Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.241
Træning i 6600 Vejen erfaringer ? :) Træning i 6600 Vejen erfaringer ? :)
Jeg har længe snakket om at gå til træning med hundene og planen var egentligt at det skulle være noget vi gjorde sammen, men jeg ved ikke hvordan det ville gå at have begge hunde med på samme tid, da jeg tror det godt kunne give problemer, derfor overvejer jeg nu at prøve at tage afsted alene med Lucky for at få lidt alene tid med ham
Vi er begge helt nybegyndere, jeg gik til hundetræning da jeg var 10 år med min daværende hund vaks, men med andre og dårligere metoder, så har jeg været til hvalpe træning med Rosa, men det var begrænset hvad vi lærte da vi jo havde andre problematikker vi fokuserede på. Lucky har aldrig været til træning, så han kan ca. Ingenting i det øjemed, han kan sit, læg dig (bliver ikke liggende i dæk) så vi skal på et absolut begynderhold. Lucky er lige blevet 5 år så det er jo nok lidt sent at starte, men bedre sent end aldrig ikke?
Lucky har nogle dårlige oplevelser med andre hunde, så den del ved jeg ikke om vil påvirke ham i forhold til at gø af de andre, men jeg tænker han ret hurtigt ville ignorere når vi træner.
Jeg kan se der findes flere steder hvor man kan træne her i Vejen og jeg vil derfor hører om der er nogle der har erfaring eller ved noget om hvor det er godt at starte ?
Jeg kan se vi har en dch, som jeg synes mange snakker godt om generelt herinde, og ikke skulle være så dyrt.
Så kom gerne med jeres erfaringer, hvis i har nogle om de forskellige steder.
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
Den nye går vi til træning med i Vamdrup, og det er et fantastisk sted, hvor der virkelig er problemløsning på højt plan.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.241
Jeg har desværre kun min cykel, så vamdrup er for langt væk.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.808
nov 2012
Det jeg tænker er positivt ved dch er at vi kan gå til flere ting hvis vi nu bliver bidt af det og gerne vil fortsætte eller prøve f.eks. rally
Med tiden kunne jeg også godt tænke mig at rosa kunne komme til træning, men det kræver selvfølgelig også at jeg har overskud til det
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Hvad der sker derude nu er jeg ikke klar over, da jeg ikke, da jeg ikke har været derude en del år og ikke har fulgt med.
Jeg var lige ind og se på deres hjemmeside, Cden er godt nok kedeligt), og kan se, at der har været udskiftning af folk.
Gå ind på hjemmesiden og find ud af, hvad du kunne tænke dig at træne, og så tager kæresten og dig jeres cykler og tager på besøg (vil anbefale uden hunde).
Så kan du se, hvordan der trænes og få en snak med dem.
Så kan din mavefornemmelse hurtig fortælle dig, om det er noget for dig eller ej.
Måske kan du få lov til at komme og "prøvetræne" e gang eller to inden du beslutter dig.
Og hvor er det et dejligt billede af lille Rosa
nov 2012
Vi vil træne basis lydighed, da vi skal have det basale i orden inden vi ligesom kan gå videre.
Jeg har været inde og kigge men kunne ikke finde ud af hvad der passede på os.
Men der er jo også andre steder i Vejen, doxx f.eks. har jeg set har træning, det er dog langt dyrere i længden, da man betaler for et hold som så er f.eks 6 træningsgange, og det synes jeg er alt for lidt, for hvis vi skal træne skal det være noget mere fast over en længere periode så vi får noget ud af det og har tid til at tage tingene i vores tempo
Det kan jo godt være han bare flyver derudaf, men det kan jo også være han har brug for tid til nogle øvelser.
Lucky kan som sagt ikke rigtig noget i det øjemed, han har aldrig lært at gå plads eller indkald feks. Så vi er jo helt nede på hvalpe niveau.
Men vi vil selvfølgelig gå efter at finde et sted hvor vi får en god oplevelse begge to. Jeg var hos DKK med Rosa, og det var ikke en god oplevelse for os selvom mange er rigtig glade for stedet, og havde jeg haft en anden hvalp var det sikkert også et super sted
maj 2009
Hvor har Doxx træningsplads henne ?
