1.657 visninger
|
Oprettet:
Hvad træner du og hvorfor {{forumTopicSubject}}
Jeg synes at det kunne være sjov at høre, hvad I træner med jeres hunde og hvorfor I har valgt lige netop det?
Jeg vil gerne hyrde med min hund da jeg synes at det virkelig sætter samarbejdet på prøve, RallyO fordi jeg elsker lydighed, men synes at LP kan blive lidt stramt og til sist agillity, elsker det høje tempo og det er fedt at se hvordan de bevæger sig og hvor smidige de er, vildt!
Nu min hund stadig en baby, men vi kan starte lige om lidt og jeg glæder mig!
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.780
Vi er kun afsted for at lave noget sammen og lære et par ting. Jeg har ingen planer om at konkurrere eller andet i den stil - indtil videre
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.473
Dogdancing fordi det er en fantastisk sport: stort set alle hunde kan deltage, man vælger selv øvelser, musik, kostume, de andre dogdancere er megetflinke og så er det sjovt.
Rally: for afvekslingens skyld ind i mellem
Agility: fordi jeg elsker det, desværre er mine hundes fysiske form ikke til agility
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Ellers træner jeg hverdagslydighed, fordi jeg gerne vil have en hund der er nogenlunde velopdragen.
Og så træner vi lidt tricks.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Tror vi skal starte til noget begynder-rally senere.
Han vil meget gerne arbejde og især lave en-til-en øvelser - og så elsker han at lære nyt og at bruge tænkeren.
Vi går kun til træning 1 gang om ugen, men træner selv hver dag.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.856
jul 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 49
Vi også totalt gode til at være sofakartoffler, men det skal jo også trænes før man bliver rigtigt god til det!
jul 2015
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.856
Vi kører pawtrekker
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.473
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Vi træner også tricks.
Vi træner meget, at ignorere andre hunde. Og det går langsomt fremad
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.956
Så det må vi øve, og derfor går vi fra september også til Fri ved Fod træning. Det bliver spændende at prøve..!
Oprindeligt skulle vi også gå til agility, men efter vi startede og hun præsterede yderst uensartet (nogle gange fløj hun afsted, andre gange ville hun slet ingenting), fandt dyrlægen ud af hun har kroniske rygsmerter.. Så det var den agilitykarriere...
Men for at have noget andet end rally, skal vi nu så starte til parkour her i september også. Det mente kiropraktoren var en rigtig god ide, Coco kan godt lide at klatre rundt på ting, og ja, så må damen jo give sig og prøve det af
mar 2008
Baby ville være elendig til det, men med en fremtidig hund, kunne jeg måske godt tænke mig at prøve det
mar 2008
mar 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Vi har levet for agility'en io de sidste 6 år, men efter at have været hårdt ramt af skader sidste år, så har vi i år taget en stævnepause. Det er helt sært at have weekenderne fri, efter så mange år med konstant stævnedeltagelse.
Den mellemeste træner mantrailing, lidt tricks og lidt hyggerally. Johna var købt som arvtager den den ældste og agilityen, men hun mangler drive og er iøvrigt en rigtig mandagsmodel med dårlig hofte og skulder. Så hun er begyndt på mantrailing istedetfor, for at få brugt næsen og hjernen.
Den yngste træner jagt og er lige begyndt at træne lidt hvalpeagility med hende. Den yngste er en jagthund og vi har trænet jagt, siden hun var helt bette. Det er sindssygt spændende og fascinerende, men tror desværre ikke jeg har evnerne til at bringe hende til prøveniveau, så vi er begyndt lige stille at lege lidt med agilityen - hvor føreren i det mindste ved hvad hun laver
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Begge hunde træner - den ene mere målrettet end den anden.
Grunden til det - det er fordi vi alle elsker det. Både hunde og mennesker
Vi startede på det ved et tilfælde fordi vores opdrætter var træner i en schæferkreds med brugshundesport som fokus. Der gik ikke lang tid før vi var fuldstændig opslugt af det.
Det er noget med detaljearbejdet, der er så fantastisk og så at hunden både skal være i høj drift, være superglad og styrbar på samme tid. Det er IKKE let - men det er virkelig sjovt at arbejde med.
Elsker det, at en finger der peger i den rigtige retning kan betyde at hunden pludselig får korrekt grundstilling... At arbejde sådan gør, at man hele tiden ser små undere...
