Køresyge {{forumTopicSubject}}
Jeg passer en cockerpoo (cocker/puddel blanding - blot til dem der ikke forstår designer racernes fine navne )
Bobby som hvalpen hedder bliver 5 måneder i denne måned, men lider desværre en del af køresyge.
Ejer har oplyst, at han altid har savlet og nogengange kastet op når der bliver kørt bil. Hun mener ikke, at han har fået dårlige oplevelser med kørsel, biler eller lignende.
(dog jagter han biler og cykler på gåture)
I og med at han jo er langhåret og krøllet, bliver han nærmest gennemblødt når vi kører. Han savler så voldsomt, at begge forben, mundområde, hage og brystkasse m.m. er gennemvædet af savl og hvidt skum.
Jeg synes det er synd for ham - men ejer aner ikke sine levende råd længere.
Umiddelbart tænker jeg, at løsningen er, at starte forfra med burtræningen. Når han er tryg ved buret, vil jeg rykke det ud i bilen og træne bur derude. -jeg får ham nok ikke til at ville være i buret frivilligt men bare det, at kunne få ham til at gå ind og ud af buret er jo et godt skridt på vejen.
Om laaaang tid, når vi forhåbentligt, til at bilen kan startes og forsætte burtræningen og til sidst ende ud med små bitte korte køreture, som gerne skulle ende ud i en køreglad hund
Hvad tænker i?
Desværre er Bobby nød til at køre mellem 1,5 -2 timer på mandag, men ellers burde jeg kunne droppe at køre med ham indtil han skal hjem igen om lidt over en uges tid.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
Derfor kan man med fordel lave balancetræning med sin hvalp/hund. Dette kan gøres på mange måder bl.a. med hvalpegynge, usikkert(ikke farligt) underlag, en luftmadras som ik er pustet helt op. Nogle gange er der også forskellige redskaber på en legeplads, som kan bruges. Uanset hvad og hvordan man træner det, er det vigtig at hvalpen/hunden er tryg og ikke presses ud i noget den ik er klar til.
sep 2008
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Han er heldigvis madglad, så alt hvad der kan trænes ind eller påvirkes med mad, går strålende
Jeg vil nødig gå i gang med piller eller lignende, uden ejernes samråd. Slet ikke sløvende medicin.
okt 2007
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Når først hunden har oplevet at være så dårlig, som du beskriver det, så forbinder den som regel bilen med problemet. Den tanke skal fjernes før man kan opnå resultater.
okt 2007
sep 2008
Det er bare et eksempel på, hvad der findes rundt om på legepladser
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 111
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.280
Husk at fjerne vattet efter køreturen.
Det er noget med balancen, og det hjælper rigtig mange hunde. Desuden er det nemt, og nærmest gratis
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Vi prøvede alt!
tryghed ved buret og bilen ved at fodre og give godbidder osv.
små korte ture.
vat i øret
ingefær
sidde forskellige steder i bilen
kiropraktor
angsdæmpende medicin.
intet hjalp, vi stoppede med at køre bil i en lang periode og efter hendes første løbetid blev det bedre og anden løbetid forsvandt det fuldstændig.
idag er hun 20 måneder og vil gerne med ud at køre.
jeg ville prøve kiropraktik som det første, det er noget med de kan være låste i første nakkeled eller kæbeleddet også kan det gå ud over balance organet og det er ret normalt for hvalpe.
hos os hjalp det dog ikke, men hører rigtig mange med gode udfald efterfølgende.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
- De virkede fantastisk, og han havde altså ikke fanget de skulle være sløvende. Han mærkede i hvert fald intet til det
I dag har hunden ingen problemer med køresyge.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
Køresyge