942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hjælp ti udstilling. Hjælp ti udstilling.

Jeg har en pomeranain tæve på små 6 måneder med stambog i DHL og vi timeldte os i går både min og hendes første udstillng.
Jeg ved meget lidt om udstillinger, men har selvfølgelig været inde og læse lidt, men har dog stadigvæk nogle ting jeg syntes jeg mangler svar på som jeg håber I kan hjælpe mig med:
1) Hvilke titler kan opnås i babyklassen, hvilke er dårligst og hvilke er bedst?
2) Hvad er vigtigt jeg gør inden en udstiling?- Her tænker jeg hundefrisør osv. Hun er jo ikke så gammel, så skal man det?
3.) Hvilke ting er vigtigt jeg har med til hende på dagen/skal købes ind.
4.) Fortæller dommeren en præcist hvad man skal gøre og hvor man skal gå hen osv)?
5) Hvad forventes af hende? Her tænker jeg om det allerede forventes at hun kan stå og løbe pænt? Hun er en lille vildbasse og står helst ikke stille i mere end 10 sek smiley

Jeg ved godt jeg sikkert spørg dumt, men man skal jo starte et sted smiley
Hvis der er andre ting i føler der er nødvendigt for mig at vide, så skriv endelig også det! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ti udstilling.
  • #1   13. nov 2015 Altså jeg har været rigtig glad for at gå til ringtræning, da jeg er helt ny i den verden.
    Ring trænerne har været rigtige søde til at forklare hvordan det hele foregår, og hjælpe mig til hvordan jeg skal gebærde mig rundt i ringen. Ved ikke om i har ringtræning i din klub, ellers ville jeg snakke med opdrætteren af din hund, vedkommende vil sikkert gerne hjælpe med gode råd.

kender ikke din race i udstillings øjemed så kan desværre ikke komme med konkrete råd.

• #2   13. nov 2015 2 vigtige oplysninger mangler....hvilken klib har du? (D.R.U eller DKK) og er hun 6 måneder på dagen? for babyklassen er hun nok ikke til mere og hun skal være et halvt år til hvalpeklassen.....har masser af oplysninger hvis det er D.R.U. da jeg har udstillet mine pomsere gennem mange, mange år. Ane

profilbillede
  • #3   13. nov 2015 ÅH, UNDSKYLD du har skrevet D.H.L. dem har jeg ikke reglerne på mere har været medlem faktisk også udstillet der den gang klubberne kunne tale sammen..... det kan de ikke mere. ........Ane

• #4   13. nov 2015 Hejsa, tak for svar. I DHL er der stadigvæk babyklasse. Men hvad med de andre spørgsmål, er det ikke noget du kan hjælpe med? Fx det med klipning og hvad man skal bruge på dagen? smiley Det er vil ens i alle klubber, også uanset race

• #5   13. nov 2015 jo da: klipning kun poterne rundes og ørene "plukkes" hvis der er meget hår deri.
    med på udstilling tæppe godbidder (ved bordet ikke i ringen) karte /børste og inden udstillingen to dage før vask med et godt sæbeproduk vi bruger kate Winters minkolieshampoo. Billedet er Trunte collie med en vandrepokal hun vandt på dhl udstilling i 2003 Ane...skriv endelig jeg har oceaner af historier gerne på pb.

profilbillede
  • #6   13. nov 2015 Jeg udstiller i DKK med min shih tzu hvalp i baby klasse, i baby og hvalpe klasse vinder de ikke noget eller bliver avels godkendt men de bliver placeret og for en bedømmelse,
    Dommer skal nog fortælle hvad han/hun vil havde dig til , men kort fortalt så stiller man sig ind på række efter nr orden så plager man alle samen at gå en runde rund så står man igen på en lang rakke hvor man så en efter en skal stille sin hund på trimbordt så dommeren kan se og mærke på hunde der efter skal man gå feks frem og tilbage, i en trekant eller en runde for dommeren så han/hun kan se hvordan hunden bevære sig.
    Så længe det er baby og hvalpe klasse hunden er i er der ikke de store forventninger til havd den kan men det er en rigtig godt ide at gå til ringtræning så du lære hvordan du stiller din hund og hunde bliver vand til det med udstilling og hvad den bliver bedt om.
    Håber jeg fik svart på det meste hvis du gerne vil havde det kan jeg skrive min chek liste om hvad jeg plager at tage med på udstilling
    Hov og du skal lige havde i hovedet at det ikke er sikkert at det forgår helt på sammen måden nu hvor det er to forskellige klubber smiley

• #7   13. nov 2015 Okay tusind tak for svar, det hjalp en hel del på det smiley Desværre er der kun 3 uger til udstillingen og jeg når derfor ikke til ringtræning inden højest sandsynligt. Men jeg starter til det i fremtiden!
    Du må meget gerne sende din check liste!

