{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Når man sådan er rigtig.. Rigtig skuffet.. {{forumTopicSubject}}

Altså, over sig selv jo..!

Idag har Coco og jeg været til rally konkurrence, og det gik bare slet ikke..:-/

Det er første gang vi stiller i øvet, vi er braget igennem begynderklassen med 92, 88, 91 points og de 88 var en dag hvor det regnede helt ekstremt meget, så helt forståeligt smiley

Men idag gik det bare slet ikke og vi blev IB'et.. Og ikke kun det, jeg syntes simpelthen dommeren var SÅ uhøflig, han sagde intet, han begyndte bare at snakke med en anden, så vi kæmpede færdig på banen og kom ud og selv ikke der, kom han hen, han sku da lige snakke færdig, inden han ku komme over og fortælle mig at vi ikke var bestået og hvorfor.. Dårlig behandling hvis du spørger mig!

Men ja, så sad jeg her til aften og så filmen af vires gennemgang, og det er bare SÅ tydeligt at Coco var vildt forvirret! Jeg tror umiddelbart godt, jeg ved hvorfor, men jeg burde bare være stoppet og sagt slut, men jeg kunne ikke se det i øjeblikket.. Og så sidder man her om aftenen efter en ellers hyggelig dag og ærger sig over at vuffi jo faktisk ikke har haft en hyggelig dag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man sådan er rigtig.. Rigtig skuffet..
  • #3   27. jun 2015 Hehe, rally er en form for lydighed man kan gå til med sin hund, det er super sjovt faktisk smiley

Og tak for de opmuntrende ord smiley Jeg sagde faktisk i bilen på vej hjem, at jeg bare aldrig ville op ved ham igen, men det kan godt se, hvor fedt det vil være, hvis vi næste gang ved ham bare flyver igennem smiley

• #5   27. jun 2015 Hun er nemlig bare verdens bedst vufhund smiley

• #6   27. jun 2015 Hvilket næsten også bare gør den dårlige samvittighed værre.. Men man må vel tænke fremad.. smiley

Har lige kigget på endnu en konkurrence i juli smiley

• #8   27. jun 2015 Jo, det har de da! Men jeg gik inde på banen og tænkte om jeg bare skulle trække os, men lod være og nu efter at have set filmen, kan jeg se, at jeg sku ha trukket os...

• #9   28. jun 2015 Ved lige nøjagtigt hordan du har haft det.
    Sky har vundet sin klasse hver gang på udstilling og er blevet placeret i bedste han 4 gange ud af de 5. Men så i søndags blev han "kun" placeret som nr 2 i sin klasse - gik godt nok videre til bedste han. Men dommeren fortalte, at Sky var for tyk og derfor vandt han ikke klassen...

Min oplevelse af dagen kan beskrives sådan hér
    Og jeg ved at man ikke kan vinde hver gang - men Sky er IKKE for tyk, så jeg blev vildt skuffet og ked.

profilbillede
  • #10   28. jun 2015 Tog et billede igår af ham fra oven, så man kan se han ikke er for tyk.
    Men det er vist meget sundt ikke at få nykker smiley

profilbillede
  • #12   28. jun 2015 Ja, tror hun gjorde. Men hun er også opdrætter eller ejer af mynder - er jeg blevet fortalt, så måske det er derfor hun sagde det? Dog vejede BIR og BIM betydeligt mere end Sky gør og har meget mere på siderne....der står intet med for meget vægt på hunden smiley

• #13   28. jun 2015 DKK - Blev lige nysgerrig, hende i havde lørdag opdrætter Cavalier, hun er også dommer for mynderne, men opdrætter dem ikke.

Nogle gange undrer man sig bare. Ghini blev udstillet lørdag under en dommer, som vi også stillede for i Ungarn sidste år, her vandt hun championklassen og i kritikken blev hendes benstammer og kropsmasse fremhævet som exellent, i Vejen blev hun sidst i Championklassen, det er hvad det er, dommerne er til forskellige typer hunde, men nu har hun pludselig kun tilstrækkelig stærke benstammer og masse smiley

• #14   28. jun 2015 smiley
    Gad vide om en hund kan ændre sig så meget? smiley
    Men ja, det med forskellige typer af hunde, det vidste jeg jo godt.
    Det var bare den kommentar med, at han havde vundet klassen, hvis han ikke lige var for tyk - som jeg blev lidt mut over.

