{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

På grådens rand... alene hjemme... {{forumTopicSubject}}

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. det er slet ikke nogen fornøjelse at komme hjem, hver gang jeg kommer hjem og ser de ulykker han har lavet får jeg bare lyst til at opgive...

Jeg bor i en 60 m2 lejlig hvor jeg har afgrænset hans adgang til soveværelse, gang og køkken... det svarer vil til ialt ca. 30 m2.

Han laver bare ballade hver dag,

Jeg kan ikke have noget som helst liggende i hundehøjde, ALT skal lægges i skuffer klædeskab skal tapes fast, ledninger til fjernsyn, computer mobiltelefon skal lægges væk, skuffer får en kost kørt igennem håndtagene (det virker ikke godt så kan han bare åbne alle skufferne på een gang:-) ) vaskemaskine skal lukkes, der skal sættes krog på toiletdøren da han ellers åbner...

Han æder tapet (graver/gnaver) han laver store huller i væggen ind til murstenene dvs. de første lag puds (3 cm) et lag kul tror jeg det er (2cm) ind til murstenene, gnaver i reoler osv osv osv.

Det er HVER dag jeg kommer hjem han har lavet eet eller ander... undtagen da han var syg af kennelhoste...

Jeg har prøvet følgende for at få ham til at være træt om morgenen:

Jeg går altid en tur på ca. 20 min. om morgenen, derefter har jeg givet ham hans mad på græsset i ca. 30 min hvor han søger... der var ingen ændring i hans opførelse...

20 min. tur om morgenen og så søge øvelser i 30 min.. ingen ændring...

1 times intensiv gå tur på marken hvor han har tånset rundt efter bolde og pinde, ingen ændring..

Når jeg kommer hjem fra arbejde går vi altid uanset vejr 45 min. på marken hvor han leger med mange forskellige hunde.

Jeg aner virkelig ikke mine levende råd... er sku snart ved at give op, man kan sidde og glæde sig til at komme hjem til sin vuf og gå tur, men når man så træder ind af døren og man kan se tapet rester liggende ude i gangen så bliver jeg bare hammer sur indvændigt, og det at se sit hjem blive mere og mere smadret er heller ikke særlig rart...

Derfor så overvejer om der ikke er noget natur produkt som virker "sløvende" som man lige kan give ham i maden, et eller andet for det ender sku snart med at jeg køber et bur som han kan være i men det syntes jeg alligevel er synd...

Det blev til en længere beretning håber bare på en masse gode råd...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På grådens rand... alene hjemme...
  • #1   22. jan 2007 Hvad med at have ham i et stort transportbur når du ikke er hjemme .....

• #3   22. jan 2007 Hvis du ikke skal gi' op (og det skal du jo selv-
    følgelig ikke) Vil jeg råde dig til at købe et stort,
    godt bur som du langtsomt vænner ham til at være
    i - Der er rigtig mange brugere herinde, der har haft
    stor gavn af det... Bare spørg Sune med Benson

Jeg har ikke selv erfaring med bur eller hvordan
    man gør, men det er dødtræls at komme hjem hver
    dag til et ødelagt hjem - Det skal jo gerne være en
    fornøjelse, og ikke en pinsel, at have hund...

Det er nemt og hurtigt at vænne dem til buret
    og det er ikke synd for dem...

• #4   22. jan 2007 det har jeg også overvejet,

MEN jeg har haft ham i mit extraværelse 8m2 og der pev og gø'ede han hele dagen indtil jeg kom hjem.. og da jeg bor i lejlighed så er der også naboer og tage hensyn til...

I øvrigt syntes jeg det er lidt synd smiley

Har også overvejet såen en adfærdspsykopat... men har slet ikke penge til sådan noget...

• #5   22. jan 2007 gratis rådgivning
    (link fjernet)

• #6   22. jan 2007 uhh hvor er det sørgeligt har hørt om et natur middel søm sløver tror det hedder god nat og det skulle ikke have bivirkninger men aner altså ikke om hunde må få det så undersøg det først

• #7   22. jan 2007 i øvrigt da mine forældre passede ham i 3 uger var han alene hjemme i min lejlighed havde de slet ikke de problemer.. .

Måske et bur ville være lykken, men hvad med pladsen, bor jo ikke i et kæmpe palads, hvor stort er stort..? skal også lige siges at "hvalpen" er 9 måneder idag...

• #9   22. jan 2007 Prøv at kigge på burets størrelse på eet af
    de her billeder

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17496

• #10   22. jan 2007 Jeg vil også helst undgå bur, jeg vil helst have at han har plads om sig,

Iøvrigt har vi trænet "alene hjemme" øvelser, problemet er at han ikke laver noget til at starte med..

f.eks idag da jeg kommer hjem har han stadig puds/støv fra at grave/gnave i væggen på næse, mund og poter...

