bider i mennesker {{forumTopicSubject}}
tja, overskriften siger det vel meget godt. min hvalp på snart 4 mdr. bider i folk, og endda rigtig hårdt, og den er ikke modtagelig for et nej, det ignorere den fuldstændig, selvom den godt ved hvad nej betyder. jeg ved godt en fransk bulldog er en stædig rad, men her går jeg altså ikke på kmprmis, den må bare ikke bide. den gør det i leg, og kan slet ikke fatte at den ikke må, har endda engang bidt hul i naboen, dg forstår han virkelig gså at gejle den op, men alligevel.
er der nogle der har gode råd, vi har allerede prøvet at ignorere, sig nej, skælde ud, og tage den i skindet, som dens mor ville gøre, men den vil bare ikke forstå budskabet.
mvh karina
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
En hvalp SKAL bide, det er sådan den oplever verden. Din hvalp skal til at lærer bidehæmning, og det tager tid. Du kan ikke ændre det på en dag eller to. Du skal være tålmodig, hver gang hvalpen bider, piver du højt og skingert - når hvalpen slipper roser du og tilbyder den evt. noget andet at bide i. Bidefasen går over.
Husk en hvalp på 4 måneder svarer til et barn på 4 år - sæt dine krav til den derefter.
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 171
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 171
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
men når hun er træt så er hun dejlig g kærlig g så videre, men en energifyldt fiona er simpelhen vild.
(ikke forstået at jeg ingen kontrol har over hunden, men når hun har sat sig i hvedet at hun bestemmer, ja så overgiver hun ikke sådaqn magten igen)
jul 2006
jeg forstår så udmærket dit indlæg. og det du beskriver er også min største frygt, derfor jeg er ivrig efter at få has på problemet hurtigst muligt.
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
jul 2006
jul 2006
jul 2006
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hvalpen_bider.html
jul 2006
men tak for gode råd allesammen. vi teste dem, g finde det der virker, for det duer bare ikke det her.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
Jeg var til sidst overbevist om at jeg hade en ond hund. Jeg opsøgte DCH, hvor man kan få gratis konsultering. Jeg mødes med en dame der fra. Det hjalp os SÅ meget. Det kan jeg anbefale.
Du skal sikkert "bare" have nogle rigtige redskaber at arbejde med, som passer til netop din hund. Bemærk et er "bare" med en hvalp. Vi var tætte på at opgive, for vi følte det gik ud over børnenes sikkerhed. Det er VILDT frustrende.
Om få mdr kan du knapt huske denne bide periode, tør sætte en flaske vin på det *ss* - det skal nok gå, men få lidt hjalp af en der har forstand...naboens råd tæller ikke. Jeg fik så mange latterlige råd, så som at jeg skulle vise min hund ved magt hvem der bestemmer ect. ect. det gør altså mere skade end gavn at gøre det ved en hund i den alder.
pøj pøj
Christina
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
bider i mennesker