{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

bider i mennesker {{forumTopicSubject}}

tja, overskriften siger det vel meget godt. min hvalp på snart 4 mdr. bider i folk, og endda rigtig hårdt, og den er ikke modtagelig for et nej, det ignorere den fuldstændig, selvom den godt ved hvad nej betyder. jeg ved godt en fransk bulldog er en stædig rad, men her går jeg altså ikke på kmprmis, den må bare ikke bide. den gør det i leg, og kan slet ikke fatte at den ikke må, har endda engang bidt hul i naboen, dg forstår han virkelig gså at gejle den op, men alligevel.
er der nogle der har gode råd, vi har allerede prøvet at ignorere, sig nej, skælde ud, og tage den i skindet, som dens mor ville gøre, men den vil bare ikke forstå budskabet.

mvh karina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bider i mennesker
  • #1   26. jan 2007 Tålmodighed!

En hvalp SKAL bide, det er sådan den oplever verden. Din hvalp skal til at lærer bidehæmning, og det tager tid. Du kan ikke ændre det på en dag eller to. Du skal være tålmodig, hver gang hvalpen bider, piver du højt og skingert - når hvalpen slipper roser du og tilbyder den evt. noget andet at bide i. Bidefasen går over.

Husk en hvalp på 4 måneder svarer til et barn på 4 år - sæt dine krav til den derefter.

• #2   26. jan 2007 pyha.. den er svær for havde en veninde engang hvis hun som hvalp bed rigtig meget men som helle skriver gjorde hun ikke noget ved det da det bare var en hvalp og havde samme opfattelse som Helle... Men desværre blev hunden bidsk som "voksen" den bed alt og alle og det endte med en aflivning så mjit råd er til dig du skal snakke med nogle professionelle om det for det skulle nødig ende med det samme som min venindes hund. Syndes ogs personligt at hvis den bider for hårdt er for meget, den skal jo ikke lære at bide..

• #3   26. jan 2007 håber du forstår det var vist noget indviklet noget jeg fik skrevet der kan jeg se.... LOL

• #4   26. jan 2007 helle: tak for dit svar. og jeg var godt klar over at en hvalp vil bide, men hun er bare utrolig voldsom. og vi har arbejdet på det længe. vi har prøvet at pive højt men det er bare skæg, syntes hun. nej er også enormt sjov, selvom jeg ellers indgyder den dybeste respekt i børnehaven (arbejde) så mener hun ikke der er grund til at lytte efter. hun er så ufattelig stædig. det er det samme med at hppe op, det har vi også trænet siden vi fik hende, det samme med det største problem, altså bideriet, men de to ting vil hun bare selv bestemme. når jeg er alene med hende og vi har hyggedage er hun ikke så tilbøjelig til at gøre det, men hun kan gejle sig selv sådan op at hun ikke ved hvordan man falder ned igen.
    men når hun er træt så er hun dejlig g kærlig g så videre, men en energifyldt fiona er simpelhen vild.
    (ikke forstået at jeg ingen kontrol har over hunden, men når hun har sat sig i hvedet at hun bestemmer, ja så overgiver hun ikke sådaqn magten igen)

• #5   26. jan 2007 team up north:
    jeg forstår så udmærket dit indlæg. og det du beskriver er også min største frygt, derfor jeg er ivrig efter at få has på problemet hurtigst muligt.

• #6   26. jan 2007 Vuck bed også meget i leg som hvalp og han fattede heller ikke et nej, han blev faktisk bare endnu mere vild når jeg sagde nej... Jeg snakkede med en adfærds behandler og hund sagde til mig, at i det øjeblik Vuck begyndte at bide skulle jeg afbryde legen og rejse mig og gå væk fra ham måske endda ind i et andet rum og lukke døren... den fattede Vuck meget hurtig og stoppede med at bide....

• #7   26. jan 2007 Griner... ikke hund sagde men hun sagde..........

• #8   26. jan 2007 mandau: håber det virker, da det hurtigt bliver belastende med alt det bideri. for eller når man ser bort fra bideriet, så er hun jo en dejlig hund, dog utrolig stædig, men det var jeg forberedt på, bare ikke helt nok alligevel. *ss*

• #9   26. jan 2007 Karina... Ja det er mega belastende når de bider på den måde.... Jeg ved hvor stædig en fransk kan være da Vuck også er meget stædig... Men jeg ville heller ikke finde mig i at han bed, da jeg har en veninde der har små børn.... Det hjalp på Vuck og det gik faktisk stærkt, men du skal være konsekvent og gøre det hver gang hun begynder at bide, måske skal du allerede gøre det når hun efter din mening begynder at blive for vild, for det er jo ofte når de bliver vilde de bider eller det gjorde Vuck.........

• #11   26. jan 2007 madau: jeps det er nemlig lige præcis når hun leger g bliver vild det er værst. og hun bider mega hårdt. jeg kan heller ikke have en hund der bider da der er mange små i min familie, og den er valgt udfra det at vi skulle kunne have den med.

men tak for gode råd allesammen. vi teste dem, g finde det der virker, for det duer bare ikke det her.

• #12   27. jan 2007 Det var jeg også igennem Tara da hun var 4-5 mdr. gammel...værst gik det ud over mine børn. Tara som er en grand danios havde lige højden til at snappe efter mine børn i hovedet!!

Jeg var til sidst overbevist om at jeg hade en ond hund. Jeg opsøgte DCH, hvor man kan få gratis konsultering. Jeg mødes med en dame der fra. Det hjalp os SÅ meget. Det kan jeg anbefale.

Du skal sikkert "bare" have nogle rigtige redskaber at arbejde med, som passer til netop din hund. Bemærk et er "bare" med en hvalp. Vi var tætte på at opgive, for vi følte det gik ud over børnenes sikkerhed. Det er VILDT frustrende.

Om få mdr kan du knapt huske denne bide periode, tør sætte en flaske vin på det *ss* - det skal nok gå, men få lidt hjalp af en der har forstand...naboens råd tæller ikke. Jeg fik så mange latterlige råd, så som at jeg skulle vise min hund ved magt hvem der bestemmer ect. ect. det gør altså mere skade end gavn at gøre det ved en hund i den alder.

pøj pøj
    Christina

• #13   27. jan 2007 Når hun bider hårdt så skrig "PIIIIV"...

Kommentér på:
bider i mennesker

Annonce