{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

line g
line g
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 173

Adfærdshjælp {{forumTopicSubject}}

Hej ?? håber nogen kan hjælpe eller rådgive.
Jeg har fransk bulldog Anton på snart 4 år, han har altid været meget jaloux . Her for et par uger siden kom han op og slås med en anden han, Anton fik 3 sår i nakken, han har siden været ret arrig ved andre hunde, også hans "venner" , hvad kan jeg lige gøre ? ;(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdshjælp
  • #2   31. mar 2015 Er sårene tjekket hos dyrlægen?

Og hvordan kunne han komme hen til den anden han?

• #3   31. mar 2015 Nej , opdagede først sårende en uge efter smiley det var i en hunde mark, de gik de 2 hanner alene også kom der en tæve også gik kampen ellers ;(

• #4   31. mar 2015 Mig og min kæreste skal helst ik klap andre hunde så blir han så jaloux eller vel beskyttende

• #5   31. mar 2015 Jeg tror du er nødt til liige at forklare lidt bedre. Jaloux? Var alle hundene løse? Hvordan kan du se at han var jaloux? Hvad skete der? smiley

• #6   31. mar 2015 Ja, løse, det var i en hundeskov , hvor Anton og den anden hund var de eneste hunde + ejere , også kom der en tæve som de begge hanner var vild med , så kom de op og slås smiley

• #7   31. mar 2015 Undgå steder hvor i ikke kan kontrolere det selv

• #8   31. mar 2015 Okay. Når du siger "adfærdshjælp", er det så mht. at de kom op at slås, mht. at han er "jaloux", eller begge dele?
    Jeg ville ikke slippe ham løs når i ikke kan kontrollere det, som Beltane siger. Har han før udvist aggressiv adfærd? Nu hvor du siger at han nu er arrig ved andre hunde, også "vennerne", så er det essentielt at i ikke tager ham med i hundeskoven igen og bare slipper løs - hvis han nu i flere situationer er arrig, så skal i igang med at træne at han skal være afslappet og fokuseret på jer, når i går forbi andre hunde smiley

• #9   31. mar 2015 Begge dele faktisk smiley nej , han kommer ik i hundeskoven mere , er bare trist for der har ikke været problemer før smiley det er lidt svært at forklare , der heller ingen problemer nårvi går tur i snor

• #10   31. mar 2015 Øhhhhh hvordan kan der gå en hel uge før du opdager sårene ? smiley

• #11   31. mar 2015 Så store var de ik , hans hår dækkede for dem

• #14   31. mar 2015 Nej , der er intet med andre hunde når vi går , der kan vi sagtens stop og hilse pænt , det var kun den ene slåskamp , der er sket , men dagen efter kom en han tæt på, også blev han sur, men ellers intet og nu idag har hans "ven" været på besøg og Anton var arrig der. vi har også droppet klap osv af andre hunde .

• #16   31. mar 2015 Ja, vi overreagere måske bare , fordi vi ikke har oplevet han har været aggressiv overfor andre før , og det skal han bestemt heller ik fremover:/ men ja, nu klapper vi ik andre hunde men vi kunne jo træne at det er nogo at han blir sur over det ?

• #17   31. mar 2015 I kan sagtens træne at han skal forholde sig i ro og kunne passere en anden hund uden ballade = have fokus på jer når i beder om det. Men at han skal kunne med alle hunde, det er hverken naturligt eller forventet smiley
    Selvfølgelig skal han ikke udvise en aggressiv adfærd ved synet af andre hunde, men i må acceptere at "vennekredsen" nok bare bliver et par andre, faste hunde - og i må acceptere, at han måske vil være aggressiv over for bestemte hunde fremover. At tvinge ham til at hilse på en hund, han ikke vil hilse på, er ikke godt for nogen. I må respektere jeres hund smiley
    Min egen hund kan heller ikke lide fremmede hunde og det er derfor RET sjældent at jeg overhovedet lader hende hilse på andre hunde. Men i kan sagtens træne, at hunden skal have fokus på jer, når i passerer andre hunde.

• #18   31. mar 2015 Der er mange hunde der slet ikke har lyst til at være på sådan nogle fritløbsområder/hundeskove

Og ja egetkønsaggression er ret almindeligt, så lad ham være fri for andre hanner

• #19   31. mar 2015 Men der er intet når vi passere andre hunde , der opsøger han selv st hilse, uden problemer . Vi tvinger ham ikke .
    Han elsker at være fri med andre hunde i hundeskoven , men nu tør vi ikke lade ham efter den slåskamp smiley

Kommentér på:
Adfærdshjælp

Annonce