Når jeg er hjemme med ham laver han absolut ingen ting forkert, der er han bare sød og dejlig..

• #11   22. jan 2007 Da du fik Mickey, lavede du da, alene hjemme træning ?
    D.v.s lod ham være alene hjemme i 5 min. kom tilbage og ros. Igen væk 10 min. kom igen og ros, men husk det må ikke være ikke overilet ros, bare en godbid og det var godt, og så går du viddere ind i lejligheden, så Mickey, kan forstå at du kommer hjem igen og derefter så gradvis øger tiden til en halv time. Hvis Mickey er i færd med at ødelægge noget, lige når du træder ind af døren, skal du være over ham med det samme og sige nej eller føj og skæld ham ud, så han forstår, det er forbudt.

Jeg synes du skal prøve dette f. eks i en weekend, hvor du sætter tiden af til det, hvis du ikke har øvet dette før.Sørg for at han har noget legetøj, f.eks noget der kan gemmes godbidder i, så tiden fordrives når du er væk, i stedet for dine vægge og andet du er ked af at han ødelægger. Vi har aldrig haft alene hjemme problemer,
    og bilder os selv ind at det har været en god måde.
    Det er ikke sikkert det hjælper, men du kan da prøve. Vi har i hvert fald god erfaring med det og har i gennem tiden haft 5 hunde, nu den sjette. Og det er minimalt hvad vi har fået ødelagt. En enkelt træsko og et par bikiniitrusser

• #13   22. jan 2007 Kisser C

Skrevet: 22-01-2007 19:23:00

Du skal ikk aktivere ham så meget om morgen, så er han kørt helt op og så går du, og ja så kommer balladen....

Jeg er stoppet med "alt" og går kun tur på 20 min med ham om morgenen, jeg har bare prøvet forskellige ting for at trætte ham til de 7 timer alene men da intet af det har virket såååå

*Candie & Malou *
    Skrevet: 22-01-2007 19:23:20

gratis rådgivning
    (link fjernet)

Tak for linket, jeg vil prøve at ringe til dem....

Skrevet: 22-01-2007 19:24:19

uhh hvor er det sørgeligt har hørt om et natur middel søm sløver tror det hedder god nat og det skulle ikke have bivirkninger men aner altså ikke om hunde må få det så undersøg det først

Jeg vil prøve at snakke med min dyrelæge om det... det må være det er hedder baldrian som du tænker på...

* * Maria og Zako * *

Skrevet: 22-01-2007 19:25:58

Zako var .......................... leg vi er med i...

Har givet ham okseben på et tidspunkt, og det hjalp også lidt, men der er alt for meget tid på en dag, så han åd det + tapet... og så kastede han op om natten pga. alt det ben...

Som jeg siger så er bur den sidste løsning..

• #15   22. jan 2007 Mond sådan noget kunne komme på tale

http://shop.netdyredoktor.dk/products/productinfo.aspx?productid=1919&MenuItemID=137

• #16   22. jan 2007 Til Helle, vi har osse altid taget ferie når vi har fået ny hund og så trænet dem til de skulle være alene og vi mener, derfor det er derfor, vi har kunnet undgå ødelæggelser.

• #17   22. jan 2007 Har du prøvet DAP??

• #18   22. jan 2007 hvad er DAP

• #19   22. jan 2007 køb en hund mere, så den har selskab :0)
    nej pjat...har du prøvet at lade radioen være tændt, kan være at det hjælper...jeg vil sige du har prøvet meget og kan godt forstå du er frustreret. der findes også bach nødhjælpsdråber de er også beroligende og jeg ved Anette røpke sværger til dem, jeg har også brugt selv på min ene hund, dog i en lidt anden situation

• #20   22. jan 2007 Ja en hund mere smiley dobbel up dobbel destruction smiley

Jeg syntes selv jeg har prøvet ALT... vi har i familen haft hund i 20 år mens jeg boede hjemme, men det er første gang jeg har en hund der er SÅ knyttet til mig... nok også deri problemet opstår...

Og ja radion er tændt,

• #21   22. jan 2007 Det er noget man kan købe på spray og sætte i stikontakten.
    Det giver en duft, som for mange hunde til, at stresse ned og blive mere rolige. De for det via deres mor når de diger, som hvalp.
    Det er ikke et vidundermiddel, men det kan altså hjælpe.. Har selv haft mange alene hjemme problemer, men kombinationen af DAP og hjerneøvelser har fået hende til, at falde mere til ro.

• #22   22. jan 2007 ja en mundkurv har jeg også overvejet at prøve, men kan se at han også bruger klør...

Snupper lige et par billeder...

