{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden springer op
  • #1   28. jan 2007 Uha... Den er svær... Jeg har samme problem...
    Det sværeste er at få folk til at forstå at når hunden hopper op, skal man ignorere den og vende ryggen til... Men de fleste vil kæle hunden når den hopper op...
    Jeg tror ikke DU kan gøre noget ved det... Det er dem som hilser på hunden som kan gøre noget ved det...

Mvh Nelly

• #2   28. jan 2007 Det er selvfølgeligt forskelligt fra hund til hund... Men jeg har en meget meget glad hund...

• #3   28. jan 2007 Nogle gange er det bare svært, for han er meget glad for ander folk. jeg siger nej og sit, det plejer at virke, bare ikke lige hva det her angår..

• #4   28. jan 2007 Det største problem er når vi møder folk på gaden, der er jo nogle der blir sure hvis han hopper op.

• #5   28. jan 2007 Michael: Jeg kender det alt for godt... Og det resulterer i at hunden stresser mere op, og lukker af for alt det du beder den om...
    Enten må gæsterne, eller dem du møder på gaden, lære at ignorere hunden indtil den er faldet til ro... Ellers så snor på hunden, hjem og ude, når den skal møde folk, og så verdens bedste godbidder ved hånden og kontakttræning...

MVH Nelly

• #7   28. jan 2007 Læg mærke til hvad I selv gøre når I hilser på jeres hund, når I kommer hjem... Jeg har mange gange taget mig selv i at lade Deebo hoppe op ad mig mens jeg hilser på ham...
    Så man, som ejer, kan også være med til at forstærke hunde i sit dårligt adfærd...

Mvh Nelly

• #8   28. jan 2007 Jeg har for det meste snor på ham når vi er ude at gå, men når vi går forbi folk på fortorvet skal jeg virkelig holde ham nede, han vil jo snakke med alle vi møder.

• #9   28. jan 2007 Husk godbidder når du er ude og gå... Og så aflede hans opmærksomhed når I går forbi nogen... Det problem har jeg ikke med deebo mere...

• #10   28. jan 2007 jeg har også godbidder med, de plejer at hjælpe til alt andet, men her er han fulstændig ligeglad med dem. jeg må jo bare øve noget mere, på et tidspunkt skal han nok lære det.

• #11   28. jan 2007 Michael: Ja det tager tid...
    Husk at være tålmodig... ;o)

• #12   28. jan 2007 Du kan også prøv at tage hans yndlingslegtøj med på tur... og aflede hans opmærksomhed med det...

• #13   28. jan 2007 Tak for alle de gode råd, der er jo ikke andet at gøre end træne og træne:-)

• #14   28. jan 2007 Hvis hunden hopper op af gæster, så inviter nogle som frivilligt vil hjælpe jer lidt.

Det gælder om ikke at give hunden succes i at hoppe op, det den egentlig gør er at hilse pænt på hundesprog – men det bryder vi os jo ikke så meget om, så I skal lære hunden, hvordan vi mennesker gerne vil have det foregår:

Fortæl dine gæster at du er ved at lære din hund at den ikke må hoppe op. bed gæsterne om at ignorer hunden, sprænger den op – så skal de vende ryggen til den, stå helt stille og ignorer den. Når den er sød og ikke ter sig – kan de venligt sætte sig på hug og hilse på den. Hvergang den hopper op, skal de rejse sig igen og vende ryggen til den.

Har du lært hunden SIT, kan du også bede hunden om at blive siddende, og så lade gæsterne rose den for at den sidder så fint.

Men husk det er vigtigt at alle i familien er konsekvente, så går det altså nemmest ;0)

sakset fra www.grosserguiden.dk

Kommentér på:
Hunden springer op

Annonce