537 visninger
|
Oprettet:
Hund der gør - gode råd? {{forumTopicSubject}}
Hej
Gode råd søges til hund som gør
- når hun er i snor og ser andre hunde
- når hun sidder i bilen og ser andre hunde
- når hun er alene hjemme
Jeg føler snart jeg har prøvet alt og intet virker.
Det kommer ikke af aggression men usikkerhed
Når hun er fri og hilser på andre hunde er hun så sød og dygtig.
Egentlig utrolig lydig uden snor men med stikker det helt af når hun ser andre hunde.
Race: Schæfer
Alder: 7
Adfærd har været så'n siden vi fik hende som 1 års. Dog blev det værre da hun blev angrebet af en vens hund i min lejlighed.
dec 2016
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 14
i bilen har jeg ham altid nede ved mine fødder og der skal han blive
alene hjemme kan man give godbidder når hunden skal putte eller tænde for en radio
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.774
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.909
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
Ved andre hunde er det kontakt og tillid du skal have opbygget og det kræver nogle lækker godbidder eller den belønning hun allerhelst vil have, dog må hun ikke blive gear op på det, hun skal lære at slappe af.
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
Tænker positiv relation til møde med hund i snor... Gå gå gå gå indtil hun falder til ro, bliver tryg ved at følges på hver side af vejen... Siden kan hun gå bag en anden hund i snor... Indtil hun er rolig... Siden side om side til hun er afslappet for så at blive sluppet fri...
Altså = afslappet adfærd lig med fri leg... Det tager sikker måneder, men måske virker det...
Ang det at gå i bilen, ville jeg bruge samme teknik... Hun kommer ud til fri leg når hun forholder sig i ro, og slapper nok af...
Alternativt så skal hun i bur, med lukkede sider, eller net der skærmer for udsynet, så hun ikke skal fokusere på at forsvare bilen, hvis nogen går forbi...
Alenehjemme gø kan være mange ting... Og jeg bruger aktivitet når jeg går hjemmefra, men har ikke haft problemer med gøende hunde i det omfang overhovedet...
Engang oplevede jeg at min hund virkede sur på alle når hun var i snor, så hun hoppede frem for at markere (ikke bide, bare være smart) og da jeg kendte den anden hun, slap jeg snoren idet hun hoppede frem... Hun mistede så pludselig min "støtte" og hun bakkede hurtigt for derefter at gå langsomt hen til den anden hund for at lege... Måske det virker på din, men det kræver en anden hund DU stoler fuldt ud på, ikke reagerer negativ på at hun farer frem og gør...
Måske kan du bruge noget... Hold os endelig opdaterede...
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 177
Malene og Huskierne - Nej hun har boet de sidste 5 år hos mine forældre sammen med deres Schæfer. Jeg har forsøgt at få hende hjem igen og se om vi kan få en alm. hverdag op og kører igen. Hun trives bedst hos mig men hun er ikke glad for, at være alene hjemme.
Ansofie K. - Tak for rådet. I momentet siger hverken godbidder eller legetøj hende noget, fordi hun bliver så ophidset.
Palle Pop - Tusind tak for de mange gode råd. Det er helt klart brugbart. Jeg føler snart vi har prøvet alt. Dog er hun blevet bedre i og med hun er blevet en del mere mentalt stimuleret hos mig end hos mine forældre. Så ang. gøeri i snor er blevet langt bedre på blot 6 dage. Uden snor er hun simpelthen så nem og lydig, selvom mange er blevet bange for hende, da de har mødt hende i snor (total anden hund). Hvilket jeg forstår.
Jeg tror gøeriet kommer af usikkerhed og en kæmpe trang til, at beskytte mig. Hun har altid været meget opmærksom på mig til tider en smule besat. Hendes udfald er langt mindre når min kæreste går med hende.
Hun er ikke aggressiv hvilket giver mig en ro. Det ligner mere en usikkerhed i at hilse men også en ophidsethed i at hun vil SÅÅÅ gerne sige hej. Så det bliver en lidt voldsom reaktion. Hun har aldrig bidt eller vist tegn på det. Hun kan godt løfte halen og puste sig lidt op, men aldrig med anspændt ansigtstræk.
Jeg syntes at det er svært at lære hende at slappe af når hun er aller værst. Det er lidt som om hun går i selvsving og ikke rigtig kan snappe ud af gøeriet fx. under leg.
Men som sagt tak for rådene og det er noget jeg helt klart vil tage fat i. Heldigvis har vi indtil videre mødt et pare søde gutter som gerne vil træne med deres skønne muskelhunde og min "farlige" ulvehund :)!
Hund der gør - gode råd?