1.448 visninger
|
Oprettet:
Søger en god frisbee til min hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa, som overskriften siger søger jeg en god frisbee til min hund.
Vil gerne træne ham i "Flying Disc Freestyle", som det så fint hedder.
Vi er startet op med en halvt oppustet fodbold, og det elsker han. Men vil gerne over til en frisbee, da den kan hænge længere tid i luften.
Finder megen inspiration på youtube, og vi er blevet godt "bidt" af det
Nogle der har erfaringer med den slags?
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
maj 2014
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
Har selv fundet den her fra trixie.
Dem jeg har fundet fra Kong ser tunge ud, det er svært at dømme ud fra billederne
Bruger du dem til hverdag Trine G :)?
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
maj 2014
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
maj 2014
Han er i hvert fald helt vild med bolden. Så håber frisbeen bliver et hit, syntes det ser så godt ud når hund og ejer arbejder sammen
maj 2014
Tak for linket
maj 2014
Hvis jeg må spørge dumt, hvornår der er det så for meget? De virkelig garvede på f.eks. Youtube laver noget meget høje, og krumme spring. Er det for meget eller er det grænsen :)?
maj 2014
maj 2014
maj 2014
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 317
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 970
Nem at gribe og gør ikke ondt i hundens mund
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 970
maj 2014
mar 2008
maj 2014
mar 2008
maj 2014
Han kan:
Zigzag mellem benene
Lave 8-tallet
Dreje rundt
Gå rundt om mig
Hoppe over mit ben(løfter benet 90 grader)
Hoppe op på ryggen og stå
Hoppe over ryggen
Hoppe helt op så jeg griber ham
Det går fremad
maj 2014
Så pludselig en dag landede han på min ryg, ved ikke om han ikke havde fart nok på eller for lidt højde. Han rejste sig bare op og blev stående. Så tog jeg chancen og roste ham til skyerne.
Nok ikke den korrekte måde, men det virkede
Det her en nok den "rigtige" måde. Ved ikke hvor skarpt dit engelsk er. Men der ligger masser af gode fif på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=rt5Wmsi9TOo
maj 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 121
Hvis ikke du har helt styr på det, så skal man efter min mening slet ikke kaste frisbee til sin hund!
- og ja langt de fleste af de "hunde"frisbees som sælges er det slet ikke muligt at kaste præcist, fordi de er alt for ustabile i luften!!
Så indtil man har en rigtig hundefrisbee fx. den #28 linker til, og er i stand til at kaste den præcist, så skal man slet ikke kaste sin frisbee til hunden.
I stedet kan man øve, hvordan hunden tager frisbee ud af hånden til forskellige tricks og evt. at frisbee ruller på jorden.
Langt det meste grundlæggende frisbeetræning involverer ikke hunden, men blot os, som skal lære at kaste!
maj 2014
Min hun er i forvejen god til at gribe, så er sikker på at, efter kort tid, så har han styr på det. Laver lidt rullere til ham, og lader ham undersøge den selv.
Kan efter min mening ikke se man skal være prof inden man begynder. Det kommer med tiden, så lærer vi det sammen og det har indtil nu kun bragt os tættere
maj 2005
Det er meget vigtigt, at hunden lander på alle 4 ben eller til nød på forbenene. Derfor er i hvert fald en af de videoer, der er linket til ovenfor også nærmest katastrofal (i mine øjne).
For at give hunden ordentlige arbejdsvilkår skal en frisbee kastes fladt, i en hastighed, som passer med hunden og så den ligger vandret. Specielt, når en frisbee krænger til siden, vil hunden gøre det samme og dermed ikke kunne lande ordentligt.
Det er ikke helt let at kaste en hundefrisbee ordentligt, da de ikke er super stabile, men bruger man en "rigtig" frisbee, så er det nok lettere at kaste korrekt, men den type plastic vil med tiden ødelægge hundens tænder.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Hyperflite Jaws Disc er den eneste vej at gå.
Jeg bruger dem der hedder hyperflex til Funky.
http://hyperflite.com/jawz_discs_all.html
https://www.youtube.com/watch?v=_lP2eSzZ7uk
maj 2014
http://www.herodiscusa.com/canine-dog-discs
De bliver anbefalet af de bedste trænere fra USA.
Lige nu griber han alt hvad jeg kaster. Han er utrolig god til at gribe. Alt fra små godbidder til tennisbolde, reb og fodbolde. Når vi kaster og jeg ønsker han griber bolden kaster jeg for det meste lavt, så er det ikke nødvendigt at hoppe.
Han kan sagtens hoppe en meter op og gribe en bold, lander stort set altid flot. Lige nu foregår det på sne, da jeg bor på Grønland, eller bliver det på plæne. Ingen asfalt eller betonflader. Takker for dine råd Miriam B, men må også stole på det jeg kan se på hunden når vi leger. Han elsker det, og ønsker ikke at tage den del fra ham. Vi har gjort det længe nu, og på intet tidspunkt har han humpet, eller utrygt ubehag ved det vi gør, tværtimod
maj 2005
maj 2014
Tager imod alle råd og erfaringer og bruger det jeg kan i min pågældende situation. Han er lidt over 1½ år, har ville gøre det med ham i et stykke tid, men man må jo vente til deres krop er klar til det
Søger en god frisbee til min hund