439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mentale øvelser (uddybning) Mentale øvelser (uddybning)

Hej Hg
Jeg faldt over opslaget lidt længere nede og tænkte nu slår jeg til smiley

Jeg har min store dreng som jeg skal ha kørt træt i hovedet.

Jeg er klar over hvad mental træning er men.

Ud over at søge efter godbidder på plænen, hva så?

Hva kan jeg ellers lave? Uddyb gerne hver enkel øvelse.

Han er en klog dreng smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mentale øvelser (uddybning)
  • #4   11. aug 2016 Balancetræning feks.

Gem hans mad i sammenkrøllede aviser og bland dem med en masse krøllede aviser uden mad i, eventuelt i en stor papkasse.

Læg hans mad forskellige steder i hjemmet, så han skal rundt og lede efter det.

Læg et stort håndklæde/tæppe ud på gulvet, og gem en godbid under. Når han har snust sig frem til godbidden, klik (eller verbal ros) og så giv en godbid. smiley

• #5   11. aug 2016 Specielt den med aviserne i papkassen, kan køre vores aussiedreng træt smiley

profilbillede
  • #6   11. aug 2016 Mht balance, så er det stubbe, fældede træer osv osv osv. Lær ham kommandoen "stå" altså stå op af det og "på" eventuelt, for at få ham op på genstanden. "Hop" for at hoppe over feks. smiley

profilbillede
  • #7   11. aug 2016 "Stå" smiley

profilbillede
  • #9   11. aug 2016 Enig med rotterne. Dog er det vigtigt at du kun leger "hvad kan du" i korte intervaller af gangen, da det kræver utroligt meget af hunden.

Men fantastisk sjov leg, og man kan blive rigtigt overrasket over hvor mange skøre ting de selv kan finde på smiley

• #10   11. aug 2016 Jeg ved godt det er den lidt nemme løsning men jeg bruger nogengange hundespil. (se billede nedenfor) Dog udvider jeg med at hunden ikke bare skal tage klodsen og få godbidden, men enten sætte klodsen på plads eller give mig godbidden

hvis du træner agility kan du fordybe dig i de enkelte øvelser
    fx ved vippen kan du sætte nye opgaver på, så det ikke bare handler om at komme over, men istedet stå stille, gå lidt frem eller bakke et mindre stykke.
    eller ved slalom kan du indstille banen på forskellige bredder og hastigheder
    (her handler det altså ikke farten, men om at sætte flere opgaver på)

Ellers er der de klassiske med sten i madskålen, sprede foderet på græsplænen (mindre portioner - jeg har erfaring med at hunden ikke findet det hele og hurtigt keder sig) og

Indfrosset godbidder: godbidder og vand der er frosset skiftesvis ned i en kop (skal gives udenfor)

Almen trickstræning:'
    Rulle rundt
    sæt
    lig dig
    giv pote
    touch

(jeg vil gerne uddybe hvordan jeg træner dem, hvis der er behov for det)

og lige præcis de 2 ting jeg synes er de allervigtigste:
    1. Lav absolut ingenting - dvs. hunden må heller ikke tilbyde diverse tricks, bold-leg osv. Den skal være med på at slappe af og nyde dit selskab - ligesom du skal nyde dens selskab
    2. selvstændighed: Det betyder altså at du ikke skal lede hunden igennem opgaven, men at den istedet selv tilbyder at gå vejen og gennemfører. smiley

• #11   11. aug 2016 undskyld jeg glemte lige billedet: http://static1.squarespace.com/static/53ad8d34e4b09819e541814f/53add273e4b0788618e32fbf/540f48a4e4b0130510fe3666/1410287795449/_MG_1954.jpg?format=500w

Der findes jo nogle der er langt svære, hvilket også er rigtig godt!

• #12   11. aug 2016 Til de klassiske er der også at fylde foderet i en flaske og lade hunden selv arbejde foderet ud (man skal være ved hunden under dette)

Kommentér på:
Mentale øvelser (uddybning)

Annonce