{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Jeres mest komplicerede øvelse {{forumTopicSubject}}

Her den anden dag sad jeg og tænkte, at min hund skal lære at binde snørebånd. Det kunne da simpelthen være så smart! Altså lige indtil man går tur og det så går op og hunden i sin iver efter at binde det, går væltet ejer... Haha! ??
Hvad er det mest komplicerede, du har lært din hund? Eller forsøgt på.

For mit vedkommende må det være at sjippe. Det opgav jeg ret hurtigt med Quality. Det var jeg slet ikke god nok til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mest komplicerede øvelse
  • #1   30. dec 2016 Da jeg for nogle år siden brugte Lanka i et uddannelsesforløb, vidste jeg, at én af de ting, hun skulle kunne til eksamen, var at bakke rundt om mig.
    Jeg var SÅ længe om at komme i gang med den øvelse, og jeg frygtede den helt vildt, og var helt sikker på, at DET fik vi altså aldrig lært.
    Og da vi så endelig kom i gang (hun kunne alm. bakkeøvelse i forvejen) så var det piece of cake, og hun lærte det nærmest i ét træningspas...

Med Aqui, der har det været alle de øvelser, hvor han skal "bære".
    Det er så vanvittigt svært, for de fleste huskyer, så selvom det umiddelbart ikke burde være en kunst, at lære apport, næseprøve eller bare rydde-op-trick, så er der ingen tvivl om, at det for ham, har været det mest komplicerede at lære - eller måske rettere, at det har været det, der har været mest kompliceret for MIG at lære ham.

Zeven er stadig i gang med grundtræningen, så jeg tror ikke, han kan noget, som nogen vil opfatte som kompliceret smiley

• #2   30. dec 2016 For Soko: INDKALD!!

Hun har lavet masser af freestyle og kan mange komplicerede og imponerende øvelser, men den øvelse vi har brugt suverænt længst tid på er at komme når der kaldes.

Der ud over har jeg arbejdet med visuel diskrimination: se en kop - marker en kop og at navngive genstande. Det er også halvkompliceret at indlære.

• #3   30. dec 2016 Hente en plastikring og lægge på en pind på et børne-ringspil. Det har taget 100 år at få ham bare til at tage noget i munden, og han er alt for vims til at koncentrere sig om, hvad han egentlig laver. Meeen det går fremad...

• #4   30. dec 2016 Åh ja Randi.
    Den der visuelle diskrimination har vi også arbejdet meget med - og det var en KAMP med Lanka, indtil det gik op for mig, at hun enten er farveblind, eller måske allerede dengang havde lidt nedsat syn.
    Hun kunne bare IKKE vælge en genstand i den rigtige farve, hvis de andre havde samme form - da jeg begyndte at træne på forskellige former istedet, gik det strygende smiley

Jeg tror stadig, Aqui kan vælge ringe til ringspil i den rigtige farve, men det er godt nok ved at være nogle år siden, vi trænede det smiley

• #5   30. dec 2016 At vinde VM i IPO3 ... det er endnu ikke lykkes, men nu har jeg fået en ny hund og jeg forsøger da grænseløst optimistisk videre smiley

• #6   30. dec 2016 Karina: Jeg har altid trænet med helt forskellige genstande, Jeg tror dog ikke Nanna er i stand til at lære det, eller også kan jeg bare ikke lære hende det.
    Men Soko lærte tre genstande og Simba træner det lige nu og viser gode takter.

• #7   30. dec 2016 Med Lanka var jeg SÅ meget i tvivl dengang om, om jeg gjorde noget forkert, fordi jeg bare ikke kunne få hende til at forstå det.
    Men så tog jeg både Aqui og Qimmit ud og prøvede det samme, og de fattede det ret hurtigt - og det plejer ellers bestemt at være Lanka, der er den hurtigst opfattende.

Jeg tror bare indimellem, at der er ting, de har så ufatteligt svært ved, at det nærmest ikke er besværet værd. Medmindre det er en øvelse, der er helt essentiel i den "sport" man dyrker. Hvis jeg ikke havde LP-ambitioner med Aqui, havde jeg bestemt opgive bla. næseprøven for mange år siden smiley

• #9   30. dec 2016 Helt klart en korrekt aport.
    Startede den op via leg som ved tidligere hunde jeg har haft, og det fungerede bare ikke. Så endte med at baglænskæde den. Hvilket gjorde at Bum endte med at være snotforvirret et stykke tid, inden han knækkede koden.

