{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
315 visninger | Oprettet:

Lidt træningsvideo :) {{forumTopicSubject}}

Sad og lurede gamle videosekvenser her til aften - og fandt denne lille en, hvor Bellen skal lære at påvise genstande.

Øvelsen er shapet - og denne dag er vi for første gang rykket på græs, det havde hidtil foregået i køkkenet.

Kriterierne var justeret lidt af samme grund - hun skal faktisk kigge på genstanden, hvilket hun også gør et par gange, men for at mindske frustrationen, klikkede jeg for dækket alene....

Gode tider - i mellemtiden er påvisningen flyttet ud på sporet, men vi gør det her en gang i mellem for at genopfriske og for hyggens skyld.

http://www.hundegalleri.dk/video/traaening/44347-vi_shaper_paavisning_af_genstand

Hvad har I andre i gemmerne af træningssekvenser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt træningsvideo :)
  • #3   29. sep 2016 Lenschow - kom gerne med kattevideo - i bund og grund er det jo ikke så hulens forskelligt smiley

Linda - Lær endelig ikke at samle op - det bider sig meget meget ofte i halen!
    Den helt sikre løsning er at påvise ved dæk, det er den version, der giver mindst fejl. Ingen tyg i genstanden, ingen skridt ud af position osv.

En gut, der laver SPH på eliteniveau havde lært sin hund at samle op. Hunden gik ekseptionelt spor, men desværre mistede den hver eneste gang point på grund af opsamlingen. Der er så meget, der kan gå galt..
    Ham gutten her forsøgte at lave om til påvisning, men det blev aldrig godt - det har kostet ham flere mesterskaber....

• #4   29. sep 2016 Linda: Hvad der er bedst afhænger af den enkelte hund og af programmet man træner smiley Så vidt jeg husker er du også DcH'er smiley Hvis nu man har en hund, der er meget glad for at samle op så ville det være fjollet ikke at udnytte dette. Bl.a. kan man 'løfte' hunden med lidt mere ros end man typisk kan ved fx markering med dæk. Min Dober elsker at samle noget op. Hun bliver såååå glad når hun finder en genstand på sporet og kommer tilbage til mig med logrende hale. Jeg ville end ikke overveje at bede hende om at markere med dæk; hun ville tværtimod synes at det var møgubehageligt at skulle dække med sin nøgne mave på en stubmark. Hvis nu det at samle noget op er op ad bakke så ligger det selvfølgelig lige for at lære sin hund at markere genstanden istedet.
    Nu har jeg så ofte fungeret som sporlægger til konkurrencer og det billed jeg ser er at dem der har hunde der skal markere genstandene fx med dæk har en højere fejlprocent end dem der samler op. Der er simpelthen flere hunde, der vælger at ignorere genstanden og gå over den.

• #5   29. sep 2016 CH sjovt vi har så forskellig opfattelse smiley Som sporlægger i DcH ser jeg flest 10-taller hos dem der samler op smiley
    ... også i A og E

• #6   29. sep 2016 Hos os ser vi ingen, der samler op - simpelthen fordi de smider point, så folk er gået helt bort fra det.

Enkelte laver stående påvisning, men det er heller ikke typisk.

• #7   29. sep 2016 Hvad smider de point på ?

• #8   29. sep 2016 Oftest tyg. Lidt præcision i afleveringen og så'n.

Der er lidt en risiko for, at de leger med genstanden - det er et træningsspørgsmål, det er klart, men det er vi jo helt ude over, når de bare påviser smiley

• #9   29. sep 2016 Ja, OK det kan man selvfølgelig også miste point på også hos os smiley Men oplever ikke særlig tit at der er så meget tyg at dommeren trækker og de fleste har også godt styr på afleveringerne.
    Jeg har så tilgengæld oplevet at folk har gevaldig svært ved at få indlært ordentlige påvisninger og ser jo som sagt tit at hundene bare ignorere genstandene istedet for at påvise.
    Hvad der er bedst må være meget afhængig af hund, fører og træningsmetode smiley Jeg sværger til opsamling med mine egne hunde; det fungere bedst for os.

• #10   29. sep 2016 Ja, at ignorere genstanden er jo også noget skidthas...

Det er en balancegang også her i huset. Bellen på videoen har meget høj drift på selve sporsøget, så hun kan godt finde på at gå over. Det ville en opsamling måske lave om på, men det tror jeg ville være umuligt at gøre uden tyg med hende.
    Løsningen for os er egentlig som skrevet tidligere, at gå helt tilbage og øge motivationen på påvisningen. At bruge byttedrift på genstandene vil dog være den aller aller sidste løsning, det bliver lige vildt nok *GG*

Aaaltid en balance smiley

• #11   29. sep 2016 Jeps - jeg har nok bare været heldig at ingen af mine hunde har så meget som overvejet at tygge i genstandene. Perle er jo ikke en schæfer; hun har meget drift men den er lidt anderledes end hos de schæfere og maller jeg træner sammen med. Hun slæber mig decideret hen til sporpinden, så snart næsen går i jorden så går tempoet ned i hurtig gang. Hun trækker ikke afsted på sporet og er meget grundig. Når hun kommer til en genstand, så taler hendes krop et tydeligt sprog om stor begejstring og hun er sååååå sød og glad når hun kommer tilbage med genstanden. Hun er næsten ligeså glad for at bære rundt på ting som en retriver og hun tygger ikke i hverken genstande eller apporter. Her til morgen bar hun en kastanje hjem ca 2 km; der var ikke et eneste tandmærke i den da jeg tog den fra hende inden de skulle ind (ja, det sære kræ elsker altså at bære rundt på kastanjer smiley ).

• trine L
    trine L Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 32
    #12   3. okt 2016 Hvordan lære du hunden at ligge sig ret ved gendstanden på sporet i gå-retning.. og ikke dreje sig rundt efter føren?

• #13   3. okt 2016 Det kunne godt være vi skulle starte op med spor igen, egentlig.. Og smart at træne påvisning "alene", det har jeg aldrig overvejet - det må vi gøre!

Trine: Fører går jo bag hunden, så hvordan skulle den dreje sig efter fører? smiley

• trine L
    trine L Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 32
    #14   3. okt 2016 Min gamle hund lærte og dække ved genst. .. men, han havde en tendens til at dreje kroppen rundt så han kunne se ned på mig:) I sporet..

Kommentér på:
Lidt træningsvideo :)

Annonce