704 visninger
|
Oprettet:
Ro/afstresning {{forumTopicSubject}}
Jeg søger nogle gode råd til hvordan jeg kan træne ro/afstresning med Tucker.
Det er især når vi er til træning og holder pause, eller hvis der bare ikke lige sker noget, så bliver han utålmodig/stresser og blive komplet umulig.
- Han gør, hopper op af mig, niver i arme/ben på mig og er slet ikke til at komme i kontakt med.
Jeg kan nogenlunde stoppe det hvis jeg går rundt med ham eller hiver ham på armen, men kun til vi igen stopper op/bliver sat ned.
Vi kan ikke undgå noget pause/ventetid til træning, så han er nødt til at få lært det.
Hvordan kan jeg gribe det an?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
Så bliver det én lang øvelse, og så "har han noget at lave", imens I venter. Det er jo fordi, han gerne vil lave noget mere, når I er til træning.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Vi kan sagtens træne noget af tiden, men nogle gange er han også nødt til at få RO, så han kan være klar til at komme på banen igen.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Efterhånden kan du øge "stilstanden", og husk gentagen af kommandoen. Når han har fået den ind, så kan den bruges også når du står op, men det at du i begyndelsen sætter dig ned, indikerer bedre, at du også slapper af.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Jeg har ikke planer om at lade ham skabe sig, det vil give for mange blå mærker og rifter på mig, det skulle da kun være at binde ham af og så stille mig udenfor rækkevidde, det ved jeg ikke om er OK?
Ro/afstresning