{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.623 visninger | Oprettet:

Godbidder til hvalpetræning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg starter til hvalpetræning med Cubone i morgen. Jeg troede at jeg havde forberedt alt hvad der skal medbringes, men jeg er nu kommet i tvivl om kriteriet for godbidderne.

Hundetræneren har skrevet en meddelse ud til alle deltagere hvor der står: "Husk masser af lækre godbidder til hunden, og det er ikke dens foder, eller tørkost. Gerne kødboller, pølser eller andet godt, skåret ud i små bidder, ikke større end en negl."

Jeg kommer dog nu i tvivl omkring det med at det ikke må være tørkost. Hvad definere helt præcist tørkost? Hører de fleste godbidder produceret til hunde ikke under kategorien tørkost, eller er jeg helt ved siden af? (Her regner jeg ikke menneske mad såsom pølser o.l.)

Jeg overtænker det muligvis, men jeg vil gerne have alt klar, og være sikker på at jeg har alt det rigtige med. Jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe med at klargøre det for mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder til hvalpetræning
  • #4   26. jan 2016 Emmentaler ost og skinketern blandet er et hit til træning her smiley Emmentaler-ost er dels billigt men også meget fast, så det er utroligt nemt at skære ud i små stykker.

• #6   26. jan 2016 Vi har 3 slags godbidder fra dyrlæge og hvalpepakke, hvor den ene bliver brugt til træning herhjemme, som han er meget glad for. De er lidt en mellemting af blød og hård. De smuldrer og kan let knækkes. Vi købte dem da hed træningsgodbidder, og da de ikke var så store.
    De 2 andre slags godbidder har vi ikke taget hul på endnu. Den ene er også forbeholdt træning, men de er MEGET tørre og hårde, da de kører på at kunne være i lommen uden at svine. De sidste er ligesom de første lidt en mellemting.

Ville man evt. Kunne bruge det 2 mellemhårde slags, sammen med lidt kødboller og pølser til den første træningssession, og så kigge på flere muligheder til næste uge? Eller burde jeg bare droppe de godbidder vi har, og finde noget menneske mad til ham?

• #8   26. jan 2016 Godbidder som hvalpen skal bruge tid på at stå og tygge ville jeg springe over til træningsbrug, for det skal netop være noget der kan glide hurtigt ned.

Har tidligere brugt Kingsmoors små "Ostekræs" og hvad de hed - men synes bare hurtigt de bliver ulækre i bøtten smiley

Essentials har fået nogle nye små godbidder der ser bløde ud, som skal afprøves.

Men ellers synes jeg de ovenstående muligheder lyder gode - det er små bløde godbidder, som glider hurtigt ned smiley Generelt vil jeg ikke bruge nogle som er hårde og kræver 'tyggetid', men mon ikke også I får en vis føling for hvilke kan bruges og hvilke tager for meget tid, når I kommer i gang med træningen?

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #9   26. jan 2016 En beef sticks er et stort hit hos mig. Jeg bruger ikke anset når vi træner, og min hund vil gøre ALT for at få den. Klipper den blot i helt små stykker.
    Det vil jeg anbefale dog at bruge. smiley

• #10   26. jan 2016 Medbring hvad du har til en start, og se så hvordan det går, bland det som andre siger med de gode ting og bliv så ikke frustreret hvis hunden ikke synes nær så interesseret i dem til træning ude som hjemme..
    Næste gang kan du nå at få indkøbt lidt forskelligt,jeg køber tit diverse på tilbud, skære ud og blander, og lægger poser i fryseren lige klar til at tage op og tø dagen inden træning. .

• #11   26. jan 2016 Jeg har fjernet de hårde godbidder, og har tilsat kødboller og pølse, og så regner jeg med at tilføje lidt agurk(det er en stor favorit hos ham) og lidt gulerod inden vi tager afsted i morgen. Så vil jeg holde øjnene åbne efter nogle af de gode forslag, når vi skal handle i næste uge. Tak for alle de gode råd, jeg glæder mig lidt til at lave en mere spændende pose til næste uge smiley

profilbillede
  • #13   27. jan 2016 Hos mig er kyllingepølser hittet smiley jeg klipper den i nogle små tern og træner. putter dem i en pose og når vi har brugt dem tilbage i køleskabet smiley

• #14   27. jan 2016 Så vidt jeg kan se er godbidderne ALT for store på dit foto.