Ud over det har konen lært ham at lukke sig selv ud af terasse døren om aftenen og lukke den igen når han er kommet ind. Hvilket er noget frygtelig larm for han har ikke helt fattet at døren ikke behøves at smøkkes for at lukke ordentligt smiley

• #10   30. dec 2016 Aport er den sværeste for Bella, uden tvivl. Hun kan holde den i 2-3 sekunder, men længere er vi ikke nået med den øvelse.

• #13   30. dec 2016 Virkeligheden taler sit tydelige sprog.

Eftersom vi nu har haft 4 fine, gode og lærenemme schæferhunde og vi stadig har til gode at have en hund, der kan gå nogenlunde pænt i snor og ikke løber efter kattene, så tænker jeg, at det må være vores mest komplicerede "øvelser"....

Jeg skal så ærligt være ved, at vi nok skal lægges en kende mere energi i det hvis vi skal have en forventning om at det skal lykkes smiley
    Det er rimeligt lavt prioriteret....

Ud over det har det været ganske umuligt at lære Coffey IKKE at stjæle fra køkkenbordet. Og DER har vi dælme prøvet både med det gode og det ret så mindre gode. Nu har vi opgivet, vi er blevet gode til at rydde spiselige ting væk... (det er også en gevinst!)
    Bellen har vi opgivet at lære at holde kæft i en lille bunke situationer....Gider ikke at rode mere med det smiley

På træningspladsen er der ikke noget der som sådan er kompliceret, men der er bestemt ting, der ligger mere til hunden end andre.
    At rondere ligger lige til højrebenet for Coffey, han ELSKER det og det er en belønning i sig selv. Til gengæld var han temmelig svær med apporten - han er en stresshund og den stressede ham totalt ud. Men det lykkedes og han gør det fint omend med en smule uro.

Bellen har en lille arvelig ting, der kan vise sig temmelig dyr. Hun har drønsvært ved grundstillinger når hun er i spænding. Røven svæver lige et cm eller to for højt over jorden...
    Det er heldigvis lidt mindre udpræget end hos hendes far, der også gjorde det (og mistede virkelig mange point i lydighed, en skam, han havde fortjent at få point der matchede den fede hund, han var).
    Der arbejdes til stadighed med det, men jeg må nok indrømme at jeg ikke er HELT fortrøstningsfuld...

• #14   30. dec 2016 Cocos mest komplicerede er helt sikkert fri ved fod. Det er bare ikke noget, som er nemt for hende smiley

• #18   30. dec 2016 For Zenta er det at holde kæft i bilen.
    Det evner den hund simpelthen ikke!
    Og eftersom hun bliver ti år næste gang, så har jeg opgivet .. smiley

• #19   30. dec 2016 For Calle: Holde fast om stok, mens han går rundt om den. Koordinationen af at skulle gå på tre ben og samtidigt holde fast om noget, det var ikke lige til. Men nu er det en øvelse han bare gør.

For Cassi: Phew, der er mange ting. Lige nu arbejder vi på at hun skal bakke efter mig, og i det hele taget at skulle lave noget, hvor hun har ryggen til mig. Det er kompliceret.

• #21   2. jan 2017 Med Perle: Gå pænt i snor uden at komme til at trække. Kræet kan gå ret flot fri ved fod. Men en gåtur i slap line er noget ganske andet smiley
    Med Clinton: Han magter tilsyndeladende ikke at holde midt på apporten. Den SKAL pinedød bæres i endeklodserne - også selvom man bruger en der er så stor at man skulle tro at det mest oplagte var at bære midtpå smiley Underligt problem at have fået. Det er trods alt min 7'ende lydighedshund og jeg har aldrig haft en eneste der så meget som forsøgte at bære apporten andre steder end det reglementerede smiley

Kommentér på:
Jeres mest komplicerede øvelse

Annonce