Og ane: Jeg skriver en PB til dig. smiley

• #8   13. nov 2015 Jeg ved jo ikke om de andre klubber har ringtræning, men for at gå til ringtræning hos DKK så skal man være medlem af klubben.

• #9   13. nov 2015 Her kommer den hav i mente at det er til en shih tzu så der vil være ting du ikke skal bruge
    Stambog- ejerbevis - sundhedsbog med opdateret vac.
    Udstillings nr.- nr holder kan være en sikkerheds nål - udstillings snor
    Udredningsvæske - øjen rens -vatrundeller ved ikke om dette er nødvendigt ved din race
    Børste- kam - kam med spids, her skal du have de børste og kamme som man bruger til at frisere din race
    Elestikker - ellestiksaks - Sløjfer det bruger men ikke i din race
    Vådeservietter til at tøre mås hvis det skulle hænge lidt bummelum i håret, nogen tøre også lige tisse trolden inden de går i ringen så dommeren ikke for tis på fingrene
    Udstillingsvogn
    Lille tæppe til trimpladen vigtig at det ikke skaber elektricitets
    Stofble som dufter af dig og hjemme og som kan bruge til at hænge for for at skærme hunde for alt for mange indtryk her kan man også bruge et normalt størrelse tæppe hvis hunde stresser op over alle de andre hunde
    Vand - holder - mad - skål
    Kylling stykker det ved jeg ikke om man må i din klub, men jeg bruger det når jeg går i ringen for at få Amico's fulde opmærksomhed
    Tykke stænger - legetøj

Til mig selv kiks noget at drikke og en stol

Ved ik om din race kræver meget forberedelse inden den skal i ringen her tænker jeg pelspleje hvis den gør skal du overveje at invester i en udstillingsvogn eller en bur og et trimmebord du kan have med på sleb, dette kommer også and på hvor meget du tænker at udstille får hvis det kun er få gange kan du forhøre dig ved andre der har samme race om du må låne lidt plads

Håber dette kan hjælpe og hvis der er noget så spøger du bare smiley

• #10   13. nov 2015 DKK og DHL udstillinger er vidt forskellige, hvis DHL ligner DRU. I DRU kan de blive hvalpechampions (må ærligt indrømme at jeg aldrig har fundet ud af hvad man bruger den titel til. Det kan man ikke hos DKK.

• #11   13. nov 2015 1000 tak for svar har virkelig hjulpet mig med din liste!! Kan jeg få disse ting du nævner i almindelig dyreforretninger? smiley

• #12   13. nov 2015 Et spørgsmål mere: Udstillings nummer, er det noget man får på dagen, eller er det et man får på mail som man selv skal printe ud? smiley

• #13   13. nov 2015 Nu kender jeg ikke lige din race, så der kan være specifikke ting, som man bruger i den race, men som man ikke bruger i min (samojede).

Der er ikke så store forventninger til hunden i baby-/hvalpeklasserne, fordi det er meningen, at hvalpen skal have en god oplevelse med det og bare skal synes, at det er sjovt og hyggeligt at være i ringen. Det er naturligvis en god idé, hvis din hund kan stå pænt, også mens en fremmed rører den på hele kroppen, løbe pænt og kan få kigget tænder. Men i hvalpeklasserne er dommerne lidt mere overbærende, og tager sig som regel god tid, hvis hvalpen er lidt utryg.

Dommerne er også flinke til at fortælle hvad man skal gøre, fordi det er lidt forskelligt fra dommer til dommer, hvordan de vil have det. Nogen vil have, at man skal løbe lige frem og tilbage, enten langs siden eller skråt igennem, nogen vil have man skal løbe i en trekant, andre vil have, at man løber hele vejen rundt. Men det skal de nok fortælle dig, og ellers kan du nok lure af på de andre hunde/racer, hvordan dommeren vil have dem til at løbe. Jeg synes generelt det er rart, at have god tid til lige at se det hele an, inden man selv skal i ringen, så man lige kan lure hvordan de andre gør og hvordan de andre stiller deres hunde op osv. Især nu hvor du ikke når til ringtræning inden.

Af helt praktiske ting, har vi bur og tæppe dertil, trimmebord, taske med diverse børster, saks og plejeprodukter (forskellig fra race til race, spørg evt. din opdrætter), håndklæder, vandskål, hundeposer, evt. en bamse/noget andet legetøj og et ben til belønning når hun er færdig.

