Hvordan får i jeres hund til at rulle? {{forumTopicSubject}}
Haii derude:D
Nu vil jeg gerne prøve at lære min Cocker Spaniel Sille at rulle rundt så jeg ville høre om der måske var nogle der ved hvordan men får hunden til det eller hvordan man e.v.t kan træne den? For jeg vil helst lære hende det på den rigtige måde!!
Så har jeg også et lille problem med Sille for når jeg er ude at gå med hende og vil kalde hende til mig kommer hun ikk før hun har har snust færdig eller lige når hun har lyst!! Det er altså lidt træls især hvis der er f.eks. en cykel på vej hen mod hende eller sårn noget. Ikk fordi jeg har hende løs på en vej. Men er der nogle der har et råd til hvordan jeg kan få hende til at komme nr jeg kalder? Hun er to år så burde hun ikk stadig kunne lære noget?
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
1) få hunden til at ligge ned
2) træk en godbid ned langs og op over maven så snuden føres rundt - så er det bare at få rullet over ryggen...
Caia kan tilgengæld slet ikke lide det med at komme på ryggen... så hun har ikke helt lært det endnu - men vi prøver.
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 674
Hver gang jeg beder hende om at lægge sig med en godbid i hånden ruller hun rundt :S
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Hvis hun heller ikke vil komme, når snoren er af hende, så må du i gang med at træne indkald. Det er nok bedst, at få en til at hjælpe dig de første gange, og så skal det gøres et sted, hvor hun ikke kan smutte fra dig, og måske et sted, hvor alting ikke er spændende og nyt.
Du skal have en masse dejlige guffer, som hun vil gøre alt for at få. Din hjælper holder hende mens du løber 10-20 m. væk, mens du kalder på hende (hjælper holder hende stadig). Når du er et stykke væk, sætter du dig ned på hug (evt. vend ryggen til hende) og kalder på hende, mens du lyder spændende og interessant. Dette skal selvfølgelig gentages en del gange, men når du fornemmer at hun er ved at forstå det, kan du gøre det sværere ved at gemme dig og sådan :o)
Held og lykke med det! :o))
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.139
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 87
taget fra denne side:
www.grosserguiden.dk/Traening_og_leg/klikkertraening/Leg_med_hunden/leg_med_hunden.html
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 8
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 129
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 607
Jeg bruger kommandoen RUL, og "tegner" det samtidig i luften (håndtegn).
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
Hvordan får i jeres hund til at rulle?