1.036 visninger
|
Oprettet:
Kontakt øvelser {{forumTopicSubject}}
Hej alle glade hunde mennesker
Jeg vil gerne spøger jer til rådes da jeg mangler noget inspiration med kontaktøvelser til min hjemme træning. Håber I vil give Buddy og jeg nogle gode trænings tips. På forhånd tak.
VH Buddy og line
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Vi laver jesusfiguren: armene ud til hver side, med en godbid i hver hånd (hånden knyttet omkring godbidden) Hunden får en godbid når den tager øjenkontakt istedet for at kigge på hænderne.
Så er der en hvor man vender sig med ryggen mod hunden, hunden skal så gå om foran og tilbyde kontakt og får godbid.
Almindelig kontakt øvelse hvor man giver godbid for kontakt, evt ligger kommandoen "kontakt" på.
Der er også en hvor man smider godbid væk fra sig, og hunden skal samle den op og komme tilbage og tage kontakt for ny godbid.
Som sagt ved jeg ikke hvad i har lavet, men det er nogen af dem vi laver.
dec 2016
Følger: 1 Svar: 2
Hvis du ikke kender til Pavlov og hans "Positive reinforcement" teori burde du læse eller se om den. Her bruger han specielt hunde som eksempel og kan måske forklare dig hvordan hjerne kan virke
Men ellers jeg set en tråd herinde, som omhandlede lidt det samme emne (kan ikke huske tråd) og de fik booket en tid gennem hentpriser.dk med en hundetræner. Et enkelt møde hvor de mødtes og efter sigene skulle det have været rigtig godt at tage professionelle midler i brug
Held og lykke med det!
mar 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 11
mar 2014
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Sit, dæk og stå er ikke kontakt øvelse men simple stillinger og stillingskift.
Det næste kan jo så være at skulle holde kontakten i forskellige situationer.
Fx har vi en kommando der hedder "min" hvor jeg ligger fx hendes foder på gulvet, hunden skal holde kontakt til mig ind til jeg siger "værsgo"
Der er også kontakt mens i går.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Mener du øvelser, der bidrager til en bedre kontakt mellem dig og hunden eller øvelser, der indlærer øjenkontakt?
mar 2014
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Kontakt øvelser