Tidsforbrug dagligt på hunden Tidsforbrug dagligt på hunden
God eftermiddag (-:
Efter at have læst et par forumemner omkring anbefaling af hunderace, er jeg blevet lidt nysgerrig på, hvor meget tid folk i det ganske land egentlig bruger på hunden dagligt.
Hvor meget tid sætter I af dagligt til motion og aktivering, og hvilken race er hunden?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.467
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.300
Så er der jo selvfølgelig de dage hvor vi er afsted hele dage osv. Men det er sådan det er som minimum på de normale dage. Hundene bruger så også utrolig meget tid sammen ude i haven, hvor de tumler osv.
Jeg har Chihuahua.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Herudover så er hun med mig når jeg arbejder i haven eller stalden, hvilket jeg gør 1-3 timer om dagen og hvor det så bliver kombineret med indkald, fodersøg, eller hvad vi nu lige finder på sammen, her snuser hun også rundt, finder mus og leger med kattene.
Ordner jeg vasketøj, så hjælper hun med at komme tøj i vasketøjskurven, feje gulv kan sagtens kombineres med indendørs fodersøg osv, hendes aftensmad får hun en gang imellem i en gammel plastikflaske, men her er jeg jo ikke involveret ud over at stoppe foder i flasken. Om aftenen får hun som regel et ben eller en eller anden stor godbid som hun kan ligge og hygge sig med.
Decideret Lia og ikke andet tid er har vi faktisk ikke så meget af. Vi leger VILDT sammenlagt ca. 15-30 minutter om dagen og så træner vi vel sammenlagt en 15-30 minutter om dagen.
Lia er en groenendael.
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
jul 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 22
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men det er jo absolut ikke nødvendigt, jeg kan bare godt lide at gå.
Floyd er en flat coated retriever
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
så er der samvær med andre hunde engang imellem Men de leger ikke som sådan
Så spillet de bold og kastes med pinde hver dag Og eller går de bare og nusser rundt eller sover
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Hele min dag skulle planlægges til punkt, og prikke alt efter hvordan Musashi havde det. Musashi var syg, og der skulle tages mange hensyn. Han er her ikke mere, så nu skal der noget mere struktur på igen.
Jeg vil gerne til at gå de 8-9 km om dagen igen, og jeg vil have en cykel for at cykle med min Ruhår.
Min Ruhår bruger haven meget, og bliver pt gået med en times tid om dagen. Når vi er i Sverige hvilket vi ofte er, så løber han ude, alle de timer vi er i hytten. Som ligger midt i skoven, han bliver lige omkring den, men spæner rundt hele tiden.
Vi kan også have en dag hvor vi intet laver, men jeg vil gerne have lavet om på det. Men igen det har været pga Musashi, som ikke kunne holde til ret meget. Og han blev ked af det når vi gik uden ham, så alt skulle planlægges.
Heldigvis kræver min Ruhår ikke meget, så han har pænt fundet sig i det, når vi ikke har lavet det vilde. Jeg går hjemme så han er jo også med i alt.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Derudover går vi til træning 1-2 gange om ugen afhængig af årstid. Jeg træner sjældent med hende hjemme, men hun får morgen og aftensmad i div aktivitetsbolde/ting..
Derudover er Hun Jo sammen med mig konstant, nrr jeg er hjemme og hun sover I min seng. Til tider er hun med pp arbejde. Alt i alt vil jeg sige, vi er ret meget sammen
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Jeg bor alene, og har fuldtidsjob, så derfor er jeg meget obs. på at tilbringe så meget af min tid med dem, som muligt.
Men sådan generelt, så bruger jeg nok 1-2 timer på gåture og fodersøg til hverdag, og på fridage tager vi så som regel en længere tur i skoven/ved stranden eller lign.
Jeg har pt. kun små halvgamle hunde.
Da jeg havde store hunde, brugte jeg noget mere tid på gåture og træning.
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 75
Han får 2 gåture og den ene kan svinge mellem 4-6 km, og den anden tur på 2km. Han bliver aktiveret med legetøj og træning af komando.
Dog bor vi på en gård, med masser af plads han kan løbe rundt på, men han får næsten hverdag en gåtur!:)
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
De er sammen med mig i dagens gøremål, næsten aldrig alene.
Går ikke til noget træning for tiden.
To irske ulvehunde og to cairn terrier.
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 75
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Og så er jo småting som lidt leg, kæl osv som er svært at gøre op. Tager også oftere på "udflugter" i weekend/ferie/sommerhus.
