1.902 visninger
|
Oprettet:
Omplaceringshund {{forumTopicSubject}}
Hej Vi har Breton og har så lige nu en omplacerings hund på prøve, den er også en Breton på knap 2år.
Der har desværre ikke været den store tid til div. basis træning fra tidligere ejer...
Indkald - en by i Rusland
hvordan i ville gribe det an?
vi bor på en ejendom og den skal lære grænserne som vores anden hund, derfor bliver den nød til at komme hver gang vi kalder...
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Hold en kæmpe fest for den, når den kommer til jer!
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 28
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
Ting som indkald og det at blive på området grundlægges i hvalpetiden, så det er slet ikke sikkert hunden nogensinde kommer til at agere som jeres nuværende hund.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Hvis DET har virket , så gør du da bare det samme med den omplacerings hund . du har på prøve. .... så nemt er det ... ... eller ?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Det vil sige, I skal kalde på den, når den i forvejen har rettet opmærksomheden mod jer(kigger på jer) og ikke når den står travlt optaget af en god duft,leger med en anden hund eller lignede.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Og det er uanset om man træner feltsøg, spor, indkald osv. Man øger sværhedsgraden stille og roligt i takt med at hunden kan klare det.
feb 2018
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Lang sporline på og så ud og øve. Armer jeg med godbidder i topklasse og forskellig slags, samt gerne noget super duper legetøj. Hver gang den kommer, så skal der belønnes med noget nyt. Gør jeg spændende og uforudsigelige, hvis hunden ikke ved hvad der kommer af skønne ting, så vil den ikke gå glip af at finde ud af det
Hav tålmodighed og tag ingen chancer.
feb 2018
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Jeg mener at hunden bør ikke løbe løs, før der er styr på indkaldet. For hvis du lader den løbe løs og kalder uden den kommer, så lære du den at lade være med at komme.
Med lang snor kan du give den plads til at lege, men trække den ind på daglige ture i stedet for at skulle være afhængig af usikkert indkald. Som samtidigt kan modarbejde træningen.
Med lang snor kan du træne indkaldet over en større afstand, samtidigt med at du er sikker på den ikke stikker af.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 28
Hegne grunden ind er ikke en mulighed da vi har 7 Ha
hun er allerede blevet bedre i indkald og har nok lige de første mange dage haft for meget at snuse til og undersøge....
jeg laver indkald på alle tidspunkter i løbet af udetiden.... Vi "går" ikke som sådan ture, da vi som skrevet har rigelig plads mm. De kommer på jagt og skal der gåes tur uden for matriklen er det i bilen og køre til et andet sted... da de ellers har svært ved at overholde deres grænse herhjemme.....
Omplaceringshund