Tricks.... Tricks....
Hejz@ alle der kigger denne besked!
Jeg har en sød hund Mille som godt kunne have lidt nytte af at lære nogle tricks (har hørt at det er med til at øge samarbejdet mellem hund og ejer, hvis der trænes tricks).
Så hvis der er nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kunne lære hende, vil jeg meget gerne hvis i kunne skrive dem her, så jeg kan læse dem og lære Mille dem.
Mange knuzz Rikke og Mille
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
NEJ-øvelsen er SÆRDELES effektiv at lære sin hund
Jeg bruger kommandoerne *nej!* og *værsgo*
Start med at lægge en godbid foran din hund
sig bestemt NEJ og skub hunde væk hver gang den prøver at tage godbidden..
Når hunde så enten kigger på dig for tilladelse. eller mister interesseren så kan du sige værsgo og lade den spise godbidden
Det er sådan jeg har gjort og det er meget effektivt når hunden f.eks. løber med din sutsko.. et enkelt NEJ og så smider hun den igen
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Ja, den øvelse I snakker om har hun lært, og hun er ret god til den =0)
Men hvis I har andre øvelser på hjertet vil jeg meget gerne høre om dem =0)
Knuz
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Men dee dee lærte den således:
Du tager en godbid hen foran snuden ;P på din hund... fører den bagud og over ryggen mens du siger kommandoen... De første par gange kan det godt være nødvendigt at "hjælpe" hunden med at rulle (altså at skubbe den rundt) men efter et par forsøg plejer de at fatte ideen
Det er en øvelse der skal holdes ved lige, men samtidig også noget der tager kegler når man har gæster
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
Eller kan du lærer højre og venstre!
Du hjalp ihvertflad mig med det! Så du må vide hvordan man gør!
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Du kan også lære din hund at tage den ting du pejer på... Vi passer nogen gange en hund som hedder Sofus. Han samler de ting op som man pejer på!
Du kan også lære din hund at hoppe når du siger hop! Det kunne Samson og Kivi er ved at lære det. Samson løb under springet hvis man ikke sagde hop!
Håber du kan bruge det...
Tricks....