460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I? Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I?

Hej med jer smiley

Som nogle af jer nok ved, så har jeg fået Ulvar hjem, og det går over al forventning smiley

Men nu har jeg så brug for nogle gode ideer til nye sjove lege og aktiveringsøvelser vi kan lave sammen. Som den "Schnauzede Ru-Lab" han er, så er Ulvars næse er en hel del bedre udviklet end Pattes nogensinde var.
På det punkt var Patte altså udpræget mynde, og selvom jeg sagtens kan genbruge de øvelser jeg lavede med ham, så mangler der altså nogle nye til især næsen... Ulvar er helt sikkert slået ud på både labrador og især ruhår på det punkt, og når nu han elsker at bruge den, så skal det også udnyttes smiley

Lige nu gemmer jeg foder og hans yndlings legetøj forskellige steder, og så er vi så småt begyndt med lidt spor, men det mangler jeg helt klart erfaring i. Så hvis der er nogen der kender til kurser i spor, gerne i Jylland, så sig endelig til? smiley

Jeg ved at de fleste herinde gør sig meget i aktivering, så fyr endelig løs med jeres gode erfaringer! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I?
  • #1   29. sep 2017 Vi går hyggespor og mantrailing når vi kan skrabe nok folk sammen til selvtræning. Herhjemme, når vi er alene laver vi nosework og duftdiskriminering.

• #2   29. sep 2017 Nosework og duftdiskriminering? Hvad går det ud på? smiley

• #3   29. sep 2017 Nosework er lidt a la narkohundearbejde, dvs. hunden trænes til at finde en bestemt duft - i dette tilfælde lavendel, da det er den duft der skal identificeres på prøve 1, hvis jeg nogensinde tager mig sammen til at tage til prøve. Duften placeres et sted i miljøet og hunden skal så finde den og fortælle dig hvor, for at få sin belønning.

Vi har leget denne leg i årevis med frugt-te-poser, men efter det blev en officiel sport hos DKK har vi skiftet til lavendel.

Duftdiskriminering er en afart af det samme. Her får hun lov at snuse til en bestemt slags duft og skal så finde dens makker i en række af forskellige dufte. Dette gør jeg også med teposer med frugtte.

• #6   29. sep 2017 Lær ham at tænde og slukke lyset, det er meget praktisk hvis man er gået i seng og har glemt at slukke lyset.

• #7   29. sep 2017 Det er nogle gode forslag og helt sikkert noget jeg vil gå videre med smiley

Han bærer også småting for mig på tur, og får lov til at hente og bringe forskellige ting. men jeg kunne nok godt gøre mere ud af det smiley

• #8   29. sep 2017 Patte: kan du ikke sende mig en besked, jeg vil gerne hjælpe jer i gang med spor hvis du har brug for det smiley

• #9   29. sep 2017 Du kan også lave eftersøgninger med din hund.
    Det er rigtig sjovt.

Hvorfor melder du dig ikke ind i en klub og træner, for eksempel DCH.
    I deres program er der både spor og eftersøgninger.

• #10   29. sep 2017 Jeg er skam igang Anni smiley Men det er bare ikke nemt at finde træningssteder, der har træning på tider, hvor også jeg kan være med.

Kommentér på:
Gode aktiveringsøvelser, hvad gør I?

Annonce