501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hund der brøler af andre, Hjælp!!! Hund der brøler af andre, Hjælp!!!

Misty begyndte for nogle måneder siden at brøle ad andre hunde, hun gør ikke og ja derfor brøler hun istedet. Jeg synes det er vildt træls for med det ry den race har så hjælper det ikke at hun ligefrem brøler af hunde når de går forbi hende.

Det er som om hun gerne vil hen og hilse på dem og hvis jeg så siger nej så rejser hun sig og brøler.

Jeg har prøvet at lokke med pølser når vi møder en anden hund på vejen og det hjælper da også men hun har alt for meget interesse for andre hunde.

Problemet er ikke bare at hun brøler, men også at hun har problemer med tæver som viser dominans og det er jo egentlig forståeligt når den anden tæve er ældre end hende, men det er som om hun ikke retter sig efter det.

Igår mødte vi en tæve på 10 mdr. Misty er næsten 2 år nu. Vi står og snakker og jeg kan mærke Misty er opmærksom og lige pludselig skal hun op og markere sig. Jeg fatter det ikke for halen logre stadig og når jeg siger nej så sætter hun sig også ned og kigger ved min side. Men når hun så er ovre for at snuse igen så gør hun det samme. Hun falder ned når jeg siger NEJ, men da vi skal til at gå og trækker hundene fra hinanden så trækker Misty over mod tæven og brøler hende lige ind i hovedet. Amen hvad sker der??!!??

Jeg fik at vide at hun var den udstødte i sit kuld, kan det ha noget med det at gøre??

Hvad kan jeg gøre ved det?? Synes jeg har prøvet det mest tænklige.

Vil blive glad for alt slags hjælp for det skal stoppe NU...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der brøler af andre, Hjælp!!!
  • #1   11. dec 2006 Jeg har samme problem med mine 2, de gør udfald mod hanhunde...jeg havde Kisser ud herinde fra for nogle dage siden for bl.a. at få hjælp til dette her.

Det råd jeg fik var bl.a., at jeg skal træne med nogle hunde jeg ved ikke gør udfald tilbage, for lige nu skal de kun have positive oplevelser. Jeg har så allieret mig med nogle, hvor jeg træner i at gå forbi dem og deres hunde, får dem til at sitte med ryggen til hunden og så klik og godbid.

Kan jeg se der kommer nogle hunde jeg ikke kender, så vender jeg om og går væk, for som sagt skal det kun være positivt mens vi træner.

Det jeg gør er, at hvis hundene så meget som bare skal til at kigge på den anden hund, så får de et lille nyk i linen, du kan også samtidig sige en høj lyd "ah-ah" og så lokke med en pølse. Du skal gå forbi i et rask tempo. Det har altså hjulpet på mine.

Mens du træner hende, så må du lade være med at lade hende snakke med andre hunde du ikke kender.

Ved ikke om du forstår den måde jeg forklarer det på, men det er lidt nemmere at vise end at skrive ned :o)

Mit er gået hen og blevet en rigtig dårlig vane for hundene, så det skal fjernes nu.

• #2   11. dec 2006 Hov forresten, og linen skal være helt løs, du må ikke stramme den ind...så du skal sørge for afstand, hvis hun nu hopper ud og brøler og du ikke når at få det stoppet.

• #3   11. dec 2006 I starten reagerede jeg inden den anden hund kom over, forblev da sårn lidt halloo Misty hva dælen har du gang i, og jeg fik så at vide at Misty mærker mine reaktioner igennem linen og derfor begyndte jeg at tænke nej nu vil jeg ikke reagere på det når en anden kommer over. Så det er ikke fordi jeg sender en reaktion ned til hende mere.

vi kan sagtens stå og hygge snakke indtil hun lige pludselig rejser øre og begynder så at brøle.Det som om at hun lige står og hilser på den anden tæve og så er det som om den anden tæve siger noget grimt til hende for så reagere hun lige pludselig. Skal sige at Misty er bange for katte og andre nye ting. Men det er så som om at hun samler mod og ligesom skal overbevise sig selv om at hey jeg tør altså godt.

Når vi går forbi andre så bliver hun så opmærksom på den anden at hun trækker mig helt vildt og hun er jo altså en stærk hund men går altid imellem hende og afstanden til den anden mens jeg trækker hende væk, men det ser så forfærdelig ud i andres øjne.

Hun er ikke aggrasiv på den måde at hun viser tænder eller gøer for at komme hen til den anden. Men hun logre med halen og trække en med hele sin kraft hen mod den. Siger bare godt at jeg har styrke til at vi kommer min vej istedet for hendes.

