1.680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Tidsforbrug dagligt på hunden Tidsforbrug dagligt på hunden

God eftermiddag (-:

Efter at have læst et par forumemner omkring anbefaling af hunderace, er jeg blevet lidt nysgerrig på, hvor meget tid folk i det ganske land egentlig bruger på hunden dagligt.

Hvor meget tid sætter I af dagligt til motion og aktivering, og hvilken race er hunden?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidsforbrug dagligt på hunden
  • #1   9. aug 2015 1½ -2 timer til ture, ½ times søgning af godbidder (Fordelt på 2-4 gange dagligt) i haven , 1-6 timers træning ca. 4-5 gange om ugen.

• #2   9. aug 2015 Jeg har ikke timer på hvor meget tid jeg bruger sammen med hundene, for jeg er sammen med dem on/off 24/7, men jeg er aktivt sammen med dem (motion og aktivering) 1-2 timer om dagen på normale dage. Vi går ca. 1 times gå tur, og så mental aktivering hjemme ½-1 time derhjemme. smiley
    Så er der jo selvfølgelig de dage hvor vi er afsted hele dage osv. Men det er sådan det er som minimum på de normale dage. Hundene bruger så også utrolig meget tid sammen ude i haven, hvor de tumler osv.

Jeg har Chihuahua.

• #4   9. aug 2015 Jeg har ikke rigtigt sat tid af. Jeg arbejder hjemmefra og Lia er bare naturligt med i flere daglige aktiviteter. Dvs. vi går tur sammen - mellem 40-60 minutter, nogle gange to gange om dagen, og som regel går vi hver dag, men det kan sagtens smutte nogle dage. Min mand kan også finde på at tage hende med på tur en gang imellem.

Herudover så er hun med mig når jeg arbejder i haven eller stalden, hvilket jeg gør 1-3 timer om dagen og hvor det så bliver kombineret med indkald, fodersøg, eller hvad vi nu lige finder på sammen, her snuser hun også rundt, finder mus og leger med kattene.

Ordner jeg vasketøj, så hjælper hun med at komme tøj i vasketøjskurven, feje gulv kan sagtens kombineres med indendørs fodersøg osv, hendes aftensmad får hun en gang imellem i en gammel plastikflaske, men her er jeg jo ikke involveret ud over at stoppe foder i flasken. Om aftenen får hun som regel et ben eller en eller anden stor godbid som hun kan ligge og hygge sig med.

Decideret Lia og ikke andet tid er har vi faktisk ikke så meget af. Vi leger VILDT sammenlagt ca. 15-30 minutter om dagen og så træner vi vel sammenlagt en 15-30 minutter om dagen.

Lia er en groenendael.

• #5   9. aug 2015 Jeg bruger for lidt tid på træning (altså bortset fra de dage (hele dage) jeg er til lure coursing) så bruger måske 1-2 om ugen på træning af 4 hunde. Men jeg "vandrer" meget - det vil sige jeg går 15-20km om dagen - nogle dage halvdelen men så er det fordi jeg cykler mellem 7-10km enkeltvis med hver hund. Jeg har azawakh og bulldog

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
    #7   9. aug 2015 jeg kan heller ikke skematisere smiley hvor lang tid vuffe og jeg træner /leger smiley , for vi er sammen døgnets 24 timer , har stranden og skoven lige udenfor døren , og blir flittigt brugt af os begge :-), og haven er vel 2000 km2 indhegnet , og ja det var hårdt arbejde , at hegne den ind smiley ...Men i min verden kommer det også mere an på kvalitet end kvantitet , hvad og hvornår vi træner/leger smiley

• #8   9. aug 2015 Mange tal for alle jeres svar (-:

• #9   9. aug 2015 Motion/gå turer det er 300-350 km om måneden, altså for mig, hvor meget Floyd så render ved siden af, det ved jeg ikke smiley

Men det er jo absolut ikke nødvendigt, jeg kan bare godt lide at gå.

Floyd er en flat coated retriever

• #10   9. aug 2015 Puh har ikke tid på Men 2 ture om dagen ellers frit løb på gården engang imellem Så søges der efter godbidder i haven hver dag
    så er der samvær med andre hunde engang imellem Men de leger ikke som sådan
    Så spillet de bold og kastes med pinde hver dag Og eller går de bare og nusser rundt eller sover smiley

• #11   9. aug 2015 Jeg kan ikke svare på det. Før gik jeg 2 til 2,5 time om dagen, men i en lang periode har det ikke været så fast.

Hele min dag skulle planlægges til punkt, og prikke alt efter hvordan Musashi havde det. Musashi var syg, og der skulle tages mange hensyn. Han er her ikke mere, så nu skal der noget mere struktur på igen.

Jeg vil gerne til at gå de 8-9 km om dagen igen, og jeg vil have en cykel for at cykle med min Ruhår.

Min Ruhår bruger haven meget, og bliver pt gået med en times tid om dagen. Når vi er i Sverige hvilket vi ofte er, så løber han ude, alle de timer vi er i hytten. Som ligger midt i skoven, han bliver lige omkring den, men spæner rundt hele tiden.

