Når man sådan er rigtig.. Rigtig skuffet.. {{forumTopicSubject}}
Altså, over sig selv jo..!
Idag har Coco og jeg været til rally konkurrence, og det gik bare slet ikke..:-/
Det er første gang vi stiller i øvet, vi er braget igennem begynderklassen med 92, 88, 91 points og de 88 var en dag hvor det regnede helt ekstremt meget, så helt forståeligt
Men idag gik det bare slet ikke og vi blev IB'et.. Og ikke kun det, jeg syntes simpelthen dommeren var SÅ uhøflig, han sagde intet, han begyndte bare at snakke med en anden, så vi kæmpede færdig på banen og kom ud og selv ikke der, kom han hen, han sku da lige snakke færdig, inden han ku komme over og fortælle mig at vi ikke var bestået og hvorfor.. Dårlig behandling hvis du spørger mig!
Men ja, så sad jeg her til aften og så filmen af vires gennemgang, og det er bare SÅ tydeligt at Coco var vildt forvirret! Jeg tror umiddelbart godt, jeg ved hvorfor, men jeg burde bare være stoppet og sagt slut, men jeg kunne ikke se det i øjeblikket.. Og så sidder man her om aftenen efter en ellers hyggelig dag og ærger sig over at vuffi jo faktisk ikke har haft en hyggelig dag...
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Og tak for de opmuntrende ord
jun 2011
jun 2011
Har lige kigget på endnu en konkurrence i juli
jun 2011
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
Sky har vundet sin klasse hver gang på udstilling og er blevet placeret i bedste han 4 gange ud af de 5. Men så i søndags blev han "kun" placeret som nr 2 i sin klasse - gik godt nok videre til bedste han. Men dommeren fortalte, at Sky var for tyk og derfor vandt han ikke klassen...
Min oplevelse af dagen kan beskrives sådan hér
Og jeg ved at man ikke kan vinde hver gang - men Sky er IKKE for tyk, så jeg blev vildt skuffet og ked.
okt 2012
Men det er vist meget sundt ikke at få nykker
okt 2012
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.157
Nogle gange undrer man sig bare. Ghini blev udstillet lørdag under en dommer, som vi også stillede for i Ungarn sidste år, her vandt hun championklassen og i kritikken blev hendes benstammer og kropsmasse fremhævet som exellent, i Vejen blev hun sidst i Championklassen, det er hvad det er, dommerne er til forskellige typer hunde, men nu har hun pludselig kun tilstrækkelig stærke benstammer og masse
okt 2012
Gad vide om en hund kan ændre sig så meget?
Men ja, det med forskellige typer af hunde, det vidste jeg jo godt.
Det var bare den kommentar med, at han havde vundet klassen, hvis han ikke lige var for tyk - som jeg blev lidt mut over.
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.157
Meget kan ændre sig i eksteriøret efterhånden som hunden udvikles, men tvivler på den store ændring i benstammernes tykkelse på en 4 nu knap 5 år gammel hund
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Med en af mine gamle hunde startede jeg i DcH's C-klasse. Vi gik til konkurrencer og det gik forrygende. Det laveste point vi havde det år var 129. Resten var over 145. Dvs. vi lå til en sikker DM udtagelse. Så tog jeg til konkurrence i Slagelse. Alt gik galt og vi endte på 87,et-eller-andet point.
Illustrationen i #9 er meget rammende for hvordan man engang imellem har det og når man lige har trukket vejret dybt så kan man som regel godt se at dommeren trods alt nok havde ret
jun 2011
Jeg er allerede meldt til en ny konkurrence i slutningen af juli, så tager vi forhåbentlig revanche til den tid
okt 2012
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 376
Vil du sende mig en pb med navnet på dommeren?
Jeg har nemlig en anelse om hvem det kunne være - og har fået samme behandling af ham (hvis det er ham, jeg tror at det er)
Jeg er ked af at skulle sige det, men generelt er DKK-dommerne ikke gode til at give tilbagemeldinger, mens DCH-dommerne har det som del af deres uddannelse
Når man sådan er rigtig.. Rigtig skuffet..