Problemet er at i det hun ser en hund så bliver hun vildt opmærksom og vil bare hen til den anden.

Men det største er at når vi så står med den anden så kan hun lige pludselig finde på at brøle af den anden og vise dominans.

Man burde vel tro at hun vidste det med rang. Altså forstår slet ikke at hun vil markere sig over for en der er ældre og nu også en der er yngre. Skal sige at hun ved det er mig der bestemmer, dvs. at hun får ikke lov til at bestemme eller prøve sig på mig, hvilket den race egentlig har tendens til. Så det er ikke fordi hun dominere derhjemme, men kan d ha noget med det at gøre. At hun ikke får lov derhjemme og derfor prøver sig ude??

Hun har ellers sådan et dejligt sind, små børn kan sidde og klappe hende og tumle med hende. Hun hopper ikke op af børn og ældre mennesker. Som om hun kan mærke at okay her skal jeg ikke være alt for ivrig og vild når jeg hilser.

Det startede faktisk efter en dag hvor en dobermann var i løbetid og misty gik hen og hilste som hun plejede og ja så bed dobermannen ud efter hende, lige efter det har hun gjord det.

Vi prøvede til hundetræning at jeg skulle gå forbi en anden hund og ligeså snart hun trak over med oprejste hår og brølen så skulle jeg med alt min kræft råbe nej, så hun ik et chok, det gjorde hun så også og kiggede bare op på mig og vi kunne derefter gå forbi. Men kender i ikke det der med at man gider bare ikke på åben gade at skulle råbe højt når en hundeejer kom forbi, de sprang jo ligesom til siden pga. det chok de selv fik.

Jeg vil prøve nogle af de råd jeg fik selvom jeg har prøvet det, hun er bare liiige interesseret i andre hunde. Når vi køre bil springer hun rundt omme bagi hver gang hun ser en hund udenfor komme gående. Hun er bare alt for interesseret i hunde og det vil jeg ha vænnet hende af med. Det skal jo være når jeg gir lov at vi kan hilse på en anden hund og ikke når hun vil. For ikke alle bryder sig om større hunde og så den race.

• #4   12. dec 2006 Det er ikke unormalt at 2 tæver ikke kan enes.
    Min tæve kan kun enes med nogle bestemte hanhunde, og de må ikke være kastrerede.......

• #5   13. dec 2006 Ja det er nemlig som om hun vil komme de andre i forvejen, så hun er vel usikker??

Hun har førhen været meget sammen med andre løse hunde, men efter at hun er begyndt at brøle så er det kun han hunde vi løber frit med på marken.

Selv når hun ikke er i snor så drøner hun hen til en anden hund f.eks. og jeg kan se på hende at hun står på vagt, nærmest som om hvis et menneske prøver at tirre en anden eller ja være påpasselig.

Jeg siger først NEJ når hun begynder at brøle og næsten hele tiden når vi er på vej forbi den anden hund, hun trækker som sagt rigtig meget over mod andre hunde vi møder. Linen er helt stram når NEJ falder.

Ved godt at tæver ikke kan så godt med hinanden og det samme med hanhunde men hun gør det jo også ved nogle som er yngre end hende og ældre end hende.
    Hun bliver tit passet hos et venne par som har en gran danoir og det er en gamme tæve og der ryger misty rundt hvor hun bukker sig under men ja vel forståeligt nok med sådan en størrelse smiley

Jeg kan nemt nikke ja til at det er som om hun prøver at komme i forkøbet og ligesom markere sig inden, som om hun er usikker på om den anden nu vil gøre hende noget, men hvad kan man så gør ved det??

• #6   5. jul 2007 Du skal holde øje med dig selv når du møder andre hunde hvordan du selv reagere for hunden kan med det samme mærke om du er nervøs eller usikker du ska gøre det at du er mere spændene end de hunde du møder på jeres ture. eller også skal du vende om lige så snart hun begynder at trække hen til de andre hunde og hun skal tage kontakten til dig når hun gør det belønner du hende med en godbid. men du kan også prøve at starte på noget hunde træning det vil hun garanter være vild med

• #7   5. jul 2007 He he det var noget af et sent svar... men et svar er vel altid godt uanset tid smiley

Jeg har fået styr på det hele, nu skal je bare vente på at andre hunde ikke interessere hende så meget mere, men brølen er stoppet pyhaaaaa... smiley

Takker alle sammen for jeres respons og hjælp.

Kommentér på:
Hund der brøler af andre, Hjælp!!!

Annonce