Vi kan også have en dag hvor vi intet laver, men jeg vil gerne have lavet om på det. Men igen det har været pga Musashi, som ikke kunne holde til ret meget. Og han blev ked af det når vi gik uden ham, så alt skulle planlægges.

Heldigvis kræver min Ruhår ikke meget, så han har pænt fundet sig i det, når vi ikke har lavet det vilde. Jeg går hjemme så han er jo også med i alt.

• #13   9. aug 2015 Selve gåturene er ret ens tidsmæssigt, men ligger lige når det passer. Jeg går 20-30 min morgen, 1-1,5 time om eftermiddagen og 20-30 min aftentur, så jeg bruger ca.2-2,5 timer om dagen på ture smiley
    Derudover går vi til træning 1-2 gange om ugen afhængig af årstid. Jeg træner sjældent med hende hjemme, men hun får morgen og aftensmad i div aktivitetsbolde/ting..
    Derudover er Hun Jo sammen med mig konstant, nrr jeg er hjemme og hun sover I min seng. Til tider er hun med pp arbejde. Alt i alt vil jeg sige, vi er ret meget sammen smiley

• #14   9. aug 2015 Hmmm..... det er sgu svært sådan lige at sætte tid på. For generelt, så vil jeg sige at jeg bruger det meste af min fritid på hundene, da de jo er med til alt, lige fra havearbejde, hygge i sofaen, gåture og rengøring.
    Jeg bor alene, og har fuldtidsjob, så derfor er jeg meget obs. på at tilbringe så meget af min tid med dem, som muligt.
    Men sådan generelt, så bruger jeg nok 1-2 timer på gåture og fodersøg til hverdag, og på fridage tager vi så som regel en længere tur i skoven/ved stranden eller lign.
    Jeg har pt. kun små halvgamle hunde.
    Da jeg havde store hunde, brugte jeg noget mere tid på gåture og træning.

• #17   9. aug 2015 Vores er en schæfer labrador blanding som kræver en del.
    Han får 2 gåture og den ene kan svinge mellem 4-6 km, og den anden tur på 2km. Han bliver aktiveret med legetøj og træning af komando.
    Dog bor vi på en gård, med masser af plads han kan løbe rundt på, men han får næsten hverdag en gåtur!:)

• #19   9. aug 2015 Gåture mellem 1-2 timer er fast.
    De er sammen med mig i dagens gøremål, næsten aldrig alene.
    Går ikke til noget træning for tiden.
    To irske ulvehunde og to cairn terrier.

• #20   9. aug 2015 Rynkedyret: Han får også stortset en gåtur hverdag og gerne flere gange, dog kan der være dage hvor tiden ikke er til de gåture som han normalt får. Og hvis han ikke får de ture, bliver han aktiveret på en anden måde så han bliver træt. smiley

• #21   9. aug 2015 Her er aktiveringen jo fordelt ud over flere personer (bor hjemme og Freja er "familiehund") - men det kan faktisk måles ret præcist. En halv times gåtur hver morgen, middag og aften = 1½ times gåtur i hverdagene. Anden aktivering foregår faktisk ikke rigtig med mindre jeg finder på noget.
    Og så er jo småting som lidt leg, kæl osv som er svært at gøre op. Tager også oftere på "udflugter" i weekend/ferie/sommerhus.

Men det der ligger fuldkommen fast hver evig eneste dag det er 30 min. gåtur morgen, eftermiddag, aften smiley

(Hunden er en blanding)

• #22   9. aug 2015 Her er det også svært at sige præcis.
    Vi går fast 3 ture om dagen i alt 1-2 timer.
    Udover det går jeg hjemme, så jeg er sammen med hunden stort set hele dagen. Skal jeg steder hvor han kan komme med, om det er gåtur eller besøg, så kommer han med. Der bruges også tid på leg og træning hjemme.
    Vi skal også til at starte træning 1 time i ugen.

Jeg har Lhasa Apso.

• #24   9. aug 2015 Intet er skemalagt herhjemme, så det er næsten ikke til at sige.

Morgenturen tager ikke mere end 10-15 minutter. Eftermiddagsturen tager et sted mellem 30 og 60 minutter. Det samme gælder aftenturen.
    Derudover er der jo nogle dage, hvor vi er afsted på lange ture i flere timer i terræn. Andre dage er vi i haven det meste af dagen. Der er dage, hvor vi træner og leger meget, og så er der dage, hvor vi ikke laver ret meget hunderelateret. Fælles for alle dage gælder dog, at så snart jeg er hjemme, så er hundene sammen med mig resten af dagen og natten, og så deltager de jo i dagligdags aktiviteter, som det passer dem og går til og fra os, som det passer dem.

Ingen af dem går til træning lige nu. Myrna starter formentlig op her sidst i august, hvis der kommer et hold, der passer til hende.