Men det der ligger fuldkommen fast hver evig eneste dag det er 30 min. gåtur morgen, eftermiddag, aften
(Hunden er en blanding)
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.715
Vi går fast 3 ture om dagen i alt 1-2 timer.
Udover det går jeg hjemme, så jeg er sammen med hunden stort set hele dagen. Skal jeg steder hvor han kan komme med, om det er gåtur eller besøg, så kommer han med. Der bruges også tid på leg og træning hjemme.
Vi skal også til at starte træning 1 time i ugen.
Jeg har Lhasa Apso.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Morgenturen tager ikke mere end 10-15 minutter. Eftermiddagsturen tager et sted mellem 30 og 60 minutter. Det samme gælder aftenturen.
Derudover er der jo nogle dage, hvor vi er afsted på lange ture i flere timer i terræn. Andre dage er vi i haven det meste af dagen. Der er dage, hvor vi træner og leger meget, og så er der dage, hvor vi ikke laver ret meget hunderelateret. Fælles for alle dage gælder dog, at så snart jeg er hjemme, så er hundene sammen med mig resten af dagen og natten, og så deltager de jo i dagligdags aktiviteter, som det passer dem og går til og fra os, som det passer dem.
Ingen af dem går til træning lige nu. Myrna starter formentlig op her sidst i august, hvis der kommer et hold, der passer til hende.
Og så kommer Myrna med på løbeture et par gange om ugen. Jeg løber mest, så det er som regel mig, der har hende med, men når kæresten løber, så tager han hende også med, så nogle uger bliver det til mange løbeture, andre uger ingen.
Lulu kan ikke holde til det, så hun nøjes med almindelige gåture og vandreture.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Men han er ude og gå lidt ver dag på de grønne områder der er lige op og ned af der hvor jeg bor
Planen er med tiden at vi skal gå 3 gange om dagen morgen ca 20 min ca halv time i løbet af dagen og så omkring 20 min om aften ud over det kommer han i haven alt det han vil
Forresten går hjemme så er sammen med ham hele tiden og hvis jeg skal noget kommer han med
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.512
1 gang om ugen går vi til hundetræning.
Vi går min. 2 ture om dagen. Og så ellers i haven.
Mad 2 gange om dagen.
Klap, aktivering osv er ind i mellem...
En dag som i dag hvor det er meget varmt for Robin er vi mest indenfor og knap så aktive som koldere dage hvor vi måske går ned på stranden og tuller rundt
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Nu starter jeg i skole imorgen, så der bliver nok skåret lidt ned i starten.
Vi går også til Rally 1 gang om ugen
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Zoe og jeg er på 45 min morgentur/træning som indeholder løb & leg, søgning efter morgenmad og lidt lydighed.
Når jeg kommer hjem fra arbejde er vi ude (ofte i skoven) i 1 - 1 1/2 time hvor vi enten går eller løber en lang tur, gerne med en masse små lydighedsøvelser i undervejs.
I løbet af aftenen klikkertræner vi gerne 2* 15 min (oftest i reklamepauserne
Aftenen er oftest blot 15 min på en kort tur.
Derudover står den på hundetræning 1-2 gange om ugen og hundeleg med legekammerater en gang i mellem.
Zoe er en Aussie
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
Magnus kæver mere end de andre to, så han får mere træning og aktivering. Men turene er ens for dem alle.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
Nogle dage er der ingen gåture, andre dage går vi sammenlagt et par timer. Men hun har altid fri adgang til vores terrasse og er også i haven næsten hver dag. Når vejret er til det, står terrassedøren åben, når der er nogen hjemme, og for det meste er der også åbent til haven. Min far løber med hende et par gange om ugen, mellem 5-10 km., og så er hun med os når det er muligt - fx når vi spiser aftensmad hos min mormor og morfar en gang om ugen.
Derudover bliver der trænet lidt engang imellem (ikke dagligt), lavet fodersøg, leget osv.
Chessie er en samojede.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 530
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 8.002
Oftest har jeg også en af dem med på arbejde og jeg er så heldig at både min mand + to hjemmeboende sønner deltager aktivt i aktiveringen af de firbenede.
Det eneste som er ret fast er at whipperne får en tur på fodboldbanen en gang dagligt, bare 15 minutter, hvor de kan krudte af, nogle dage er det hvad det bliver til, andre kan vi gå både 2 og 3 timer.
Tidsforbrug dagligt på hunden