Hjælp til mit lille gø-hoved Hjælp til mit lille gø-hoved
Nu er jeg efterhånden løbet tør for ideer, til hvad jeg kan stille op med Kenya.
Hun gør! Og hun gør og gør og gør og gør.... den lille frk har slet ikke hørt efter i timen, da der blev sagt at cavalieren ikke er en gøende race....
Hun gør som regel kun ude i haven. Det kan være naboen der går rundt i sin indkørsel, som grænser op til vores hæk. Genboen får et vuf når hun kan høre han kører rundt med havespanden. Alle der går forbi får et vuf. Svag gøen i det fjerne råbes der straks tilbage på.
Jeg har prøvet at komme ud og sige nej, og vise det gør mig vred = ligeglad hund.
Jeg har prøvet at gå ud og kigge. Sondere terrænet og derefter gå ind igen, for at vise hende at jeg tjekker når hun slår alarm, men at jeg selv ikke gør noget ved det = ligeglad hund.
Jeg har kastet vand i hovedet på hende = ligeglad hund.
Jeg har sendt hende indenfor og lukket døren, så hun kunne forstå at gø=legen stopper. Nu gør hun bare når hun vil ind også....
Kæresten har prøvet at skælde hende ud = ligeglad hund.
Jeg er virkelig løbet tør for ideer til hvad jeg kan gøre. Jeg er ude flere gange om dagen for at bede hende om at stoppe.
Er der nogen af jer der har en mirakelkur, som virker? For jeg må indrømme at nu er jeg altså ved at være tom for ideer.
Kæresten truer med at købe en vandkanon eller anti gø halsbånd, og se hvad hun siger til det. Men det kan da simpelthen ikke passe at frøkenen ikke kan lære med at holde op med at gø uden at vi skrider så drastisk til værks...
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Altså hvis hun kun gør når hun er ude i haven, så synes jeg jo ikke det er så unormalt. For mig ville løsningen være ikke at lade hende være alene ude i haven.
Og ellers, så ville jeg træne "ti stille", så jeg kunne få ro på hende efter de første par vuf, fokusøvelser så jeg kunne få hendes opmærksomhed, og til sidst kigge på om hun evt. er understimuleret eller overstimuleret. Hvordan ser hendes dag ud med hensyn til aktivering og træning?
Også som Ann-marie H siger, tag hende ind når hun gør.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.974
Når vovse så holder mund kan den få lov at komme ud igen. I starten kommer i til at gøre det en milliard gange om dagen, men jeg er temmelig sikker på at metoden virker på sigt.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 832
For tiden får hun et nej og bliver kaldt ind. Men som sagt har det udviklet sig til at hun nu også gør når hun vil ind, og jeg ikke lige er hurtig nok til at se det.
Aktivering er både og. Jeg har haft en travl eksamensperiode, og desværre er vores træningshold lige blevet nedlagt
Men vores agility udstyr blev fundet frem fra skuret i går (og nej hun får ikke lov til at spring endnu
Ellers træner vi lidt småting i nogle minutter ad gangen flere gange om dagen.
Så vi er ikke træningsnarkomaner, men vi hygger os alligevel og hun er fint aktiveret. Hun kommer ud og gå tur mindst 45-60 minutter om dagen. Og Både Saphira og jeg leger også med hende.
jan 2012
Hun kommer faktisk trissende lige så glad (hvis hun da ikke allerede står foran døren og venter på mig...)
jan 2012
Kenya gjorde det samme, indtil jeg begyndte at straffe hendes gøen med at hun røg ind. Så begyndte hun efter 14 dage at komme med et enkelt vuf eller to når hun vil ind. Jeg kan meget tydeligt høre forskel på hendes "alarm"-gøen og "jeg-vil-ind"-vuffet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jan 2012
Det virkede ikke. Hun styrter rundt og vil lege, og har det super hyggeligt når jeg er med ude. Der kommer et vuf i ny og næ, men intet stort. Vi er altid gået ind med det samme.
Er hun ude alene kan hun være derude i 3 timer uden at jeg hører noget. Eller hun kan slå alarm 50 gange i minuttet...
Det er bøvlet, for hun nyder samtidig at være ude. Hun kan sagtens bo ude i haven, hvis bare jeg stillede et hundehus med varme op. I foråret kom hun nærmest kun ind når hun frøs, og lige skulle have varmen. Så ville hun ud igen
Hun har altid gøet lidt, men det er blevet værre efter hun kom i løbetid her i starten af sommeren.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jan 2012
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Og at hun har fundet ud af, at hvis hun gør, får hun en eller anden form for opmærksomhed?
Bine er aldrig alene i haven - Netop af den grund at hun så keder sig. Hun graver så bare huller i stedet for at gø
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 118
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
3-4 ture dagligt får vores hund....og nu gør det MEGET sjældent, når den er i haven....
Hjælp til mit lille gø-hoved