{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK eller DcH?
  • #1   16. jun 2015 Bedste man kan gøre er at besøge de klubber der er i området, og se hvor det passer bedst til dig.

• #2   16. jun 2015 Ok, tak Henrik. Det vil sige at DKK ogg DcH er to forskellige organisationer med forskellige træningstilbud og kontingent?

• #4   16. jun 2015 Maj-Britt - jeg har besøgt disse sider, men følte ikke at jeg får de oplysninger, jeg søgte efter. Det er på "hyggeplan" - jeg vil starte med lydighed og derefter agility. Mit mål er at have det sjovt med min hund.

Så hvilken af dem vil passe os bedst?

• #6   16. jun 2015 Tak for det - jeg tjekker linkene ud smiley

• #7   16. jun 2015 udover at man self skal undersøge hvordan der trænes (hvilke metoder bruges der, hvor dygtige er trænerne osv) i de klubber du har adgang til, så ville jeg altså osse læse programmerne -de er jo bestemmende for hvad der trænes/hvad målet er, og dr er temmeligt stor forskel på DCH's og DKK's lydighedsprogrammer.

Personligt finder jeg DKK's langt mere interessant, men folk er jo forskellige og mange er glade for DKK's program
    -så undersøg hvad programmerne indeholder, det er bestemt ikke uvæsentligt

• #8   16. jun 2015 nå ja, prismæssigt er DCH (i hvert fald i mit område) LANGT det billigste... men det nytter jo ikke meget, hvis man virkeligt gerne vil træne et program eller en sport som kun DKK tilbyder smiley

• #10   16. jun 2015 De allerstørste forskelle på DcH og DKK er at DcH udelukkende beskæftiger sig med hundetræning (DKK er også en avlsorganisation) samt at man i DcH bliver medlem af en lokalforening, hvor man i langt de fleste tilfælde forventes at engagere sig lidt mere end blot at dukke op til den ugentlige træning smiley I DKK melder man sig til et enkelt hold og betaler for det samt medlemskab af hovedforeningen. I DcH melder man sig ind for et år ad gangen og kan typisk træne næsten alt det man lyster for det kontingent. Mange private hundeskolder udbyder også træning efter DKK programmet (fx sydkystens hundeskole). Dvs man kan træne DKK LP programmet uden at være medlem af DKK.
    De to programmer man træner i er ret forskellige: I DKK træner man et rent 'dressurprogram' mens man i DcH træner et meget varieret program der også inkluderet spor, rondering/eftersøgning og frit søg. Men hvis det er agility og lidt hyggelighed du er interesseret i er det jo nok lidt ligemeget smiley
    Jeg træner selv begge programmer. DKK programmet træner jeg på sydkystens hundeskole. Jeg har fravalgt DKKs træningspladser, da jeg simpelthen ikke syntes at undervisningen passede til det jeg ville (i mit område - det kan let være anderleders i andre kredse). DcH programmet træner jeg i en lokalforening hvor jeg også både er kassere og træner. Sådan rent hundearbejdsmæssigt så synes jeg at DcH programmet er det fedeste af de to programmer pga alsidigheden og så er jeg glad for det sociale aspekt med at man er medlem af en lokalforening hvor man laver andet end blot mødes og træner hunde.

• #11   16. jun 2015 DcH synes mine hunde er langt federe end DKKs, men de er jo heller ikke behage-hunde. De vil gerne bruge hovedet selv, så eftersøgning, spor og felt falder i god jord. I Hvidovre tilbydes der også agility

• #12   16. jun 2015 Super god beskrivelse, Mette Marie A! Det er en stor hjælp! smiley Nu vil jeg begynde at reseache klubberne og finde det, der passer os bedst smiley

Tak for hjælpen, allesammen!

• #13   16. jun 2015 Hvis det er konkurrence så nævner de andre stederne.

Hvis det er alm lydighed og tricks så tjek Københavnersnuden på Facebook. Hun er super dygtig og kun positiv træning.

Kommentér på:
DKK eller DcH?

Annonce