikke om hårde træk i snoren heller ikke selvom hunde trækker, der var bare mange små ting som ikke passer i min verde ang. hundetræning. Det værste jeg var ude for var da min træner gav min hund 3 slag med snoren for som han sagde, så er hunden klar til konkurrence. Er det ligesådan i din klub eller har jeg bare været rigtig uheldig. Jeg kan derimod klart anbefale klikkertræning da det sker hel på hundens premisser. M.V.H Karen
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Jeg har prøvet lidt af det med klikkertræning og at bruge den blide metode (ikke fordi jeg er ond overfor hende nu, bare lidt hård), men den dur simpelthen ikke på Mille, hvilket er lidt irriterende da man let kan få dårlig samvittighed over at være hård ved sin hund (jeg har det bedre med det nu da jeg har set resultatet). Nu har jeg så fundet frem til en metode som går ud på at være konsekvent, men ikke ond.
Ærlig talt må jeg indrømme at det virkelig hjalp for Mille og jeg da jeg blev en mere konsekvent "leder". Vi har virkelig et godt samarbejde nu hvilket både Mille og jeg er meget glade for.
Det med hårde træk i snoren selvom hunden ikke trækker kan jeg ikke lide og jeg vil gætte på at heller ikke ret mange trænere i den klub hvor jeg går vil kunne lide det. Man kan godt være hård ved hunden, men man skal ikke gøre det hvis ikke der er nogen grund! Det er i hvert fald min mening.
Det er da dejligt at din hund og dig endelig har fundet en god træningsmetode som passer jer begge, og jeg har det virkelig skidt med at høre at du kunne ende i en DcH-klub der var sådan. Selv går jeg meget op i DcH og Mille i fritiden, og jeg er derfor ikke særlig glad for at høre at der er sådan nogle "onde" træningsmetoder i nogle af landets DcH-klubber. Hvis du nogensinde ender i en DcH-klub igen, vil jeg bare håbe at de træner efter ordentlige metoder... =0)
M.V.H Rikke
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 90
Jeg er med på, at man er nødt til at vise hunden hvem der bestemmer, Maks er også meget dominernde, men jeg mener der er forskel på træning og opdragelse.
Dermed mener jeg at skal hunden lære at gå pænt i snoren, er det op til mig at lære den det på en måde så hunden syntes det er sjovt, derimod høre det til opdragelse at hunden fx. ikke må bide.
Men der er forskel på hunde min er fx. meget dominerende, men tager jeg fat i ham, for at skælde ud bliver han mere stædig. Man skal bare være klar over at selvom hunden er dominerende kan den være meget følsom, da jeg trænede i dch og gav min hund de her ryk i snoren og tog fat i ham, endte det med at min hund var bange for at gå i snoren, og det er da noget af det sidste der må ske. Ja jeg er nok desværre skremt for altid fra dch.
Hilsen Karen.
jun 2004
Mange venlige hilsner fra Rikke
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 12
Jeg har trænet i ca. et halvt år, med to forskellige trænere. Jeg skulle skifte træner da jeg gik ud af hvalpeholdet, og skulle begynde som nybegynder i kl. 1.
Hende jeg skulle have brød jeg mig bestemt ikke om! Jeg snakkede lidt om det, og nu har jeg fået en anden.. Og det er jeg glad for! I skulle høre som hun råber..
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
jun 2004
Mvh Rikke
DcH??