Til ringen har vi LÆKRE godbidder, der er nemme at have i en lomme, et lille pivdyr, der kan ligge i lommen (til opmærksomhed og udstråling i ringen), pænt tøj (MEGET forskelligt fra race til race og udstillingens størrelse, hvad man har på i ringen), udstillingssnor, nummerholder til armen, nummer.

Og så har vi diverse dokumenter, fx program, vaccinebog osv.

Et godt råd er, at du tager kontakt til en, der er vant til at udstille din race i DHL (fx din opdrætter, hvis de gør det). Måske vil de tage med dig, når I skal afsted. Jeg synes ihvertfald det var rart, at vores opdrætter var med (hun er der altid med sine egne hunde, når vi er der), så hun kunne hjælpe os igennem og give gode råd. :o)

• #14   13. nov 2015 Jeg ved ikke hvordan det foregår i din klub, men i DKK får man nummeret pr. mail sammen med de andre informationer, fx ringnummer, hvor mange hunde der skal ind før en selv osv.

Vi har en holder til armen, som vi sætter nummeret i, andre klipper bare nummeret til og sætter det fast på brystet eller armen med en sikkerhedsnål. :o)

• #15   13. nov 2015 Bur kan man finde i nogen amindelig dyrforratninger
    Trimbord eller udstillingsvogn kan du finde på nette det sammen med børste og kamme
    Hvis du ik allerede ved hvilken børste og kamme du skal bruge til din race så snak med opdrætter eller andre der har racen som udstiller og så køb dette over nette også
    Man kan god få lidt forskellig børster og karter ved amindelig dyrehandler men jeg ville ikke købe mit udstyr der og slet ikke til en hund der kræver pelspleje igennem hele livet
    Nr holder kan man for det meste købe på udstillinger men hvis man gerne vil havde en af dem hvor der er en hund af ens race skal man igen kigge på nette men som skrevet før kan man godt starte ud men en ganske amindelig sikkerhedsnål
    jeg har købt min udstillingsvogn og nr holder ved cotonshoppen

• #16   13. nov 2015 Mange tak for jeres svare endnu en gang. Min opdrættr bor helt i Århus, og jeg selv kommer fra Nordsælland, så desværre bor hun ikke lige rundt om hjørnet.
    Jeg har fundet ringtræning i nærheden af hvor jeg bor, og har fået lov til at komme der de sidste to gange som er i denne sæson smiley
    Lige et spørgsmål ti tøj/påklædning: Du skriver pænt tøj men at det afhænger af hvilken race man har. Hvordan ved jeg hvad jeg skal tage på i forhold til min race? Gaaaaal det er jo en hel ny verden for mig det her haha, jeg er vant til at træne brugshundetræning med min schæfer, noget helt andet end dette smiley smiley

• #17   13. nov 2015 Åh nogen går rigtig meget op i hvor pænt tøj de vil have på og så er der nogen der går lidt mindre op i det amindelig men pænt vejrdags tøj er fint som en start så kan du kigge lidt på hvad de andre har på
    Hvis du har Facebook så gik efter om din stambog klub ik har en side og kig også efter sider med din race så vil jeg væde med at der nok skal sidde nogen der gerne vil hjælpe dig smiley

• #18   13. nov 2015 faktisk burde jeg have skiftetøj med da jeg udstillede collien og pomserne sammen da man nærmest løb ringen igennem med Trunten og Candy trippe-dansede af sted....Ditte trip-trip.....det tøj Jon har på er fint tøj for ham da normal påklædning er "sparkedragt" for ham. skulle egentlig være af Jon...men se hvor Candy gir den med dans med en fremmed pige, vi hyggede os altid på udstillingerne. Ane

profilbillede
  • #19   13. nov 2015 Hvis din opdrætter udstiller, kan du prøve at skrive til hende, og spørge hvad for noget tøj hun plejer at have på. Selvom I ikke kan ses, kan du jo altid ringe eller skrive til hende. :o)

Og når jeg siger pænt tøj, så er det et VIRKELIG vidt begreb. I nogle racer er det almindeligt pænt tøj - et par pæne bukser og en pæn bluse eller jakke/blazer.
    I min race er det almindeligt med et farvet sæt (nederdel og jakke), gerne i et skinnende materiale. Og med matchende sko og udstillingssnor. I andre racer ville det være fuldstændig overkill at møde sådan op. Jeg aner ikke hvad der er normen i din race, desværre. :o)

• #20   13. nov 2015 Hos labradoren kommer de fleste i hverdagstøj i farver der er afstemt hunden.

Kommentér på:
Hjælp ti udstilling.

Annonce