Hund og marsvin Hund og marsvin
Hej
På tirsdag får vi hundehvalp hjem. Vi har i forvejen tre marsvin, og de skulle jo gerne kunne vendes til hinanden, så de i det mindste kan tolerere hinanden.
Jeg havde tænkte mig at sidde med en af grisene og så lade hunden undersøge dem. Bliver han for voldsom, siges der nej og hans fjernes, til han er faldet til ro igen. Men findes der en bedre måde?
Han skal selvfølgelig aldrig være alene med dem. De står i stuen, og er vi ikke hjemme, er planen at han skal være i køkkenet
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.858
dec 2010
Følger: 88 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 928
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.483
Afled den istedet med noget hvis den bliver for voldsom
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.858
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.768
Nu lever han så med en fri kanin i hjemmet
Men nu har den race nok heller ikke helt de samme jagtinstinkter som din kan have
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.973
Jeg fik nok ikke lige formuleret det klart nok, men planen er selvfølgelig at han skal lære nej og falde til her, før jeg stikker et marsvin op i hovedet på ham.
Marsvinene står allerede så højt, at han først vil være i stand til at se ind i buret, når han bliver voksen. Skal jeg så stå og holde ham og lade ham kigge på dem, eller er det bedre at sætte dem i løbegård og så sidde ved siden af med ham og kigge på dem?
Der er ikke nogen dør imellem stue og køkken, så han bliver ikke fuldstændig afskærmet, men der er sat babygitter op, så han aldrig skal være alene med dem, når vi ikke er hjemme.
Hund og marsvin