Mental aktivering {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg søger lidt gide råd til mental aktivering af en hvalp på 13uger
Så ja det er egentligt meget enkelt, kom med alle jeres bedste råd til mental aktivering
Tak på forhånd
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 524
Er der nogle særlige idéer til balanceøvelser? Hvis man nu ikke har de der smarte bløde halv-kugler eller hvad det er, som jeg har set mange bruge?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
Her er det med aktivering:
http://tossetmedhund.weebly.com/hundetraeligning--adfaeligrd
og https://www.facebook.com/pg/PotepatruljensSejeHunde/videos/?ref=page_internal
Vedr. balance, så bruger vi primært sten, træstuppe, puder i diverse størrelser og bildæk. Det kan også ses i de to links.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 145
Jeg har en bold jeg kan fylde godbidder i og har prøvet at ligge godbidder under et viskestykke. Men Ellie kan ikke rigtig finde ud af hvordan godbidderne kommer ud af bolden. Derudover synes hun ikke viskestykket er interessant mere. Kan det bare være fordi godbidderne ikke er lækre nok?
Eller - igår aftes synes jeg Ellie virkede ret stresset. Hvad gør jeg i sådan en situation? Hvordan får jeg hende til at slappe lidt af? Og kan det være derfor hun ikke gider viskestykket længere?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
Hvad med hendes foder? Kan du undvære helt at bare servere det, og i stedet bruge det til træning / aktivering? Det gør vi med vores hunde. De får aldrig hundepiller i en skål.
jan 2013
Ellers må jeg prøve at tage ud og købe noget lidt mere lækkert
jan 2013
jan 2013
Jeg tror måske jeg har været for hurtig med at lade hende opleve alt muligt nyt indenfor alt for kort tid - og at det nu har resulteret i at hun er lidt stresset. Det er bare efter alt hvad jeg har læst og hørt om at hvalpen skulle prøve alt muligt inden den bliver 16 uger - så følte jeg jo at jeg havde vildt travlt.
Jeg har derfor også aftalt med mig selv at i dag laver vi intet nyt
jan 2013
jan 2013
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Du glemte neger og mand med fuldskæg
Man får aldrig en god hund uden den har oplevet disse
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Få evt fingre i bogen alt om pelspleje. Godt begyndt er så vigtigt, så hvalpen er fortrolig med børsten og kammen. Hvalpepelsen er ikke så vanskeligt, men når den skifter til voksen, så vil den lettere filtre.
jan 2013
jan 2013
Det med at gemme godbidder rundt omkring i huset er også en rigtig fin idé, men jeg tror bare katten vil æde dem inden Ellie overhovedet finder det interessant xD jep katten elsker åbenbart hundefoder, og hunde-aktiveringslegetøj.. xD
Katten, i fuld gang med at prøve, at få hundegodbidder ud af bolden xD:
jan 2013
Mental aktivering