• #23   22. jan 2007 Staveplade tak

• #24   22. jan 2007 Jeg kan godt se, at det er en værre møg situation at stå i :o(

Jeg ville også prøve at bruge enten en DAP eller naturmedicin, ihvertfald bare her mens du evt kan starte forfra med alene hjemme træningen.

Jeg ville ikke bruge en mundkurv, tænk hvis han sad fast eller noget i den stil, det kan gå rigtig galt.

Hvis du kunne finde pengene til en adfærdsbehandler, så ville det nok være en rigtig god idé også.

Øv, jeg føler med dig, det er bestemt ikke en sjov situation at stå i :o(

• #25   22. jan 2007 Dap er et beroligende ferromon som tæven udskiller ved dievorterne som beroliger hvalpene. Det fås i en lille beholder der sættes i en stikkontakt. Det kan fåes hos dyrlæger og dyrehandlere. Jeg har prøvet det til en lidt nervøs hund og det hjalp fint.

• #26   22. jan 2007 Morten jeg synes du skal begynde forfra med alene hjemme øvelser, det kræver tid og tålmodighed. kan kun igen sige, vi har gode erfaringer med det. Husk at Mickey, skal have noget legetøj og gerne nogle gamle håndklæder med knuder på hvor du gemmer godbidder i lige inden du du går, så Mickey finder ud af, at selv om du går, så er det hyggeligt og rart, at blive ladt alene, ej heller store afskeds sener, lad ham se du lægger noget i håndklæderne og læg det på gulvet til ham og så bare gå uden et ord.Kan ikke garantere det hjælper på din Mickey, men det er da et nyt forsøg værd. Og hvis det ikke hjælper, må du prøve nogen af de andre råd. Kan godt forstå du er frustreret, det er rigtig TRÆLST...som vi siger her i Jylland, at komme hjem til ødelagte ting.

• #27   22. jan 2007 http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2785

Som jeg skriver så er dette de sidste par dage i soveværelset som jeg ikke har fået lappet,

Nogen af billederne vender forkert, og nogen er i ikke så god kvalitet... men det viser lidt hvad jeg er oppe imod -

• #28   22. jan 2007 Nina B

Ja jeg vil prøve at starte forfra her i weekenden... det er dog en go ide med håndkælder og mad/godbider,

Har haft brugt sådan en terning, det resulterede i en del af mit trægulv og noget af stoffet under min seng blev flået istykker da terningen havde sat sig fast under sengen smiley så den bruger jeg ikke mere...

Jeg laver ingen afskedsscener, han får sin mad i sin skål som han så står og spiser når jeg trasker ud af døren, han får lige et klap på hovedet og et par hundekiks på gulvet,...

Tit og ofte kan jeg mærke at han har ligget og sovet når jeg kommer hjem, men der er stadig ødelagt et eller ande.t..

• #29   22. jan 2007 Ja´så PØJ PØJ med det, og weekend træning, men du kan da allerede, starte i morgen tidlig når du tager på arbejde, find nogle gamle håndklæder / eller T-shirts frem allerede i aften, slå nogle knuder, ikke alt for stramt, men alligevel fast, så de er klar til godbidder i morgen tidlig. Håber det lykkes.

• #30   22. jan 2007 Hej morten.
    Jeg kender dit problem 100 %. Det er det væreste. Min den gamle hund gjorde præcis det samme, og jeg opgav til sidst. Jeg gav ham til en familie på fyn, men efter 4 mdr kom den ene part af dem der fik ham til at indrømme at de faktisk havde mishandlet ham. Jeg satte migstraks i bilen og kørte ned og hentede ham. Jeg måtte tage kampen op igen. Den første dag han så var alene hjemme, lavede han intet, og jeg var overlykkelig, men det varede kun til dagen efter, så var alt ødelagt igen. Jeg blev enig med mig selv at jeg ville købe et bur han kunne være i, så ja det fik han. Og det er det bedste jeg har gjort, for man er så glad når man kommer hjem og der ikke er ødelagt noget, og så er man glad for at se sin hund og det kan den jo mærke, Det er den største fornøjelse at kunne komme sådan hjem. Burdet skal være så stort at hunden kan stå, ligge og vende sig i det, og selvfølgelig have sit vand. Håber du bliver gladere hvis du køber et bur og din bolig er hel når du kommer hjem. Men husk at vænne ham stille og roligt til burdet.

• #32   22. jan 2007
    Dennie K -> det var da en ubehagelig historie... kan godt forstå du hentede ham igen.. jeg vil lige snakke med min dyrelæge om han har nogen gode råd smiley

Sofie L -> selvstændighedstræning, ja hvis jeg havde døre i min lejlighed var det da en mulighed smiley men han kan sagtens mens jeg er hjemme og i stuen lægge sig ind i soveværelset i sin kurv... men ved ikke om det har noget at sige...

