509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Børstning og tørring af poter Børstning og tørring af poter

Vores lille hund, Bruno, på tre år, som er en blanding mellem en pudel og en shih tzu bliver mere og mere "hidsig", når vi vil børst ham og tørre poter på ham (efter gåturer). Han knurre ildevarslende, og hvis ikke vi holder op, med det vi er igang med, snapper han efter os og kan også finde på a bide os hårdt.
Jeg har forsøgt alverdens ting, men den eneste måde, jeg kan undgå at blive bidt på, er ved at give han mundkurv på. Jeg har forsøgt bestemt "nej", godbidder, ah-ah, puha o.lign. Det sidste, jeg har forsøgt, er at smaske højt, fordi der var nogen, der sagde, at det kunne hjælpe, men lige meget hjalp det. Jeg har også fundet ud af, at det kun er med min kæreste og mig, at han gør det, for hundefrisøren må gerne børste ham, uden at han bliver sur, og min far må meget gerne tørre hans poter, når vi har gået tur. Jeg er godt klar over, at han ikke gider, at jeg skal gøre det, men det skal jo gøres. Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg skal gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børstning og tørring af poter
  • #1   25. jan 2016 Måske i børster/tørrer poter på en anden måde. Hvordan har i vænnet ham til at blive børstet? I den her situation ville jeg tilvænne ham til børsten igen, det er ikke holdbart at det når så langt ud. Klikkertræner i? Jeg ved, at mange klikkertræner sådanne ting - børstning, negleklipning, føntørring osv.
    Du siger at du har prøvet at give godbidder men er det bare hvor du er startet med at børste og så give godbidder imens? For så er det allerede ubehageligt for hunden og så hjælper det ikke smiley

• #2   25. jan 2016 Tak, Fünke, det vil jeg forsøge. Alt forsøges, for jeg er ikke så vil med, at han til tider er en "piratfisk i pels" smiley

• #3   25. jan 2016 Når i vænner ham til det ville jeg sørge for at i ikke først gjorde det til en ubehagelig oplevelse og SÅ stak ham nogle godbidder, men sørge for at det hele tiden bliver holdt på et niveau hvor det er behageligt for hunden - eller tåleligt, i hvert fald. Kan ikke lige skrive en længere beskrivelse da jeg er på arbejde lige nu smiley

• #4   25. jan 2016 Hvad med at være med , når han skal til frisøren ? Se hvordan det bliver gjort der - og gør det så sammen. Det er måske tilliden der er "røget" på et tidspunkt.

Kommentér på:
Børstning og tørring af poter

Annonce