Alene hjemme Alene hjemme
Ja, så kommer der endnu en alene hjemme tråd, men jeg synes ikke, at jeg kan finde svar i de gamle tråde, så håber, at nogle kan hjælpe.
Vi har en 9 uger gammel Golden hvalp, som vi er ved at træne alene hjemme med. Han skal være i køkkenet, når vi ikke er hjemme, men der er ikke nogen dør imellem køkken og stue, og vi har derfor sat et babygitter op imellem de to rum. Jeg er derfor startet træningen med at lære ham at være alene i køkkenet med lukket gitter, imens vi er i stuen. Er det bedst på denne måde?
Når vi begynder træningen får han en kong med fyld. Så længe han finder den interessant, kan jeg sagtens gå fra ham i 40 sekunder (sikkert også længere, men det har jeg ikke prøvet endnu), men lige så snart, at han mister interessen for den, så kommer han hen til lågen og kigger ind i stuen, og så går der ikke mere end 5 sekunder, før han begynder at gø. Skal vi droppe kong'en i træningen?
Problemet er dog heller ikke kun at være alene derude. I går stod jeg og lavede mad med en lukket låge. På er tidspunkt begyndte han at kede sig derude, og så gik han også hen til lågen og begyndte at gø, for at komme ind i stuen.
Hvordan griber jeg bedst det her an?
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Syntes det er en fin ide med kong'en .
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Når først han tager det afslappet, kan du begynde at bevæge dig længere væk (på toilettet, ud med skrald osv.).
Og tillykke med den lille
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.973
Hunden, det kommer an på hvor i køkkenet han befinder sig. Ligger han på sin pude, så kan han ikke, men står han ved lågen, så kan han godt.
nov 2008
1. være alene i et rum uden dig - du er jo godt i gang med det, jeg ville nok gemme kong´en til alene hjemme træningen, og i stedet give en tykke pind til det her, husk aldrig aldrig hverken kig,tal eller gå hen til hunden når den gør ved lågen, gør den må du vente til der er en kort pause hvor du roligt kan gå ind til igen, det bedste er at få afledt dens gø så hurtigt som muligt, det kan feks være lav en pludselig høj bankelyd, start støvsugeren eller hvad der nu skal til for den lige stopper med at gø et par sekunder så du kan nå hen til hunden og stoppe øvelsen, du kan sagtens træne begge dele altså også alene hjemme i samme periode med den her øvelse, tag tøj på, nøgler mv og gå ud og ind af hoveddøren, når den er ligeglad med det så giv en kong og bliv væk fra hoveddøren få sekunder, derefter øges tiden langsomt.
mar 2011
Det går ret godt med at træne med ham, men er det rigtig, at man ikke skal gøre et stort nummer ud af det, når man kommer ind igen? Står jeg for lang tid i køkkenet med ham, før jeg går igen, så begynder han at gø af mig, for at få opmærksomhed tror jeg.
Når jeg går ind og ud af lågen, kommer han nogle gange over og står lige ved åbningen, så jeg næsten ikke kan komme ud til ham. Tror gerne, at han vil ind i stuen og ligge med sit tyggeben. Hvad gør jeg bedst her?
nov 2008
nov 2008
nov 2008
mar 2011
nov 2008
Alene hjemme