Nå skal ud og gå tur... kikker ind når jeg kommer tilbage:-)

• #33   22. jan 2007 Kære Morten.. inden du giver op og inden du putter hunden i bur så prøv følgende..

Du må IKKE gøre noget som heltst aktiverende med ham om morgenen.. Ikke engang en gåtur på 20 min. Han skal KUN have lov lige at komme ud og tisse af.. sørg for at du selv virker afslappet og rolig, han må ikke mærke at du er nervøs.. glem alt hvad der er sket og start heeelt for fra..
    Giv ham ikke så meget opmærksomhed inden du går fra ham. Du må for alt i verden ikke så meget som kigge på ham, eller på nogen måde sige farvel til ham.. (han skal føle at det er den mest naturlige ting i verden at du forlader ham). Du skal bare lægge noget aktivitets legetøj på gulvet og så gå så snart han kigger den anden vej.. sørg for at radioen er tændt, at han har mad stående, noget at tygge i og frisk vand selvfølgelig.. og så et par enkelte stykker legetøj..

Når du så kommer hjem igen venter du ca. 10 min. med overhovedet at tage kontakt til ham.. du gør alle de ting du skal stille og rolig (hænger jakke på plads, sætter tasken, tar et glas vand eller hvad du nu gør når du kommer hjem) og ignorerer ham fuldstændig, selv om han søger din opmærksomhed.. når han så slapper af og er kommer over den der 'weeee far er kommet hjem uha uha uha' stress periode, så kan du lige så stille klappe, snakke, ae osv. og så få luftet ham godt.. Hvis du tager i mod ham så snart du kommer hjem, imens han er oppa at køre, vil det bare forstærke hans følelse af at det har været rigtig slemt og uuuuha nu trøster far mig og det vil kun stresse ham yderligere..

Start så med kun at være væk fra ham i ganske kort tid ad gangen og forøg den periode lidt ad gangen..
    Husk IKKE at sige farvel og IKKE at sige goddag, det er sådan set det vigtigste, og jeg er ret sikker på at du hurtigt vil kunne mærke at han tager det mere med ro..
    Han skal lære at det er okay at far forlader ham fordi far ALTID kommer tilbage igen.. =o)

Håber du kan bruge det.. og giv ikke op!!!

• #34   22. jan 2007 Jeg vil umiddelbart mene at du har en hund der er angst ved at være alene......konkluderet ud fra at du skriver i også er meget knyttet + stimulering ik hjælper.
    Jeg har selv en hund med seperationsangst, og træningen er lang og hård.
    Start med at træn ham i at blive mere uafhængig af dig.
    Kontakt evten adfærdsterapeut. Det gjordse vi og hun har hjulpet ufattelig meget.
    Bare det at ha en at snakke med der har forstand på det er en stooor hjælp. Og man ved man gør det rigtige.

• #35   22. jan 2007 Tror ik umiddelbart et bur vil være vejen frem.....det løser dit problem ik hundens

• #36   23. jan 2007 Morten

Jeg forstår til fulde dine frustrationer.

Jeg vil tilslutte mig dem, der siger at du skal i gang med alenehjemme-træningen igen. Og så skal du have fundet ud af, hvad det er der gør ham så frustreret. Prøv at sætte et videokamera op, så du kan se hvad der sker og hvornår det sker. Det kan være der kommer en eller anden mærkelig lyd på trappen han bliver ræd for el. lign.
    DcH har gratis konsulent bistand. Hvis du ikke er medlem af DcH, skal du bare betale kørsel. Prøv www.dch-danmark.dk.
    Brug for guds skyld ikke mundkurv, hunden kan altså dø af det, hvis den fx skal kaste op og ikke kan komme af med det...
    Hvis du skal i gang med noget i den retning, så vil buret være at foretrække.

• #37   23. jan 2007 Hej Morten,

Forstår din frustration. Men professionel konsulenthjælp er altså ikke så dyrt. Det koster typisk mellem 1000-1500 kr for et besøg + et udarbejdet træningsprogram. Jeg har selv god erfaring også med telefonvejledning til 395,- for en halv time og der har vi fået løst mange problemer uden brug af mundkurve og bure. Hvis du regner ud hvor mange år du regner med at din hund bliver, og hvor meget du får ødelagt for, så tror jeg du vil se at en adfærdsbehandling er godt givet ud.

• #38   23. jan 2007 Alene hjemme træning hjælper ik en fløjtende fis hvis det er fordi hunden er for afhængig af ejeren......det gjorde det i hvert fald ik her.
    Neej hunden skal lære at det er okay at i ik er samme 24timer i døgnet.

Kommentér på:
På grådens rand... alene hjemme...

Annonce