{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Ligge mellem to hold med ukurant race {{forumTopicSubject}}

Jeg kæmper for tiden med at holde modet oppe til fortsat at kunne træne apportering med det unge hvide lyn. Men det er svært når hunden ligger mellem to hold, for god til mellem-holdet men for svag i øvelserne på det øvet-hold. Når man så i forvejen bliver mødt med småfnidder i krogene fordi man har en ukurant race på holdet, så er det op af bakke. Derudover har det hvide lyn svært ved at falde til på diverse hold, for de andre hunde på holdet vil enten lege (det vil min så bestemt ikke!!!) eller også jager de ham i fælles-øvelserne.

Øv hvor har jeg bare en ufed udfordring foran mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligge mellem to hold med ukurant race
  • #1   14. mar 2017 Jeg tror personligt jeg ville se mig om efter et andet sted smiley

• #2   14. mar 2017 Det er temmelig svært i forvejen at finde et sted der tager en Jack Russell ind og derudover er det ikke erfaring fra en klub men desværre flere smiley

• #3   14. mar 2017 Der er f.... ikke noget ukurant ved en Jack! smiley smiley

• #5   14. mar 2017 hehehe Kirsten smiley Set med en jægers øjne, så skal en Jack ikke bruges til andet end ræv! Jeg er da også klar over at han aldrig bliver den bedste og mest vindende apporterende hund, men jeg vil have en all round hund og jeg ved jo at de sagtens kan

• #6   14. mar 2017 Igen, det er ikke nemt at finde steder der vil træne racen og det er ikke erfaring fra blot en klub

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #9   14. mar 2017 Hvis du kan "nøjes" med DcH, kan du bare komme op til os! Min træner er vældigt begejstret for "ukurante" racer - selv Basso er mere end velkommen smiley

• #10   14. mar 2017 Det er jo meget opdelt i Spaniels, Labrador, Stående, etc., og det er jo ikke fordi de siger nej direkte, men de indrømmer blankt at racen ikke egner sig til holdene.

Altså det gode ved de steder som jeg har trænet er jo at de ender med at indrømme at jeg er kommet længere end de havde regnet med, men holdene passer bare ikke til hundens niveau

• #12   14. mar 2017 Eva: der trænes desværre ikke skud, apportering med vildt, dirigering på længere afstande, etc. Jeg træner allerede på DcH hold smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #13   14. mar 2017 Nej, det har du ret i. Det nærmeste vi kommer er skud fra nærmeste skov i jagtsæsonen smiley

• #14   15. mar 2017 Åhh hvor surt.. Jeg havde for ikke så lang tid siden den idé at jeg også ville melde mig til sådan noget træning, selvom mine hunde ikke er de mest oplagte?? Men nu tænker jeg at de da vil falde totalt uden for når en Jack ikke "må" være med ?? Håber du finder en go løsning for jer begge to.

• #15   15. mar 2017 Michelle: Jeg tror faktisk at pudlerne har fået stablet deres egen jagttræning op, så du falder pludselig indenfor kategorien igen smiley

• #16   15. mar 2017 Fedt det må jeg undersøge. Jeg var nemlig begyndt at tænke i dch i stedet for.. Jeg har kun gået til agility med dem, men de og jeg trænger til noget andet..??

• #17   15. mar 2017 Har lige været inde og se på den jagtforening tæt på mig og der står at alle racer er velkommen..?? Sååå det kunne være jeg skulle give det et forsøg.

• #18   15. mar 2017 Arrrghh, hvor jeg bare kender det alt for godt at stå med en 'ukurant' race og derfor lidt blive udlukket og må hører på lidt fnidder i krogene over det. Heldigvis har jeg ikke mødt det i min nuværende DcH afdeling. Men jeg har mødt det meget på de DKK pladser hvor majoriteten var BC'ere og shelites smiley Jeg er et enkelt sted blevet mødt af krav om at min hund aldrig måtte være løs fordi nogle af sheltie-ejerne var bange for hvad min kunne finde på at gøre ved deres hunde. Jeg bad om at få mine penge tilbage og fandt et andet sted at træne for det kunne jeg altså ikke bruge til noget (og det åndsvage var at præcis den hund aldrig nogensinde ville så meget som tage kontakt til en af de andre hunde).
    Jeg ville nok klø på med træningen, ignorere de andre og imens lede efter et andet sted at træne (selvom det er svært). Jeg har set en del forskellige racer hos Køge-Herfølge Jagtforening, som vi deler p-plads med - måske det var noget ?????

• #19   15. mar 2017 Hvis vi ser rent teoretisk på din hunds egenskaber, så er den jo meget tæt på labradorens. Så i realiteten burde det ikke være et problem at træne med labberne

• #20   15. mar 2017 Mette:
    Jeg kender godt Køge-Herfølge og deres fantastiske arealer, men også deres mentalitet som falder lidt udenfor mine egne holdninger. Jeg startede i ny Jagtforening i går, da jeg gik i stå i den gamle Jagtforening. Det skal jo siges at jeg er ret tilfreds med at have fundet nogen trænere der gider, men de er slet ikke vant til racen og kan derfor ikke hjælpe med de problemstillinger jeg får undervejs i træningen. En terrier er jo ikke "designet" til det arbejde der udbydes af foreningerne og trænerne er slet ikke gearet til at håndtere det. Mit "brok" går på at når hunden ligger midt imellem så kan de bare slet ikke håndtere det. Normalt ville en almindelig apporterende jagtrace bare rykke op, men det vil de ikke med min race. Og så står man bare stille

• #21   15. mar 2017 "men også deres mentalitet som falder lidt udenfor mine egne holdninger" Ja, OK det anede mig nok smiley
    Hvis man selv kan håndtere det at hunden måske ikke er heeelt dygtig nok til det øvede hold, men egentlig for god til mellem-holdet, så burde der jo ikke være til hinder for at de lader en rykke op. Så må man blot selv vurdere hvad ens hund skal i forhold til de andre. Jeg går på et B-hold med min 11 mdr gamle irer. De andre på holdet er nået en del længere end ham, men heldigvis kan både min træner og jeg håndtere det smiley Med Perle er jeg på et A-hold hvor alle de andre både hunde og fører er temmelig garvede. DET har været en stor udfordring for mig hele tiden at huske trænerteamet på at min hund altså er 'absolute beginner' fx i eftersøgningen og at hun jo ikke bar kan være med i en fællesdæk i 5 min. med skjult fører fra dag 1 smiley
    Knæk og bræk med træningen i den nye jagtforening smiley

• #22   18. apr 2017 Det går meget bedre på det nye hold. Jeg valgte at bruge tiden på at vise dem at vi kunne mere end som så. Indtil videre er det også lykkedes, men jeg glæder mig stadig til at komme tilbage på det gamle hold og være en af de dårlige smiley
    Jeg må simpelthen bare "tage mig sammen"! Jeg kan og jeg vil! De andre hunde er så småt ved at vise ham respekt og fra nu af går jeg hårdt ind og støtter ham, hvis de store kommer efter ham. At se en fremmed hanhund 5 gange min hunds størrelse stå over ham og vise børster er bare ikke længere acceptabelt! Hvis jeg hidser mig op går min hund selvfølgelig amok, men jeg har nu et par gange på det KRAFTIGSTE bedt dem om at tage deres kræ i snor og så bliver min egen selvfølgelig rost til skyerne for at holde roen (selvom mor er ved at eksplodere).

Hvor der er vilje, er der vej og vi skal nok vise dem smiley

Kommentér på:
Ligge mellem to hold med ukurant race

Annonce