1.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hjælp til mit lille gø-hoved Hjælp til mit lille gø-hoved

Nu er jeg efterhånden løbet tør for ideer, til hvad jeg kan stille op med Kenya.

Hun gør! Og hun gør og gør og gør og gør.... den lille frk har slet ikke hørt efter i timen, da der blev sagt at cavalieren ikke er en gøende race.... smiley smiley

Hun gør som regel kun ude i haven. Det kan være naboen der går rundt i sin indkørsel, som grænser op til vores hæk. Genboen får et vuf når hun kan høre han kører rundt med havespanden. Alle der går forbi får et vuf. Svag gøen i det fjerne råbes der straks tilbage på.

Jeg har prøvet at komme ud og sige nej, og vise det gør mig vred = ligeglad hund.

Jeg har prøvet at gå ud og kigge. Sondere terrænet og derefter gå ind igen, for at vise hende at jeg tjekker når hun slår alarm, men at jeg selv ikke gør noget ved det = ligeglad hund.

Jeg har kastet vand i hovedet på hende = ligeglad hund.

Jeg har sendt hende indenfor og lukket døren, så hun kunne forstå at gø=legen stopper. Nu gør hun bare når hun vil ind også.... smiley

Kæresten har prøvet at skælde hende ud = ligeglad hund.

Jeg er virkelig løbet tør for ideer til hvad jeg kan gøre. Jeg er ude flere gange om dagen for at bede hende om at stoppe.

Er der nogen af jer der har en mirakelkur, som virker? For jeg må indrømme at nu er jeg altså ved at være tom for ideer.

Kæresten truer med at købe en vandkanon eller anti gø halsbånd, og se hvad hun siger til det. Men det kan da simpelthen ikke passe at frøkenen ikke kan lære med at holde op med at gø uden at vi skrider så drastisk til værks... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til mit lille gø-hoved
  • #1   22. jul 2015 Tag hende ind, hver gang hun gør (stille og roligt, uden skæld ud, eller andre former for drama). Og bliv ved, indtil det går op for hende at hun går glip af alt det sjove, hver gang hun gør.

• #2   22. jul 2015 Det var dælme en masse metoder (også grove) indenfor forholdsvis kort tid (kan se I har haft hende siden december 2014).

Altså hvis hun kun gør når hun er ude i haven, så synes jeg jo ikke det er så unormalt. For mig ville løsningen være ikke at lade hende være alene ude i haven.

Og ellers, så ville jeg træne "ti stille", så jeg kunne få ro på hende efter de første par vuf, fokusøvelser så jeg kunne få hendes opmærksomhed, og til sidst kigge på om hun evt. er understimuleret eller overstimuleret. Hvordan ser hendes dag ud med hensyn til aktivering og træning?

Også som Ann-marie H siger, tag hende ind når hun gør.

• #3   22. jul 2015 Jeg ville sætte en lang snor i halsbåndet på kræet, og så hale den ind hver gang (!) den gør. Du skal ikke skælde ud, rive hovedet af vovsen eller andet. smiley Den skal bare lære at gø=nu stopper adgangen til haven.
    Når vovse så holder mund kan den få lov at komme ud igen. I starten kommer i til at gøre det en milliard gange om dagen, men jeg er temmelig sikker på at metoden virker på sigt.

• #4   22. jul 2015 Jeg har testet hver metode i nogle måneder af gangen uden der skete den mindste forandring.

For tiden får hun et nej og bliver kaldt ind. Men som sagt har det udviklet sig til at hun nu også gør når hun vil ind, og jeg ikke lige er hurtig nok til at se det.

Aktivering er både og. Jeg har haft en travl eksamensperiode, og desværre er vores træningshold lige blevet nedlagt smiley

Men vores agility udstyr blev fundet frem fra skuret i går (og nej hun får ikke lov til at spring endnu smiley ), så det skal vi ud og lege med senere i dag.

Ellers træner vi lidt småting i nogle minutter ad gangen flere gange om dagen.

Så vi er ikke træningsnarkomaner, men vi hygger os alligevel og hun er fint aktiveret. Hun kommer ud og gå tur mindst 45-60 minutter om dagen. Og Både Saphira og jeg leger også med hende.

• #5   22. jul 2015 Hun er for øvrigt rigtig god til at komme ind, når jeg kalder hende ind. Så det er slet ikke noget problem at få hende ind fra haven når hun har gøet.

Hun kommer faktisk trissende lige så glad (hvis hun da ikke allerede står foran døren og venter på mig...) smiley

• #7   22. jul 2015 Altså jeg ser helst at hun kommer hen til en af glasdørene. Jeg lukker jeg hende ind med det samme jeg ser hende. Det har Saphira også altid gjort.

Kenya gjorde det samme, indtil jeg begyndte at straffe hendes gøen med at hun røg ind. Så begyndte hun efter 14 dage at komme med et enkelt vuf eller to når hun vil ind. Jeg kan meget tydeligt høre forskel på hendes "alarm"-gøen og "jeg-vil-ind"-vuffet.

• #8   22. jul 2015 Hun skal vel bare ikke være alene i haven så. Ud med hende hver gang, og hvis hun gør, så er det ind med det samme

• #10   22. jul 2015 Er testet.... Jeg er da også bare træls nu smiley

Det virkede ikke. Hun styrter rundt og vil lege, og har det super hyggeligt når jeg er med ude. Der kommer et vuf i ny og næ, men intet stort. Vi er altid gået ind med det samme.

Er hun ude alene kan hun være derude i 3 timer uden at jeg hører noget. Eller hun kan slå alarm 50 gange i minuttet...

Det er bøvlet, for hun nyder samtidig at være ude. Hun kan sagtens bo ude i haven, hvis bare jeg stillede et hundehus med varme op. I foråret kom hun nærmest kun ind når hun frøs, og lige skulle have varmen. Så ville hun ud igen smiley

Hun har altid gøet lidt, men det er blevet værre efter hun kom i løbetid her i starten af sommeren.

• #11   22. jul 2015 Jeg ville stadig bare hive hende ind. Hun har jo fanget, at hun skal ind, når hun gør. Så må det jo være det. Altså du får jo ikke pillet af hende, at hun gør. Men på den måde så bliver det ét bjæf, og så er det slut med at rende rundt i haven.

• #13   22. jul 2015 Nej den har jeg faktisk ikke testet. Der kan i hvert fald overhovedet ikke ske noget ved at teste det - hvis hun altså gider at gø når jeg er med. Det er meget mere spændende at lege med mig ude i haven smiley

• #15   22. jul 2015 Nu skriver du at hun ikke gør så meget når du er med.... Så jeg tænker lidt, at det måske bare er af kedsomhed hun gør?
    Og at hun har fundet ud af, at hvis hun gør, får hun en eller anden form for opmærksomhed?

Bine er aldrig alene i haven - Netop af den grund at hun så keder sig. Hun graver så bare huller i stedet for at gø smiley

• #17   22. jul 2015 følger lige med .. smiley

• #20   22. jul 2015 Jeg ville gå ture med min hund, istedet for at lukke hunden ud i haven...og kaste dens mad ud over græsset....og smide madskålen væk....!

3-4 ture dagligt får vores hund....og nu gør det MEGET sjældent, når den er i haven....

Kommentér på:
Hjælp til mit lille gø-hoved

Annonce