Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I? Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I?
Hej med jer
Som nogle af jer nok ved, så har jeg fået Ulvar hjem, og det går over al forventning
Men nu har jeg så brug for nogle gode ideer til nye sjove lege og aktiveringsøvelser vi kan lave sammen. Som den "Schnauzede Ru-Lab" han er, så er Ulvars næse er en hel del bedre udviklet end Pattes nogensinde var.
På det punkt var Patte altså udpræget mynde, og selvom jeg sagtens kan genbruge de øvelser jeg lavede med ham, så mangler der altså nogle nye til især næsen... Ulvar er helt sikkert slået ud på både labrador og især ruhår på det punkt, og når nu han elsker at bruge den, så skal det også udnyttes
Lige nu gemmer jeg foder og hans yndlings legetøj forskellige steder, og så er vi så småt begyndt med lidt spor, men det mangler jeg helt klart erfaring i. Så hvis der er nogen der kender til kurser i spor, gerne i Jylland, så sig endelig til?
Jeg ved at de fleste herinde gør sig meget i aktivering, så fyr endelig løs med jeres gode erfaringer!
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
mar 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 122
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Vi har leget denne leg i årevis med frugt-te-poser, men efter det blev en officiel sport hos DKK har vi skiftet til lavendel.
Duftdiskriminering er en afart af det samme. Her får hun lov at snuse til en bestemt slags duft og skal så finde dens makker i en række af forskellige dufte. Dette gør jeg også med teposer med frugtte.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
mar 2015
Han bærer også småting for mig på tur, og får lov til at hente og bringe forskellige ting. men jeg kunne nok godt gøre mere ud af det
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.155
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Det er rigtig sjovt.
Hvorfor melder du dig ikke ind i en klub og træner, for eksempel DCH.
I deres program er der både spor og eftersøgninger.
mar 2015
Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I?