Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bomulds snor....
  • #1   2. aug 2004 Jeg går tur med en hund, som har den slags snor du efterspørger. Jeg ved nu ikke om det er bomuld, men tror det. Jeg synes ikke der er problemer med at bruge den, men det afhænger nok også af hvad det er for en type hund, om den trækker meget. Personligt bruger jeg sele og "almindelig" hundesnor til min egen lab, og er glad for det.

• #2   3. aug 2004 Hej Karin...

Der er ikke noget specielt ved sådan en bomuldssnor. Den virker på nøjagtig samme måde som et kvælerhalsbånd, bare at snor og halsbånd er i et.

Jeg er personligt imod kvælerhalsbånd. Jeg synes bare man skal lære sin hund ikke at trække i stedet for at lægge kvæler på den. Man ser mange hunde som bare lægger sig i halsbåndet selvom det er kvæler og så går de der og hiver efter vejret, hvad er så formålet med det? Nej nej... det er slet ikke mig. Men bare min mening....

• #3   4. aug 2004 Hej martina R...
    Jeg har haft snoren i 2 dage nu, og har brugt den 2 gange på ham, med det resultat at jeg nu kan gå uden snor på ham.... Vi har osse haft kæde til ham men den har virket negativt på ham, hvor snoren har virket positivt... Jeg vil da helt klart anbefale den til folk der ikke kan styre deres hunde, men det er en snor der skal bruges med omtanke ellers skader den....
    Mvh Karin

• #4   4. aug 2004 Hej hej...

Jeg ved ikke lige hvad forskellen skulle være fra bomuldssnoren og et kvælerhalsbånd? Bare at materialet er anderledes.... Er du sikker på du ikke har brugt snoren på en anden måde? Ellers må du forklare hvad den har gjort anderledes end kædehalsbåndet...
    Selvfølgelig skal det bruges med omtanke, men det skal kædehalsbåndet også fordi der er kvæl i dem begge!

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er bomuldssnoren som har gjort at din hund nu kan gå uden snor? Det er bare ikke logik for mig!!! Jeg er uddannet hundetræner, så jeg ved da en lille smule om indlæring.... Har den fundet ud af at hvis den smutter fra dig får den halsbåndet på med det samme og så gør den det ikke igen eller hvordan skal det forstås? For det er da negativ indlæring efter min mening!!!

Gider du ikke fortælle hvad du har gjort med snoren, for jeg ved ikke om jeg misforstået hvilken snor du snakker om... Jeg tænker bare på en ganske almindelig bomuldssnor som har en løkke i den ene ende som bruges som halsbånd. Halsbåndet er et kvælerhalsbånd som ikke engang kan tages ud af kvæl som kædehalsbånd godt kan.... Den eneste forskel der er, er materialet!

• #5   4. aug 2004 Hej igen....
    Forskellen er at kæden ikke bliver siddende på halsen men glider ned ved skulderne hvor hunden er stærkest, hvor snoren derimod kan strammes så den bliver siddende dog uden at være alt for stram... kæden kan osse kun strammes til et vidst sted før den stopper på grund af leddene, hvorimod snoren ikke har nogen begrænsning.....
    Min hund har altid trukket når vi har gået tur selvom han havde kæde på, så kæden har ikke haft noget indvirken på ham.. Snoren er lavet af en langt stykke hvor der er løkker i begge ender en der kan strammes til og en som håndtag.... Den er meget brugt til jagt hunde der skal på mark prøver....

Håber du forstå da jeg ikke er så god til at forklare... ellers må du kontakte mig pr. mail og så udveksle tlf numre for så skal jeg nok forklare dig det...

Mvh Karin..

• #6   4. aug 2004 btw min mail er : Karin_hansen@jubiipost.dk

• #7   21. sep 2004 Jeg forstår godt hvad du mener. Hvis du sætter halsbåndet helt op under hagen og så langt op på halsen som muligt, så har du hundrede gange mere kontrol end hvis det sidder langt nede på halsen. Det bevirker at du ikke behøver at trække så meget i snoren, men nogen få korte nap i snoren, så vil de fleste hunde have forstået at det ikke nytter. Og den snor i snakker om er vel egentlig lavet af nylon ?

• #8   22. sep 2004 Men på den anden side, så forstår jeg heller ike hvordan det har lært din hund, at gå uden snor. Det hjælper vel kun på, at den lader være med at trække ?

• #9   22. sep 2004 Hvis en hund trækker meget hjælper det ikke at bruge kvælerhalsbånd (hverken den traditionelle eller den såkaldte bomuldsnor). Når en hund trækker, og ejeren reagerer med at trække tilbage, så reagerer hunden som regel med at trække endnu mere fremad! At rykke i snoren, så båndet om halsen strammes (så hunden bliver "kvalt") kan også give skader ned langs ryggen på hunden. Hunden kan ikke fortælle at det gør ondt, og det kan faktisk ende med at den bliver aggressiv af smerterne. Derfor kan jeg kun råde folk til ikke at bruge de halsbånd, som kvæler hunden, med mindre at den ikke trækker. At lære sin hund ikke at trække handler meget om tålmodighed - stop op så snart den trækker - så den lærer, at den altså ikke kommer fremad ved at trække!

Kommentér på:
Bomulds snor....

Annonce