Og så kommer Myrna med på løbeture et par gange om ugen. Jeg løber mest, så det er som regel mig, der har hende med, men når kæresten løber, så tager han hende også med, så nogle uger bliver det til mange løbeture, andre uger ingen.

Lulu kan ikke holde til det, så hun nøjes med almindelige gåture og vandreture.

• #26   9. aug 2015 Jeg har lige fået min shih tzu hvalp hjem sidste søndags så vi går ikke rigtig ture som sådan
    Men han er ude og gå lidt ver dag på de grønne områder der er lige op og ned af der hvor jeg bor
    Planen er med tiden at vi skal gå 3 gange om dagen morgen ca 20 min ca halv time i løbet af dagen og så omkring 20 min om aften ud over det kommer han i haven alt det han vil smiley
    Forresten går hjemme så er sammen med ham hele tiden og hvis jeg skal noget kommer han med smiley

• #27   9. aug 2015 Jeg går hjemme, så lige nu er vi sammen stortest 24/7

1 gang om ugen går vi til hundetræning.

Vi går min. 2 ture om dagen. Og så ellers i haven.

Mad 2 gange om dagen.

Klap, aktivering osv er ind i mellem...

En dag som i dag hvor det er meget varmt for Robin er vi mest indenfor og knap så aktive som koldere dage hvor vi måske går ned på stranden og tuller rundt

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
    #29   9. aug 2015 Isabelle smiley ... Tak for dagens grin smiley

• #30   9. aug 2015 Ha ha ha Isabelle smiley

• #31   9. aug 2015 Mellem 1,5 timer og 3 timer om dagen, bliver brugt på lufteture smiley

Nu starter jeg i skole imorgen, så der bliver nok skåret lidt ned i starten.

Vi går også til Rally 1 gang om ugen smiley

• #34   9. aug 2015 Haha Isabelle, jeg sad måbende med åben hund og faldt i med begge ben ! smiley

Zoe og jeg er på 45 min morgentur/træning som indeholder løb & leg, søgning efter morgenmad og lidt lydighed.

Når jeg kommer hjem fra arbejde er vi ude (ofte i skoven) i 1 - 1 1/2 time hvor vi enten går eller løber en lang tur, gerne med en masse små lydighedsøvelser i undervejs.

I løbet af aftenen klikkertræner vi gerne 2* 15 min (oftest i reklamepauserne smiley ) og søger efter aftensmaden.

Aftenen er oftest blot 15 min på en kort tur. smiley

Derudover står den på hundetræning 1-2 gange om ugen og hundeleg med legekammerater en gang i mellem.

Zoe er en Aussie smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #39   9. aug 2015 Vi (min mand og jeg) er stort set sammen med hundene hele tiden. Men de har vores fulde koncentration i sammenlagte 2 - 3 timer om dagen - det er ture, træning, søg, spor, aktiveringsspil, leg og soignering.

Magnus kæver mere end de andre to, så han får mere træning og aktivering. Men turene er ens for dem alle. smiley

• #42   9. aug 2015 Her er det meget forskelligt, og intet fast. Chessie er mine forældres hund, og da vi lige nu bor 4 i huset + kærester, der kommer og går, er der stort set altid folk ved hende. Hun følger bare med i de daglige opgaver, og er med som det passer hende.

Nogle dage er der ingen gåture, andre dage går vi sammenlagt et par timer. Men hun har altid fri adgang til vores terrasse og er også i haven næsten hver dag. Når vejret er til det, står terrassedøren åben, når der er nogen hjemme, og for det meste er der også åbent til haven. Min far løber med hende et par gange om ugen, mellem 5-10 km., og så er hun med os når det er muligt - fx når vi spiser aftensmad hos min mormor og morfar en gang om ugen.

Derudover bliver der trænet lidt engang imellem (ikke dagligt), lavet fodersøg, leget osv.

Chessie er en samojede.

• #43   9. aug 2015 Min mand og jeg deles om pasning/aktivering af hunden, som er en golden retriever. Hun får 2 gåture dagligt, i alt 2-3 timers gåture. Jeg laver gerne lidt træning, når jeg går ture, og ellers er det mellem 5 min til 30 min vi bruger på træning og/eller leg derudover. Hendes foder bliver spredt ud i haven, så der bruger hun 2x15 min på at finde det. En gang om ugen går jeg til agility.

• #44   9. aug 2015 Ingen faste rutiner her, men jeg arbejder kun udenfor hjemmet to dage om ugen, så hundene her må affinde sig med, at tilbringe temmelig meget tid sammen med mig smiley

Oftest har jeg også en af dem med på arbejde og jeg er så heldig at både min mand + to hjemmeboende sønner deltager aktivt i aktiveringen af de firbenede.

Det eneste som er ret fast er at whipperne får en tur på fodboldbanen en gang dagligt, bare 15 minutter, hvor de kan krudte af, nogle dage er det hvad det bliver til, andre kan vi gå både 2 og 3 timer.

Kommentér på:
Tidsforbrug dagligt på hunden

Annonce