• #15   28. jun 2015 Dkk - Ja, nogen gange undrer man sig over kommentarer smiley

Meget kan ændre sig i eksteriøret efterhånden som hunden udvikles, men tvivler på den store ændring i benstammernes tykkelse på en 4 nu knap 5 år gammel hund smiley

• #16   30. jun 2015 A-S op på hesten igen smiley Jeg har gået med konkurrencer med mine hunde nærmest hele mit liv og man vil massere af gange komme ud for at man synes at det hele sidder lige i skabet - bare ikke på konkurrencedagen.
    Med en af mine gamle hunde startede jeg i DcH's C-klasse. Vi gik til konkurrencer og det gik forrygende. Det laveste point vi havde det år var 129. Resten var over 145. Dvs. vi lå til en sikker DM udtagelse. Så tog jeg til konkurrence i Slagelse. Alt gik galt og vi endte på 87,et-eller-andet point. smiley Det var heldigvis den eneste 'bøvs', der kom og vi blev udtaget til DM. Til selve DM gik det også forrygende med massere af 10-taller. Lige indtil den allersidste øvelse: Rondering, som min hund var megaglad for og ret stærk i. Hunden løb ud til figuranten, kiggede grundigt på hende, vendte ryggen til og gik smiley Jeg tror slet og ret min gamle dreng var blevet så træt (DM er to dages konkurrence og en masse virak) at han slet ikke kunne overskue det mere.
    Illustrationen i #9 er meget rammende for hvordan man engang imellem har det og når man lige har trukket vejret dybt så kan man som regel godt se at dommeren trods alt nok havde ret smiley Jeg var fx her i foråret til konkurrence i B-klassen (DcH) med Perle. Jeg var inde ved et dommerhold hvor vi skulle lave fri ved fod, stå og spring. I spring skete der det at min søde lille hund fik øje på nogle cyklister da jeg sagde spring. Dvs hun missede min kommando og sprang ikke (hun havde på det tidspunkt stadig lidt svært ved det med koncentration ;- ). Det var jeg komplet uforberedt på så jeg fik ikke knaldet en ny 'spring' af med det samme. Og så sagde dommeren 'ja, tak'. Jeg følte mig så uretfærdigt behandlet! Men bagefter kunne jeg ko godt se at det var et helt reelt 'ja tak' og jeg følte mig så pinlig over at jeg rent faktisk havde sagt til dommeren at jeg ikke var enig. Jeg mødte samme dommer ved næste konkurrence og sagde pænt undskyld for at jeg var blevet lettere ophidset sidste gang.

• #17   30. jun 2015 Tak for forståelsen alle sammen smiley

Jeg er allerede meldt til en ny konkurrence i slutningen af juli, så tager vi forhåbentlig revanche til den tid smiley

• #18   30. jun 2015 Jeg har også meldt Sky til udstilling i den kommende weekend, men det er en klubudstilling - så jeg forventer det værste. Kan i det mindste glæde mig over, at han blev 4. bedste han i Vejen om lørdagen og har 3 res. CAC samt 1 alm CAC og 2 Junior klub CAC...han bliver først 1 år i Juli, så jeg kan nok ikke tillade mig at være muggen, men blot holde mig til DKK udstillinger, hvis det går helt galt.

• #19   5. jul 2015 Vi har alle haft den der konkurrence, som man bare mest har lyst til at hive ud af hukommelsen - og indimellem skal man bare gøre lige netop det og så hoppe op på hesten igen.

Vil du sende mig en pb med navnet på dommeren?
    Jeg har nemlig en anelse om hvem det kunne være - og har fået samme behandling af ham (hvis det er ham, jeg tror at det er)

Jeg er ked af at skulle sige det, men generelt er DKK-dommerne ikke gode til at give tilbagemeldinger, mens DCH-dommerne har det som del af deres uddannelse

Kommentér på:
Når man sådan er rigtig.. Rigtig skuffet..

Annonce