{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg har den skønneste labrador/berner sennen blanding på 8 måneder som har det meget svært med at være alene hjemme.
Alene hjemme træningen er desværre gået for hurtigt i starten men hvad kan jeg gøre for at rette op på problemet nu??

Efter samråd med dyrlægens hunde adfærdsterapeut går jeg en tur på ca. 15 -20 minutter om morgenen hvor hun gør hvad hun skal " gør sig ren og læser avis". Derefter får hun sin mad ( pakket ind mellem lagene i et sammenfoldet tæppe) hvor hun bruger ca 10 - 15 minutter på at spise. Imens ordner jeg de ting jeg skal nå og resten af tiden inden jeg tager afsted går med at finde ro. 5 minutter før jeg går får hun et frossent marvben med vådfoder i så hun er optaget af det når jeg forsvinder ud af døren. Problemet er at hun har opdaget mønsteret og er begyndt at miste interessen for benet. Har prøvet andre aflednings godbidder samt at ændre rækkefølgen i morgenrutinen men uden held. Det skal siges at tricket med marvben virkede fantastisk de første mange uger.

Resultatet er en hund som kradser og gnaver i vægge, karme, gulvlister og møbler i forsøget på at komme ud af døren. Har prøvet at sprøjte med chili vand og senneps vand men smagen er åbenbart ikke grim nok.
Håber virkelig at der er nogen herinde der har nogle gode råd
Lotte V

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #1   25. maj 2016 Alle mine fik tilbagekalde omkring den alder, der sker bare så meget i deres udvikling lige der, det bedst jeg har gjordt var at min blev passet så det max var 3-5 timer alene og en dag om uge (5 dag arbejdes uge) var de overhoved ikke alene. Min bliver snart et år og hun tog det spring som 6 mdr og vi er næsten tilbage på normal tid igen. Jeg ville ikke lave søgening af mad, da de skal bruge det dobbelt af den tid de søger maden på til at falde ned igen, det vil sige bruger de 1/2 time skal de bruge 1 time til at stres niveau ned igen. Jeg laver så lidt som muligt med mine om morgen. De kommer ud at tisse og de får et ben eller frossen kong når jeg går, men ikke mere. Og har en på 3 som sover hele dagen igennem.

Men har du nogen der evt kan hjælpe dig så du kan gøre alene tiden korter ?

• #2   26. maj 2016 100% OT - Hvor er den fra?

i forhols til dit problem, så bare gå rundt. Luk døre, gå ind igen, luk en anden dør, gå ind igen.
    Hunden skal vænne sig til, at du altså kommer tilbage.

Når det så er sagt; Hvad laver du med hunden i løbet af en dag?

• #3   26. maj 2016 Har desværre ikke rigtig nogen der har mulighed for at passe hende mens jeg er på arbejde og arbejder pt kun 22 timer om ugen så hun er alene ca 5 en halv time fire dage om ugen og nærmest slet ikke i weekenden hvor der altid er nogen hjemme smiley

Hun kommer fra en privat, køkkenopdræt. der var fire hunde plus hvalpene og en del katte så hun var aldrig alene alene som her hvor kattene er ude i løbet af dagen.

Dagens aktiviteter er forskellige fra dag til dag men består af gåtur morgen eftermiddag tidlig aften og sen aften samt nat tissetur "haven" inden sengetid. Eftermiddag eller aften turen går jævnligt enten til skov strand eller hundeskov. Derudover leger vi med hendes legetøj, hente og komme med ting, indkald og spor.

• #4   27. maj 2016 Nå, tænkte mere, hvilken del af landet. Min søster har nemlig samme blanding på samme alder.

Umiddelbart lyder det som en fin dag. Jeg vil foreslå at gå langsomt frem. Har hun problemer inde i huset også? Altså hvis du fx forlader et rum og lukker døren efter dig?

• #5   27. maj 2016 smiley nåh ok - hun er fra Nordjylland omkring Ålborg.

Det er også ofte når jeg forlader rummet, går på toilet eller går udenfor terrassen mens hun skal blive. Så meget tydeligt at det er mig der ikke må gå da hun også piver og klynker selvom min datter er hjemme.

• #6   27. maj 2016 Så start indenfor. Der er du ikke så langt væk. Start med at lukke døren i et halvt sekund.
    Jeg har for nylig lært, at det kam give bagslag, hvis man giver dem ros for at være stille, så bare vær så uinteressant som overhovedet muligt, bare "gå rundt".
    Med tiden kan du øge tidsrummet, hvori du er væk. Hvis hunden reagerer, så har du været "væk" for længe.

• #7   27. maj 2016 Det prøver jeg smiley

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce