{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Lystre bedre når han er løs? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Lidt en hygge tråd agtig, men jeg kom til at tænke på at når jeg går med Dumle i byen med snor så er det som om at han ikke gider lystre.. ej, men synes ikke at vi for de bedste ture, der skal i hvertfald trænes noget lydighed. Når jeg går med ham nede ved åen hvor der ikke rigtig er nogle og har ham løs så lystre han meget bedre?
Ved ikke hvorfor måske gør jeg noget anderledes uden at tænke over det når vi går uden snor?
Har i nogle ideer om hvorfor han lystre bedre når vi går ved fx åen end i byen?
Spørg endelig hvis der er noget smiley
Lige et billede af banditten smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lystre bedre når han er løs?
  • #1   26. okt 2018 For mig personligt tror jeg det handlede om, at jeg vidste, at jeg var nødt til at få hunden til at komme, når jeg kaldte. Der var ligesom ikke nogen mulighed for at hale ham ind eller forhindre ham i at skride, så det var helt nødvendigt at han kom og for at få ham til det, har jeg været mere glad og spændende, når jeg har kaldt på ham.

Giver det mening? smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #2   26. okt 2018 flere forstyrrelse det ene sted vel

• #4   26. okt 2018 Vi har det faktisk på samme måde med vores på 13 mdr. Når han er i snor er han utrolig vil-døv, men når vi går med ham frit, så kommer han 99% af tiden første gang man kalder. Jeg tror det er lidt som Canmax skriver; han ved hvor vi er når vi er i enden af snoren.

• #5   26. okt 2018 Der er jo også en hel del sikkerhed i snoren for hunden. Det kan jeg da mærke med Coco, hvis fx vi går et sted hvor hun bliver usikker over noget, så forsvinder den usikkerhed ofte helt, hvis hun kommer i snor. Jeg kalder den sikkerhedslinen smiley
    Tænker det også kan være derfor din er mere lydig uden snor.

• #6   26. okt 2018 vores sene ene er på samme måde, her er det fordi han har mere selvtillid når han har snor på ??

• #7   26. okt 2018 Jeg tror godt jeg forstår hvad i mener. Når jeg tænker mig om er jeg nok også lidt mere opmærksom på at han lystre når han er løs end når han har snor på. Netop fordi at når jeg har snor på ham ved jeg ligesom at jeg har ham om han kommer eller ej, hvor hvis han er løs kan jeg ikke bare lige få fat i ham.
    Tak for svar smiley

• #8   27. okt 2018 Carmen var på samme måde. Med snor på kunne hun endda finde på at gø og opføre sig dumt overfor fremmede.
    Uden snor gik hun pænt alle steder dog. Også inde i byen. Vidste altid hun var lige ved siden af bare snoren kom af.
    Men det er nok også forskelligt fra hund til hund hvad linen betyder og hvilken træning de har fået.
    Carmen fik altid snoren af når det var "træning tid" så for hende var der altid max focus på mig når snoren kom af smiley

• #9   1. nov 2018 Det lyder rigtig meget som Dumle, han er meget interesseret i mennesker når han har snor på så snart snoren er af, er han ved min sidde, medmindre han for lov til andet. Hvilket jo også er rigtig dejligt, det skal bare trænes når der er snor på også smiley

Kommentér på:
Lystre bedre når han er løs?

Annonce