Dertil kommer, at racen jo er avlet målrettet mod det - det stimulerer dem optimalt og de bliver brugt som det er meningen, de skal bruges.
jul 2015
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Lure coursing er jo ikke træning, men den fedeste sport for løbeglade hunde. Vi skal forsøge at se, om vi kan få en coursing licens på hende, så hun kan deltage i det også. Desværre er det relativt sjældent i Jylland, så tingene skal lige gå op i en højere enhed.
Derudover ringtræner vi en smule. Mest for kontaktens skyld. Hun er ikke så pæn lige nu, så med mindre hun vokser sig bedre (der er allerede sket en del de sidste par måneder), så bliver det fortsat kun for almindelig kontakts skyld.
Jeg kunne enormt godt tænke mig at træne enten agility eller rally med hende, men hun er enormt svær at motivere i træningssammenhæng. Hun er ikke det store madøre, og legetøj mister hun interessen for efter en gang.
Lulu tricktræner vi bare med. Og hun er faktisk utrolig skarp af en bullterrier at være, men hun håndterer andre hunde i snor dårligt, og efter flere forsøg på at rette det ned hjælp fra træner, har vi bare måttet indse, at hun har sin særhed, og det er helt ok - men så skal vi i hvert fald bare ikke træne på hold.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det vil sige at også små hunde skal lave flugtspring på 100 cm med en 650 g. apport.
Kender en Schipperke, der laver IPO-lydighed og den springer fint frem, men må løbe udenom tilbage - og mister derved minimum 5 point. Det samme på klatrespring.
I forsvarsarbejde er der også standarder for, hvordan en prøvefigurant skal agere og han må ikke hjælpe hunden så meget - nogle små hunde springer alt hvad den kan trække, men det er lidt en udfordring.
Men træningen er jo sjov alligevel. Hvis altså hunden er vild med det
jul 2012
Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
På grund af svær HD kan Gustav ikke rigtigt holde til holdtræningen, men vi træner selvfølgelig også herhjemme. For hans vedkommende bliver det primært til spor og frit søg, helt almindelig hverdagslydighed og lidt tricks og dogparkour på skovturene. (Her er Ingle selvfølgelig også med.)
Til indlæring holder jeg mig primært til fri shaping. Det tog sin tid, før vi fik det til at fungere, men hold da op, hvor er det effektivt, og det er så fantastisk at se, hvad hundene kan "på egen pote"
Jeg træner udelukkende for, at hundene og jeg kan have det sjovt sammen. Konkurrencerne i DCH er et "nødvendigt onde", hvor jeg udelukkende interesserer mig for oprykninger - pokalerne kan de andre få lov at lege med
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 206
Jeg tænker at vi på et tidspunkt skal starte til noget Rally
jul 2015
Spor træning kunne være sjov
Jeg gik også til lydighed med min Jack russell, hun var helt vildt god, lige indtil vi kom hjem, eller uden for banen
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Nu bliver der nævnt mantrailing og færdighedsprøve mm.
Er der nogle der kender til steder omkring Århus hvor man kan træne det?
Det lyder nemlig enormt spændende.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Der er så også en masse andet inde over.. Impulskontrol osv..
Træner i Næstved Brugshundeklub.. Og da Costa ikke kan udstilles igen, så satser vi på træningen.. Og det kunne da være fedt at komme til at træne noget IPO med ham..
Men først skal hans teenagehjerne altså lige forsvinde lidt igen, før der kommer andre træningshold på tale..
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
mar 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
HTM færdighedsprøverne ved jeg ikke om der er nogen der underviser i pt? Måske Pia fra positiv træning? Men du kan finde listen af øvelser inde på DKKs hjemmeside. Det er sjove små tricks og positioner, som passer perfekt til indendørs vintertræning.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.826
Han er 5 år og er en ret godmodig men dum hund
Vi træner på hold her: http://www.lupohundecenter.dk
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
Har haft en kort karriere i PH, men det er - for mig - ganske enkelt ikke udfordrene nok og jeg kan ikke lide den måde, man træner hundene på der.
Så jeg må holde mig til IPO ...
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Min border på 2 år hyrder jeg får med og håber vi bliver klar til at stille til konkurrence i 2016. Vi løber også lidt agility ved siden af.
Hvad træner du og hvorfor