{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Hvordan får i jeres hund til at rulle? {{forumTopicSubject}}

Haii derude:D

Nu vil jeg gerne prøve at lære min Cocker Spaniel Sille at rulle rundt så jeg ville høre om der måske var nogle der ved hvordan men får hunden til det eller hvordan man e.v.t kan træne den? For jeg vil helst lære hende det på den rigtige måde!!

Så har jeg også et lille problem med Sille for når jeg er ude at gå med hende og vil kalde hende til mig kommer hun ikk før hun har har snust færdig eller lige når hun har lyst!! Det er altså lidt træls især hvis der er f.eks. en cykel på vej hen mod hende eller sårn noget. Ikk fordi jeg har hende løs på en vej. Men er der nogle der har et råd til hvordan jeg kan få hende til at komme nr jeg kalder? Hun er to år så burde hun ikk stadig kunne lære noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan får i jeres hund til at rulle?
  • #1   29. sep 2006 Vega kan rulle - hun lærte det sådan...

1) få hunden til at ligge ned
    2) træk en godbid ned langs og op over maven så snuden føres rundt - så er det bare at få rullet over ryggen...

Caia kan tilgengæld slet ikke lide det med at komme på ryggen... så hun har ikke helt lært det endnu - men vi prøver.

• #2   29. sep 2006 Hejsa vi bad didi og at dække og sagde så rul rundt og førte godbidden lidt væk og det virkede.. men nu har vi besværet med ikke at få hende til det smiley
    Hver gang jeg beder hende om at lægge sig med en godbid i hånden ruller hun rundt :S

• #3   29. sep 2006 Hvis du har snor på hende, så burde det jo ikke været noget problem *S* Jeg vil da mene, at et lille ryk kan gøre det.

Hvis hun heller ikke vil komme, når snoren er af hende, så må du i gang med at træne indkald. Det er nok bedst, at få en til at hjælpe dig de første gange, og så skal det gøres et sted, hvor hun ikke kan smutte fra dig, og måske et sted, hvor alting ikke er spændende og nyt.

Du skal have en masse dejlige guffer, som hun vil gøre alt for at få. Din hjælper holder hende mens du løber 10-20 m. væk, mens du kalder på hende (hjælper holder hende stadig). Når du er et stykke væk, sætter du dig ned på hug (evt. vend ryggen til hende) og kalder på hende, mens du lyder spændende og interessant. Dette skal selvfølgelig gentages en del gange, men når du fornemmer at hun er ved at forstå det, kan du gøre det sværere ved at gemme dig og sådan :o)

Held og lykke med det! :o))

• #4   29. sep 2006 Til det med at komme, når du har hende i snor. Husk også der gufferne. Når hun kommer hen til dig af fri vilje, så beløn og ros :o) Hvis du bruger flexline, er det måske en idé at skifte den ud med en alm. kort line (1 m) for en tid indtil det går bedre...

• #5   29. sep 2006 nemo kan jeg ikke få til og rule. har prøvet i længe også med de metoder i skriver..

• #6   29. sep 2006 Rulle rundt: Hav hunden liggende foran dig. Når hunden ligger i ro, fører du godbidden ned langs siden på hunden, bagover og op mod ryggen. Før godbidden langsomt rundt. Måske må du hjælpe hunden rundt de første gange I nogen tilfælde kan det betale sig, at belønne bare hunden har startet med at rulle. Mange hunde ruller sig i sne, græs eller sand. Sæt navn på når hunden gør dette, og beløn med godbid.
    taget fra denne side:
    www.grosserguiden.dk/Traening_og_leg/klikkertraening/Leg_med_hunden/leg_med_hunden.html

• #7   30. sep 2006 Tak for alle jeres svar:) Nu skal jeg igang med at prøve at træne hende lidt:D

• #8   30. sep 2006 hvis du ikke kan få hunden til at rulle på den måde(hvad jeg ikke kunne) kan du gøre det, at når hunden ligger sig på ryggen og ruller, når I er ude at gå, så sig rul, og dygtig og giv godbid. efterhånden bliver det sjov for den at ligge på rykken, men det giver bare ikke mere noget, og så hjælper du den lige det sidste vej rundt ved at vise den at den skal videre. Har den meget svært ved det så prøv at tage den med op i sengen og få den til at ligge på rykken, når du nusser den....jeg fandt ud af at min hund var et luxus dyr, som hvertfald ikke gad at rulle rundt på gulvet, men på et tæppe eller en blød dyne, var det helt fint...nu kan han både på gulvet og uden for.....

• #9   1. okt 2006 Zaco lærte det på den måde som Torben N beskriver. Jeg hjalp ham med at rulle om på ryggen og rundt de først gange (stille og roligt), og nu kaster han sig rundt og kan rulle 7 gange i træk (Han er meget smidig)... Så ser han nu også lidt skeløjet ud, men gør ALT for en hundekiks!
    Jeg bruger kommandoen RUL, og "tegner" det samtidig i luften (håndtegn).

• #10   4. okt 2006 siger rul rundt tegner nærmest cirkler i luften vælter hunen og skubber hende stille rundt så får hun en godbid og sådan lærer Molly det..:o)

Kommentér på:
Hvordan får i jeres hund til at rulle?

Annonce