Træning af stædig bestemt lille dame Træning af stædig bestemt lille dame
Hej alle sammen. Efter jeg har fået min skønne lille hvalp, Pomeranian. Så er kampen lidt skudt i gang, hun piver og knorre og vrider sig hvis hun har noget i munden hun ikke vil af med og jeg ville se hvad det er. Vi er langsomt ved at øve 'aflevere' men syntes hun er meget slem til at gø, knorre og snærer hvis det ikke lige går damens retning. Nogen gode råd her til?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.839
Har hun fat i noget farligt, så byt.
Eller så fjern alt hun ikke må bide i.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Det gør du ved, som de andre siger, at skabe tillid til at du ikke bare tager noget fra hende (det kan resultere i ressourceforsvar), men netop bytte med noget lækkert hun gerne vil have. Så er det ikke træls for hende at bytte men noget hun gør frivilligt.
Lad være med bare at tage noget ud ad munden på hende med mindre det selvfølgelig er farligt.
Husk på, at du også ville reagere med et "HVA?!" hvis du pludselig fik taget din tallerken med aftensmad fra dig. Din hvalp reagerer helt normalt og er ikke spor stædig bare fordi hun ikke prompte afleverer noget spændende
aug 2016
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 26
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 519 Svar: 12.472
Jeg tror ihvertfald, at det vil være rigtigt godt, for både dig og din lille hvalp, så I får en god start på et langt og sjovt liv sammen
Træning af stædig bestemt lille dame