{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Motivation uden godbidder??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg vil høre om der er nogle der har en god idé til hvordan man motiverer og belønner hunden under 2 timers træning UDEN at bruge godbidder?
Scotty må p.t. ikke få godbidder og mister derfor hurtigt koncentrationen når vi er til træning. Ikke så godt da vi jo begge gerne skulle lære noget smiley Håber der er nogle som har en god idé.
MVH Lea.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motivation uden godbidder???
  • #1   22. jan 2007 Jamen hvad motiverer ham ellers?

Boldleg fx?? (LOL - startede med at skrive blodleg....)

• #2   22. jan 2007 brug din stemme helt overdrevnet, så kan det lade sig gøre.... tænk ligesom det er et skuespil.. helt vildt høje toner når du roser og omvendt når du skælder ud... det skal være så du føler dig til grin...;O))

• #3   22. jan 2007 Hvordan kan det være du ikk må bruge godbidder?

Men en ide er jo at rose ham ekstra meget når han gør hvad du siger- så han synes det er sjovt! Jeg ved at til jagt træning bruger man heller ikke godbidder- da mætte hunde mister noget af deres lugtesans.. der gælder det om at rose hunden rigtig meget- for at holde dem motiveret!

• #4   22. jan 2007 Ja, men det er lidt svært midt under lydighedstræning at begynde at kaste bold til ham... *G* Tror ikke jeg bliver populær. Aner bare ikke hvad jeg skal gøre...

• #5   22. jan 2007 Lea........

Jeg er ved at køre Effie over på bold. Jeg har så modsat problem, hun ser KUN godbidder i forbindelse med træning.

Det kører faktisk over al forventning, så det var måske en mulighed for dig?

• #6   22. jan 2007 En bold med snor og du behøver ikke kaste, men lege lidt hvor han hele tiden er ved dig grundet snoren.......

• #7   22. jan 2007 Lea - kan du ikke bare gå lidt væk og så kaste en kort bold??

• #8   22. jan 2007 Hmm... ros bruger jeg, men mener da ikke jeg gør mig selv TOTALT til grin... he he... Men det vil jeg da prøve så.
    Han må ikke få godbidder fordi hans mave ikke har haft det så godt og vi sammen med dyrlægen skal finde ud af om der er noget han ikke kan tåle... Vi er derfor startet med ikke at give ham proteiner...

• #9   22. jan 2007 lea- det er boldmotivation der tales om, men der ville jeg få hjælp af en træner da det kan virke modsat hvis det bliver trænet forkert

• #10   22. jan 2007 Louise og Janie:
    Bold på snor, se den havde jeg ikke lige tænkt på... tror ikke det virker hvis jeg kaste en kort bold til ham, han ligger sig bare ned og tygger i den... eller skubber den væk for så at hente den. Tror jeg prøver overdrevent ros og bold i snor smiley
    Janie: Hvordan "kører du hende over på bold"?

• #11   22. jan 2007 Boldmotivation, sjovt som man bliver så meget klogere for hver dag der går... Tror jeg vil spørge min træner om råd, men sidst da jeg sagde at jeg ikke kunne få ham til at slippe apporten når han ikke fik en godbid i bytte sagde hun at ja, det var jo så problemet... Fedt, tak for "rådet"

• #12   22. jan 2007 Jeg gør det, jeg leger med hende med bolden, men kun til hun virkelig er kørt op. Så fjerner jeg bolden mens den er allermest sjov.

Det gør jeg et par gange om dagen. Jeg har kun gjort det et par dage, men kan allerede nu se, hvordan hun spænder og bliver forventningsfuld når hun ser jeg kommer med bolden.

Jeg vil kører den på den måde et par dage mere, og så stille begynde at indføre den i selve træning og se hvordan hun reagerer, men indtil nu er jeg meget positiv overrasket over hendes reaktion.

• #13   22. jan 2007 Ok på den måde. Tror ikke jeg behøver gøre det ret meget før Scotty er hooked, allerede nu er han helt vild når bolden kommer frem, tror bare jeg lige skal tænke lidt over hvordan jeg kan bruge den i træningen uden han tror vi så skal lege hele tiden...
    Men jeg vil da prøve at tage den med og se hvordan det går.

• #14   22. jan 2007 Lae.. Jeg træner sammen med ca 10 andre og vi kører alle sammen mere eller mindre bold.. du skal sørge for at den leg du har med hunden,er meget mere spændende end alle de andre med deres bolde.. Det kan sagtens lade sig gøre.. Få din træner til at vise dig hvordan man bruger en bold som belønnig.. Den er mere effektiv,når den blir brugt korrekt end diverse guf.. smiley

• #15   22. jan 2007 Ups Lea og ikke Lae.. sorry smiley

• #16   22. jan 2007 Stine.......nu leger jeg for mig selv med at få Effie kørt over.

