Udfarende Jack russell møde hvalp Udfarende Jack russell møde hvalp
Hej alle
Cosmo har altid været noget af en strid fætter når det kommer til andre hanhunde.
Der er statsgaranti for udfald, og han insisterer på at styre showet ellers bliver han sur og tvær.
Mine svigerforældres tidligere hund (meget stor labrador) fortrak altid - han gad ikke den bette møgunge.
Nu er sagen så den at svigermekanikken har fået ny hvalp efter den gamle er død.
En Lhasa apso han. Og så er det jo at cosmo er vant til at være med derhjemme, og sådan skulle det gerne blive ved med at være.
Men hvordan bliver det her en god oplevelse? Jeg ved jo at cosmo vil "spille smart" - fare frem og snappe ud og knurre..
Han mister hurtigt interessen
Men hvad gør jeg? Skal jeg beholde ham
I flexlinen så den lille kan komme væk?
Hvalpen er pt 16 uger
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 103
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Men det kan det bare ikke, hvis hundene farer i hovedet på hinanden. Jeg ville acceptere at du har en egetkønsaggressiv hund og så lade være med at tage ham med
apr 2008
maj 2007
Der er aldrig problemer når han kender hunden
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
apr 2008
Man kan ikke bare tvinge sin egen agenda over hovedet på hundene - det kommer KUN til at gå galt
Næste gang kan du jo holde hunden hjemme og sige til dine svigerforældre, at du ikke ville være medvirkende til, at en hvalp bliver utryg og selv udadfarende fremover.
Så må de jo vurdere om de har et brændende ønske om at overskride deres hvalps grænser
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Det er at bede om problemer eller "bede" om at få en hund, der ligner din
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.481
Vurderet ud fra Cosmos opførsel kan I så langsom nærme jer hinanden. Måske vil I kunne få dem til at acceptere hinanden, men hvalpen må under ingen omstændigheder få en dårlig oplevelse, som kan præge den i forhold til andre hunde. Og ikke noget med at mødes inden døre hverken hos den ene eller den anden hund, før I er helt sikre på, at Cosmo ikke vil lave udfald.
Måske kan det lykkes, måske kan det ikke, og så må I bare acceptere, at de ikke kan være sammen. Men så ved I, at I har gjort et forsøg.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
maj 2008
Om Karina kan holde hans opmærksomhed på noget andet, vil jeg lade hende selv vurdere. Det er trods alt hende, der kender hunden bedst.
Men jeg kan godt følge Karina og hendes forældres ønske om at få det til at fungere.
maj 2007
Når jeg skriver "spiller smart" kunne jeg lige så godt skrive at han puster sig op/ gør sig stor mv - der er en grund til at "" er der.
Jeg kan udmærket læse min hund tak! Og nej jeg sætter ikke mit behov før min hunds!!! Hvad i alverden er det da for noget at skrive????
Forespørgslen gik på hvad man kan gøre for at have en chance for at det lykkes... Ikke på en psykoanalyse af min hund, som rent faktisk er yderst velfungerende, velstimuleret og glad
Det er utroligt som mange råd går på at isolere en hund, når en hund i bund og grund har brug for artsfællekontakt..
Igen - jeg forespørger ideer til at afhjælpe et problem, ikke for at lade stå til - for at undgå at de to hunde får en dårlig oplevelse, men sammen kan have det godt, især da vi er en tæt familie der bruger rigtigt mange timer sammen.
Tak til jer der er kommet med ideer der kan gøre et evt møde lettere
maj 2007
Jeg kan leve med at han bliver "småfornærmet" og søger os hvis han ikke får sin vilje når der leges - han bliver god igen bagefter
maj 2007
apr 2008
Der er INGEN (!) der siger at du skal isolere din hund. Eller at hunden ikke skal have kontakt med andre artsfæller. Men der kommer intet gavnligt ud af at sætte de to hunde sammen, og jeg kan personligt ikke se, at NOGEN af hundene får noget godt ud af det, nærmere tværtimod.
Jeg tror vi ser på det meget forskelligt - jeg anser ikke adskillelse af hundene som at "lade stå til", men derimod NETOP at handle og tage ansvar for både sin egen hund men også hvalpen.
Tro mig, jeg har en hund der som hvalp har haft flere negative møder med andre hunde, og det er IKKE sjovt når disse oplevelser går hen og påvirker hunden senere.
Når du jo netop siger at en hund i bund og grund har brug for artsfællekontakt, så synes jeg du skal genoverveje om du vil være med til sandsynligvis at påvirke denne artsfællekontakt for en lille hvalp i dens møder med andre hunde fremover?
maj 2008
Udfarende Jack russell møde hvalp