Godbidder til hvalpetræning {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg starter til hvalpetræning med Cubone i morgen. Jeg troede at jeg havde forberedt alt hvad der skal medbringes, men jeg er nu kommet i tvivl om kriteriet for godbidderne.
Hundetræneren har skrevet en meddelse ud til alle deltagere hvor der står: "Husk masser af lækre godbidder til hunden, og det er ikke dens foder, eller tørkost. Gerne kødboller, pølser eller andet godt, skåret ud i små bidder, ikke større end en negl."
Jeg kommer dog nu i tvivl omkring det med at det ikke må være tørkost. Hvad definere helt præcist tørkost? Hører de fleste godbidder produceret til hunde ikke under kategorien tørkost, eller er jeg helt ved siden af? (Her regner jeg ikke menneske mad såsom pølser o.l.)
Jeg overtænker det muligvis, men jeg vil gerne have alt klar, og være sikker på at jeg har alt det rigtige med. Jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe med at klargøre det for mig
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
jan 2016
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 101
De 2 andre slags godbidder har vi ikke taget hul på endnu. Den ene er også forbeholdt træning, men de er MEGET tørre og hårde, da de kører på at kunne være i lommen uden at svine. De sidste er ligesom de første lidt en mellemting.
Ville man evt. Kunne bruge det 2 mellemhårde slags, sammen med lidt kødboller og pølser til den første træningssession, og så kigge på flere muligheder til næste uge? Eller burde jeg bare droppe de godbidder vi har, og finde noget menneske mad til ham?
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Har tidligere brugt Kingsmoors små "Ostekræs" og hvad de hed - men synes bare hurtigt de bliver ulækre i bøtten
Essentials har fået nogle nye små godbidder der ser bløde ud, som skal afprøves.
Men ellers synes jeg de ovenstående muligheder lyder gode - det er små bløde godbidder, som glider hurtigt ned Generelt vil jeg ikke bruge nogle som er hårde og kræver 'tyggetid', men mon ikke også I får en vis føling for hvilke kan bruges og hvilke tager for meget tid, når I kommer i gang med træningen?
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
Det vil jeg anbefale dog at bruge.
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Næste gang kan du nå at få indkøbt lidt forskelligt,jeg køber tit diverse på tilbud, skære ud og blander, og lægger poser i fryseren lige klar til at tage op og tø dagen inden træning. .
jan 2016
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
En af de små kyllingepølser fra Netto, skal kunne skære op i MINDST 136 stykker til træningsbrug.
Husk at din lillebitte hvalp skal have ufatteligt mange godbidder i løbet at træningen, og medmindre den har lært at blive belønnet med legetøj, så er træningen slut, i det øjeblik den er mæt.
Så godbidderne kan ikke blive for små
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.483
Kødboller kan skæres over til ca 4-6 godbidder.
Man får for eksempel rigtig mange godbidder ud af en pølse ved at flække den på langs 4 gange og derefter skære den ud i små bidder.
Hvis du køber kyllingetern, så kan du også skære dem over.
jan 2016
Jeg har dog nu skåret de fleste af godbidderne over for en sikkerheds skyld, skal ikke risikere at han bliver mæt halvvejs igennem ^^
Og så glæder jeg mig til at se den dag Cubone takker nej til mad, eller ikke vil gøre noget for mad. Han er utrolig glad for mad, og han spiser alt xD
aug 2007
jan 2016
Og tak for de gode råd ^^
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Tørre og halvtørre synes jeg ikke er gode til hvalpe.
aug 2006
Så enig med de øvrige, de skal være meget mindre
jan 2016
aug 2007
Meeen, det giver sig selv. Prøv det bare af, her i aften, og hvis hvalpen er mæt inden timen er gået, så er det bare information til jer om, at de kun skal være halvt så store næste gang
aug 2006
Vi skærer en pølseskive i 4 dele og en kødbolle i 4-6 dele
jan 2016
Men endnu engang tak for de mange gode råd!
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.483
Men husk nu at trække godbidderne fra hendes mad så hun ikke bliver overvægtig.
jan 2016
Dyrelægen siger dog at han godt må få lidt ekstra sul på kroppen, så indtil vi får startet på hans nye faste foder, og får øget mængden en smule, så bliver de lagt oveni. Derefter går vi tilbage til at trække det fra. Vi vil gerne undgå en overvægtig mops ^^
Godbidder til hvalpetræning