Kan du fortælle om det jeg gør er helt hen i vejret som opstart?

• #17   22. jan 2007 Stine:
    Pyt med navnet, jeg ved hvem jeg er *G*
    Ej, spøg til side, tusind tak for svaret. Jeg vil prøve at tage bolden med og så snakke med min træner om hvordan jeg skal bruge den. Synes også det kan være lidt træls at han en dag om ugen bare bliver proppet med godbidder i 2 timer smiley

• #18   22. jan 2007 Godbider uden proteiner er ikke nemt det indrømmer jeg.. hvad med små stykker brød?

Senere kan du jo lave dine egne træningsbider af kogt og derefter tørret lever/ kalkun eller kylling... Så ved du præcis hvad der er i dem.. det aner man jo ikke når man køber godbider

• #19   22. jan 2007 En sok eller andet i den stil er også godt det bruger selv med stor succes

• #20   22. jan 2007 Karen J: Præcist! ikke nemt at finde godbidder så. Brød synes han desværre kun er interessant de først 20 min og det samme med de der kiks der kun består af mel og vand. Hvis han en dag må få proteiner igen så ja, så vil jeg da lave nogle selv som du siger...

Heidi: En sok burde vel fungere på samme måde som bolden i snor ik?!? Mere fordi jeg HAR en sok eller tre jeg kan bruge, men ikke en bold på snor..

• #21   22. jan 2007 Janie... det lyder rigtigt i mine øre.. du er ved at fylde drift i tanken.. Jo mere drift,jo bedre.. Så har du drift nok, til når du begynder at sætte lydigheden på,som automatisk vil ta drift ud af den tank,du har hældt på... Man fylder,tar lidt,fylder på igen. Kunsten er at ha så meget drift,at det er styrbart ,uden at man tapper dem helt,når man ber dem om lidt... Er det til at forstå smiley

• #22   22. jan 2007 Det er det Stine..........Og det er netop hvad jeg nu gør.

Kunsten med at skulle kunne styre det, er så den jeg er meget spændt på, derfor indfører jeg roligt lidt øvelser ind om et par dage for at kunne læse hvornår nok er nok, så jeg ikke "mister" hende.

Loooool det her lyder da som en værre gang ævl, nu er det nok dig der ikke forstår ;0)

• #23   22. jan 2007 Til alle:
    Jeg vil bare sige tusind tak for alle jeres (hurtige) svar og råd, jeg vil prøve nogle forskellige og se hvilken metode Scotty reagerer bedst på.
    Jeg er nødt til at logge af nu, men kigger lige ind senere og ser om der skulle være et sidste gyldent råd.
    Indtil da endnu engang tak for de gode råd smiley
    MVH Lea.

• #24   22. jan 2007 Lea og Henrik...
    Det fuldstændigt lige gyldigt hvad du bruger bare det kan fange din Hunds opmærksomhed og forstår at det er beløning at Eks. hive sog eller tov ellr lege bold det gode ved en beklædnings genstand er at den jo lugter af dig og dermed forbinder hunden det med noget rart...

• #25   22. jan 2007 Janie.. forstår skam godt..ggg... Nu er Effie jo en grå og de fleste af dem,er jo født med meget drift og nogen gange så meget at de kan være svære at styre... Så må man tilbage igen.. dette er der bare mange der glemmer:-)

• #26   22. jan 2007 hans bedste legetøj.... det som han allerbedst kan lide lege med.... brugdet til hundetræning og kommer hjem lægges det evt væk så næste træning har du det med igen og så vil han blive glad og været intessert.... ellers rigtigt meget ros...... ros ros ros hele tiden så den ved det ergodt så det bliver intesset i forsæt.....
    men hvorfor må den kke få nogn godbider

• #27   22. jan 2007 Heidi: Risikerer jeg så ikke at han ikke forbinder det med ros hvis det lugter af mig, for mig kan han jo lugte hele tiden så det er der vel ikke noget specielt i...?

MGP: Ved godt at jeg er førehunden og jeg bestemmer hvad og hvornår vi laver noget sjovt, jeg skal bare lige have det indkodet hos Scotty også, men det kommer jo med tiden så længe man fortsat arbejder med ham. Jeg går ud fra at du mener jeg skal bruge mig selv noget mere i form af ros, leg og kæl når han gør det rigtigt?

Sabina: tror han har flere forskellige ynglings legetøj, det afhænger lidt af hvilken periode han er inde i, men så må jeg jo bruge det der hitter lige nu... Mht hvorfor han ikke må få godbidder kan du se mit svar længere oppe smiley

Og tak til jer alle for jeres svar/råd!

Kommentér på:
Motivation uden godbidder???

Annonce