{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

enja A
enja A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55

Hjælp alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min mand og jeg har en hvalp på 16 uger som desværre er blevet meget dårlig til at være alene hjemme. Så vi søger råd til hvordan vi kan gøre det. Hun kan godt være i et andet rum end os i lang tid uden hun kan se os. Men lige så snart det er hovededøren hun høre så hyler hun op og piver hele tiden. De første gange gik det helt fint men så gik det desværre galt. Jeg gå hjemme og prøver at træne hende ved jeg gå og komme igen efter få minutter men hun bliver ikke bedre. Har i nogen råd.. bor i lejlighed så kan ikke bare lad hende hyle og pive..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp alene hjemme træning
  • enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#2   24. jan 2018 Ja har prøvet at give hende noget at lave med mad men lige så snart hun høre jeg låser op så løber hun ud til døren og så skal jeg skub hende væk og så det galt igen. Det meget svært at træn nå man ikke skal ud selv normalt ville jeg bare gå og så var det det. Men så klager de i opgangen. Sådan lært min gammel hund det og han have det fint med vi gik

• #4   24. jan 2018 Når hun reagerer så kraftigt på en udløser (her døren), så skal du have fjernet den trigger i hende først.
    Kan du bruge en anden udgang?

Der findes mange ord for sådan en proces, bl.a. desensibilisering.

• #5   24. jan 2018 Jeg har også lige fået en hvalp i huset og har lidt af samme problem. Er begyndt at gå en god tur inden jeg skal afsted. Gå turen så hunden kan få slappet af ca 15 min inden du skal afsted. Køb et lækkert ben som den kan lide og så giv når du skal afsted og tag det væk når du kommer hjem. Så forbinder hvalpen det ben med selv hjemme lækkerier. Det virker her hos mig, men selvfølgelig ikke sikkert det gør hos dig. Held og lykke

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#6   24. jan 2018 Jeg gå en mellem lang tur 20 minutter før jeg skal ud af døren og jeg giver hende ben og guf ??
    jeg prøver nu i nogen dage hvor jeg kun lige gå ud og lukker døren og så 30 sec. Gå jeg ind igen. Vil prøve at gang tage dette 20 gange og så gå en tur med hende efter så hun slapper af efter dette. Det virker godt (hun lagde sig ned og slappet af) i dag da hendes trigger er døren.

Kommentér på:
Hjælp alene hjemme træning

Annonce