Børstning og tørring af poter Børstning og tørring af poter
Vores lille hund, Bruno, på tre år, som er en blanding mellem en pudel og en shih tzu bliver mere og mere "hidsig", når vi vil børst ham og tørre poter på ham (efter gåturer). Han knurre ildevarslende, og hvis ikke vi holder op, med det vi er igang med, snapper han efter os og kan også finde på a bide os hårdt.
Jeg har forsøgt alverdens ting, men den eneste måde, jeg kan undgå at blive bidt på, er ved at give han mundkurv på. Jeg har forsøgt bestemt "nej", godbidder, ah-ah, puha o.lign. Det sidste, jeg har forsøgt, er at smaske højt, fordi der var nogen, der sagde, at det kunne hjælpe, men lige meget hjalp det. Jeg har også fundet ud af, at det kun er med min kæreste og mig, at han gør det, for hundefrisøren må gerne børste ham, uden at han bliver sur, og min far må meget gerne tørre hans poter, når vi har gået tur. Jeg er godt klar over, at han ikke gider, at jeg skal gøre det, men det skal jo gøres. Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg skal gøre?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Du siger at du har prøvet at give godbidder men er det bare hvor du er startet med at børste og så give godbidder imens? For så er det allerede ubehageligt for hunden og så hjælper det ikke
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 29
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
Børstning og tørring af poter