En af de små kyllingepølser fra Netto, skal kunne skære op i MINDST 136 stykker til træningsbrug.

Husk at din lillebitte hvalp skal have ufatteligt mange godbidder i løbet at træningen, og medmindre den har lært at blive belønnet med legetøj, så er træningen slut, i det øjeblik den er mæt.
    Så godbidderne kan ikke blive for små smiley

• #15   27. jan 2016 Giver Karina ret. Dine godbidder er alt for stor til en lille moppe hvalp. Den bliver jo lyn hurtig mæt.

Kødboller kan skæres over til ca 4-6 godbidder.
    Man får for eksempel rigtig mange godbidder ud af en pølse ved at flække den på langs 4 gange og derefter skære den ud i små bidder.

Hvis du køber kyllingetern, så kan du også skære dem over.

• #16   27. jan 2016 Der er zoomet en del ind på billedet, for styrkerne er ikke så store. Pølserne er cocktailpølser, som er skåret i 2 mm tykke skiver, og så halveret. Og kødbollerne er de mindste frosne man kan købe, og de er også delt i min. 4.
    Jeg har dog nu skåret de fleste af godbidderne over for en sikkerheds skyld, skal ikke risikere at han bliver mæt halvvejs igennem ^^

Og så glæder jeg mig til at se den dag Cubone takker nej til mad, eller ikke vil gøre noget for mad. Han er utrolig glad for mad, og han spiser alt xD

• #17   27. jan 2016 Så er der kun tilbage at ønske jer GOD fornøjelse. Er sikker på, at I får en skøn time smiley

• #18   27. jan 2016 Tak Karina smiley
    Og tak for de gode råd ^^

• #19   27. jan 2016 Godbidderne skal have en størrelse og konsistens at de bare kan sluges uden de kommer galt i halsen.

Tørre og halvtørre synes jeg ikke er gode til hvalpe.

• #20   27. jan 2016 Nå ja - når vi har hvalp er godbidderne halvt så store som dem på billedet - til schæfer smiley

Så enig med de øvrige, de skal være meget mindre

• #21   27. jan 2016 Tror som sagt at der er zoomet en del ind på billedet, for Cubone, som kun er en 14 uger gammel mops, sluger dem allerede uden at tygge, især nu hvor de er skåret over en gang mere ^^

• #22   27. jan 2016 Rigtig god tommelfingerregel fra CH - at de skal "glide ned" uden der behøver bliver tygget på dem smiley

Meeen, det giver sig selv. Prøv det bare af, her i aften, og hvis hvalpen er mæt inden timen er gået, så er det bare information til jer om, at de kun skal være halvt så store næste gang smiley

• #23   27. jan 2016 Genkender jo både kødboller og pølser.

Vi skærer en pølseskive i 4 dele og en kødbolle i 4-6 dele smiley

• #24   27. jan 2016 Så er vi kommet hjem efter træningen som gik rigtig godt! Selv efter at få en masse godbidder til træning og lidt godbidder på gåturen hjem, kunne Cubone stadig sagtens spise sin aftensmad op på få sekunder, så tror ikke godbidderne behøver være mindre ^^

Men endnu engang tak for de mange gode råd!

• #25   27. jan 2016 Dejlig at det gik godt.

Men husk nu at trække godbidderne fra hendes mad så hun ikke bliver overvægtig.

• #26   27. jan 2016 Selvfølgelig Anni ^^

Dyrelægen siger dog at han godt må få lidt ekstra sul på kroppen, så indtil vi får startet på hans nye faste foder, og får øget mængden en smule, så bliver de lagt oveni. Derefter går vi tilbage til at trække det fra. Vi vil gerne undgå en overvægtig mops ^^

Kommentér på:
Godbidder til hvalpetræning

Annonce