{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god bog om sportræning?
  • #1   1. dec 2016 Hmm, nu har jeg ikke selv læst den, men forfatter ane egede skriver hammer godt. Hun har skrevet
    Med solskin på sporet

Den ser god ud, har kigget lidt i den.
    Den er vist både tips om trlning og i den retning, og hygge hustioer med sjove oplevelser.

Hendes andre bøger er mere bare hygge læsning (herlige hundeliv, godbidder for hundeelskere, og så en med jagthistorioer.)

• #2   1. dec 2016 Har lige præcis kigget på den bog og overvejet den smiley

• #3   1. dec 2016 Hun har haft hunde i mange år, og de bliver aktivt brugt til jagt og schweiz smiley tror bestemt den er noget værd.

• #4   1. dec 2016 Fra bogjagt.dk

profilbillede
  • #5   1. dec 2016 Ja der er os der jeg havde fundet den smiley
    havde ellers bestilt en der hed spor for begynder til ekspert men så havde de ikke flere og forlaget laver dem ikke mere desværre....Men ja kan være jeg skulle overveje den bog der smiley

• #6   1. dec 2016 Er det en bestemt slags spor du ønsker at træne?

• #7   1. dec 2016 Jeg træner i DCH nu på c konkurrencehold og hvis vi så får vores oprygning og bliver b hund året efter skal vi jo se at komme igang smiley

• #8   2. dec 2016 Det er ikke noget der findes ret mange bøger om. Det er noget man lærer af andre.
    Når det er DcH spor du vil gå er det ikke sikkert du får særlig meget ud af at læse en bog om schweisspor og støverarbejde. Der er meget stor forskel på DcH spor og schweisspor eller støverarbejde og er man grøn på sporområdet og begynder man indlæring efter en bog der handler om schweiss så kan man få lavet nogle gevaldige fejlindlæringer som man kommer til at slås gevaldigt med.
    Jeg har en A og en ny B hund i DcH. Min B-hund skal også gå schweiss (jeg trænet schweiss i mange år som 'hygge' ved siden af konkurrencelydigheden i DKK og DcH). Jeg har med vilje startet ham, der også skal gå schweiss op på DcH sporet først. At gå fra schweiss til DcH spor er MEGA svært, da hunden i schweiss lærer nogle ting, der er totalt no go på et DcH spor; rondering i knæk, selvkontroller osv osv osv. Til gengæld gør det jo ikke noget til schweissprøver at hunden ikke rondere i knækket, ikke flakker på sporet, ikke lige løber tilbage og laver selvkontroller osv
    Var jeg dig ville jeg vente med sporet til du rent faktisk er i B-klassen og kan få instruktion i din klub smiley Du får sikkert også rigeligt at gøre med at få øvelserne i C-klassen til at sidde i skabet. Kan du ikke vente med at komme ud og træne spor (det er da også ret fedt smiley ) så find nogen der kan instruere dig i det (klubkammerater fx) eller find et kursus. Men husk det skal være målrettet DcH spor (eller IPO spor), da spor i begge disse sportsgrene handler om at lære hunden at gå præcist i fodsporet og hverken flakke, rondere eller gå med høj næse (pH spor duer heller ikke, da der også her tolereres ting som giver fejl på DcH spor).

• #9   2. dec 2016 PS jeg kom i tanke om en hjemmeside hvor der står temmelig meget brugbart:
    http://www.sporhunde.dk/

• #10   2. dec 2016 Er enig med Mette Marie her. Jeg har et par bøger om spor, men ikke noget der specifikt er om "lydigheds"-id-spor, som jeg vil kalde dch-sporet.

Jeg har tidligere trænet lidt mantrailing og har en rigtig god bog om det, men der er man totalt ligeglad med hvordan hunden går, bare den finder personen i den anden ende.

Hvis du gerne vil i gang er den eneste bog jeg vil anbefale denne. Den er på svensk, men er okay og ret grundig til at forklare om opstarten på sporet.

profilbillede
  • #11   2. dec 2016 Tak for jeres svar ?

Jeg er begyndt stille og roligt med at gå små spor med hende med instruktion fra min træner....han siger dog at hun skal kende til spor inden vi bliver b hund så derfor er jeg gået igang med det....
    vi har fået en halv oprygning og er ret så sikker på vi får den anden næste år. vi kunne være blevet b hund nu men syntes ikke jeg var klar til det så derfor bliver det et år mere som c hund....
    med en bog tænkte jeg at man selv kunne læse lidt mere op på det....
    nu har jeg godt nok bestilt den bog der hedder solskin på sporet....om ikke den kan bruges så hvis jeg en dag vil gå sweiss så kan jeg evt bruge den der ?

• #12   2. dec 2016 Randi har du et link til hvor jeg kan købe den bog?

• #13   2. dec 2016 Jeg tror du kan finde mere på nettet end i bøger smiley
    Og ja, der findes muligvis flere bøger på svensk end på dansk om det.
    Men godt at du allerede får instruktion så er du sikkert i gode hænder smiley
    Min grund til at advare lidt er at jeg har oplevet mange, der selv har eksperimenteret med det og når de så kommer i B-klassen, så viser det sig at de har fejlindlært en masse ting. Så de er slet og ret nødt til at starte forfra. Og har man først fejlindlært sporet så er det meget svært nogensinde at få hunden til at gå et rigtig godt spor. Og i DcH programmet fylder sporet rigtig meget rent pointmæssigt så man har ikke råd til at miste for mange point i den øvelse smiley
    Du kan også få en del råd herinde; vi er mange der træner spor med massere af erfaring. Så spørg løs når der er noget du undre dig over, bliver i tvivl over eller blot nysgerrig om smiley

Kommentér på:
En god bog om sportræning?

Annonce