Hvis det er hjemme hos hende, så er der altså ret langt fra Vejen.
nov 2012
Det koster 600 kr for 6 gange og en teori aften og så er det kun lydighed, det ser ikke ud til der er mulighed for hverken rally eller andet. Så hvis vi finder ud af at ville mere skal vi alligevel rykke.
Og det gør ikke noget, selv folk der kender dem og har mødt dem for byttet dem om nogle gange
maj 2009
nov 2012
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
jan 2013
nov 2012
Og at sætte 2,5-3 timer af til hundetræning pr gang bliver svært at få tid og overskud til.
Men var lige inde og kigge på dch vamdrup og det så virkelig godt ud.
nov 2012
jan 2013
nov 2012
Men jeg kommer jo bare til at stjæle din hund
Hmm det må jeg lige tænke over, men så skal jeg selvfølgelig også sætte penge af til transporten. Men min kæreste får jeg nok ikke slæbt med på en hverdag desværre når det er så langt væk.
Se nu ville det jo være lækkert at få råd til en bil
jan 2013
Se og få købt bilen og kom afsted
nov 2012
Men det kunne da godt være jeg skulle se om jeg kunne få mig slæbt afsted med bus/tog. Det er lidt øv der ikke går noget direkte.
Det må være skønt at bo så tæt på.
Jeg har gået til træning hvor der var en time hver vej og det blev bare for lang tid, men man kan da altid prøve, hvis det ikke fungere må jeg jo bare stoppe igen.
Er det så hvor man betaler for det hold man er på eller bare betaler pr år og så kan gå til det man vil? Har læst det vidst er lidt forskelligt fra sted til sted hvordan de gør det.
Lige nu har vi jo desværre giardia, så der går lidt inden Lucky må komme med.
nov 2012
nov 2012
Jeg plejer at have dem med på cyklen så de er vant til at være i taske/kurv
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Alle steder jeg kender, kunne jeg opleve første træning gratis.
Nu Lucky er lidt nervøs ved andre hunde, kan du lige som jeg har gjort, undersøge om de starter og/eller slutter træningen med fri hundeleg - for jeg har også ønsket at undgå det. Vi har mange skoler der gør det.
nov 2012
Men jeg kan jo heller ikke sige at vamdrup er bedre når jeg ikke har prøvet nogle af stederne, men jeg har mødt Tine som er træner derude, og har et godt indtryk af hende som person, selvom en af hendes ulve var ved at gå mig ned
Så jeg tænker at jeg ville være tryg ved at starte hos hende med Lucky
Jeg ved ikke om jeg vil sige at Lucky er nervøs ved andre hunde, han bryder sig bare ikke om dem. Han kan sagtens hilse hvis han gider, det gider han bare sjældent, og når Rosa er der vil han forsvare hende, hvilket gør at han gøer for at holde dem på afstand af dem, dette er jeg dog selv ved at træne og det går også okay. Men jeg ved ikke hvordan han vil tage det at stå på en træningsplads hvor der jo er "mange" lige på en gang. Når Rosa ikke er med kan jeg være heldig at han simpelthen bare ignorere dem eller lige frem vil hilse på nogle. Men træning er jo også til at lærer hunden at ignorere tænker jeg. Og jeg vil selvfølgelig snakke med træneren om det hvis det er
Jeg er ligeglad med om der er fri leg, det er super hyggeligt hvis de ved hvad de laver og ikke bare smider dem ud i en stor pærevælling. Jeg kan bare tage Lucky på armen imens, så jeg stadig kan stå og snakke lidt med de andre der er der
Førhen ville Lucky elske den leg, men nu tror jeg at han bare skal have sin Rosa og så er træning træning.
Men det er da fint hvis han finder en han gerne vil, men ellers tager jeg ham som sagt bare op så de andre kan lege og han kan sidde og hygge sig hos mig.
Hvis det var Rosa jeg tog med ville det fungere på samme måde, for hun kommer nok aldrig til at lege med andre hunde end Lucky, hun tør ikke og det er så sjældent at jeg møder nogle der er så små at jeg ville lade hende lege med dem alligevel
nov 2012
Ikke at det har den store betydning lige nu xD
Jeg er blevet ret hooked på at begynde ud ved jer i vamdrup, så må jeg jo bare tage toget eller bussen
Men nu skal vi lige over det her giardia og så må der gerne komme lidt mere varme på udenfor, Lucky gider ikke ud i kulden..
Træning i 6600 Vejen erfaringer ? :)