Fremgang + pral Fremgang + pral
Ja ja... jeg må altså lige prale, for jeg er så glad for at det lader til at gå fremad nu.
Nogle af jer kan måske huske at jeg bad om gode råd til hvordan jeg kan lære Thea at holde ting. Jeg fik mange gode råd og har brugt dem.... Bedst af alt, så lader det til at virke :o)
Nu kan Thea aflevere i hånden 90% af gangene istedet for bare at smide det en meter fra mig. Hvis hun så skulle smide det kan jeg bede hende samle det op og så afleverer hun til mig.
Jeg skal godt nok gå baglæns væk fra hende og vende enten siden eller ryggen til, men det er da klart en forbedring.
Derudover kan hun nu bære en bold i munden i ca 5 min af gangen og igen, når hun smider den beder jeg hende samle den op og det gør hun så.
Mere pral ;o) :
Jeg var i dag nede på en legeplads med hende og hun gjorde alt for mig.
- Hun satte forbenene op på en gynge og belv stående, jeg holdt gyngen med den bevægede sig alligevel en del.
- Hun kunne hoppe op og sidde på en fjeder-gynge-dims. På et ca 20 cm bredt brædt.
- Og jeg kunne få hende til at gå både op og ned af ruchebanen.
Jeg vil mene at de 3 ting kræver tillid til mig.... og jeg er stolt af at hun har den tillid til mig :o)
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 1.162
Men Mischell... jeg er ikke enig *smiler*
De skal bare trænes på en anden måde. Thea lærer alt meget hurtigt, dog bare ikke lige apport og "hold", de fleste ting har kun taget hende et par dage at lære.
Rigtigt at man ikke kan lave dem samme ting igen og igen, for så keder de sig og man kan ikke råbe af sin hund, for så går den helt i baglås.... men kvikke det er de altså ;o)
maj 2004
De er bestemt ikke genstridige. Ikke Thea ihvertfald. Hun vil slå krølle på sig selv for mig (eller bare en frolic *griner*)
Men jeg er så måske heller ikke den rette til at udtale mig om arbejdsvillighed. Thea er min første hund, så har ikke trænet seriøst med andre end hende. Har kun trænet ganske lidt med en lab og min mors grand danois og de var begge meget fatsvage i forhold til Thea ;o)
maj 2004
Men vi har da gået til brugshunde træning ;o)
Fremgang + pral