{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Søger en god frisbee til min hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa, som overskriften siger søger jeg en god frisbee til min hund.
Vil gerne træne ham i "Flying Disc Freestyle", som det så fint hedder.
Vi er startet op med en halvt oppustet fodbold, og det elsker han. Men vil gerne over til en frisbee, da den kan hænge længere tid i luften.

Finder megen inspiration på youtube, og vi er blevet godt "bidt" af det smiley

Nogle der har erfaringer med den slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger en god frisbee til min hund
  • #3   10. mar 2015 Jeg så faktisk én en gang I en sportsbutik.. Tror det var stadium.. Det var sådan nogle gummi nogle, som virkede vildt gode.. Jeg ærger mig helt vildt over at jeg ikke fik købt en dengang.. (Der er langt til den nærmeste stadium fra mig) men jeg vil helt sikkert kigge efter en, næsten gang jeg støder på en stadium smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#6   10. mar 2015 http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/apportering_kast/hundefrisbee/181772

Har selv fundet den her fra trixie.

Dem jeg har fundet fra Kong ser tunge ud, det er svært at dømme ud fra billederne smiley

Bruger du dem til hverdag Trine G :)?

• #7   10. mar 2015 Prøv at finde gruppen på Facebook Frisbee for alle!!! Her er vi en gruppe der går til kurser og lignende

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#11   10. mar 2015 #7 - Der dukker ikke noget op under et navn. Kun grupper fra udlandet smiley

• #13   10. mar 2015 Har du prøvet med alle udråbstegnene? det er nu det gruppen hedder

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#15   10. mar 2015 Trine G : Bor pt. på Grønland, men kommer hjem 1. Juli. Min bror besøger mig om tre uger, så ville bestille hjem så han kan tage det med.

Han er i hvert fald helt vild med bolden. Så håber frisbeen bliver et hit, syntes det ser så godt ud når hund og ejer arbejder sammen smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#17   10. mar 2015 #8 - Så voldsomme spring er det heller ikke, men tak for linket. Men kan ikke lade være med at tænke tilbage på de hunde der levede alene i det vilde. De bliver da nød til at springe, løbe osv. Eller der deres generationer for langt fra hunden i dag :)?

Tak for linket smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#19   10. mar 2015 Så er der søgt om medlemskab på facebook. Havde håbet på den slags i Danmark, men det er sjældent noget man hører om.

Hvis jeg må spørge dumt, hvornår der er det så for meget? De virkelig garvede på f.eks. Youtube laver noget meget høje, og krumme spring. Er det for meget eller er det grænsen :)?

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#21   10. mar 2015 P.S. Han kommer aldrig op i de højde, det er han slet ikke typen til. Men han er så glad for det. Det stråler ud af ham, og der kommer lyd op ligeså snart vi starter. Han for tre gå-ture om dagen. To i snor og en fri. Når han er fri træner vi tre kvarter til en time. Men det er langt fra spring det hele. Det meste er slalom og otte-tal mellem benene, alm. lydighed og kommandoer smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#23   10. mar 2015 Takker for alle råd og svar smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#25   10. mar 2015 Biltema, det kunne nærmest ikke være nemmere jo. Er det tung eller let? smiley

• #26   10. mar 2015 Har en rød kong ø 23 cm og 207 g, syntes jeg nu ik er tungt...

• #29   10. mar 2015 Anbefaler Eco-fetcher by honest Pet products!
    Nem at gribe og gør ikke ondt i hundens mund smiley og så er den enormt slidstærk og kan fås i forskellige størrelser smiley

profilbillede
  • #30   10. mar 2015 Og så har den en god vægt, der gør den utrolig nem at arbejde med smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#31   10. mar 2015 Har bestil lidt fra trixie. Så må vi se om han gider en frisbee i stedet for bold. Er det et hit så kan vi altid købe lidt dyrere ting smiley

• #32   10. mar 2015 Trine G. Sådan en som Boris havde, men de er ikke så holdbare (til min race ihvertfald)

profilbillede
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#33   10. mar 2015 Flot Vaps ! smiley

• #35   10. mar 2015 Der er skam også huller i den jeg har nu, men de bliver ikke til flænger, som på den anden smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#37   10. mar 2015 Vi er godt igang med bolden.
    Han kan:
    Zigzag mellem benene
    Lave 8-tallet
    Dreje rundt
    Gå rundt om mig
    Hoppe over mit ben(løfter benet 90 grader)
    Hoppe op på ryggen og stå
    Hoppe over ryggen
    Hoppe helt op så jeg griber ham

Det går fremad smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#40   10. mar 2015 Det fandt han faktisk selv på. Lærte ham stille og roligt at hoppe over mine ben mens jeg sad på jorden, så gik jeg lidt højere op og lagde mig som en "krappe", så lå jeg på knæ og krummede ryg osv,. Byggede hele tiden højde på til jeg stod på og bukkede mig forover. Til sidst hoppede han hen over ryggen når jeg bukkede forover,

Så pludselig en dag landede han på min ryg, ved ikke om han ikke havde fart nok på eller for lidt højde. Han rejste sig bare op og blev stående. Så tog jeg chancen og roste ham til skyerne.

Nok ikke den korrekte måde, men det virkede smiley

Det her en nok den "rigtige" måde. Ved ikke hvor skarpt dit engelsk er. Men der ligger masser af gode fif på youtube smiley

https://www.youtube.com/watch?v=rt5Wmsi9TOo

• #42   12. mar 2015 Hvor god er du til at kaste frisbee - præcist??

Hvis ikke du har helt styr på det, så skal man efter min mening slet ikke kaste frisbee til sin hund!
    - og ja langt de fleste af de "hunde"frisbees som sælges er det slet ikke muligt at kaste præcist, fordi de er alt for ustabile i luften!!

Så indtil man har en rigtig hundefrisbee fx. den #28 linker til, og er i stand til at kaste den præcist, så skal man slet ikke kaste sin frisbee til hunden.
    I stedet kan man øve, hvordan hunden tager frisbee ud af hånden til forskellige tricks og evt. at frisbee ruller på jorden.

Langt det meste grundlæggende frisbeetræning involverer ikke hunden, men blot os, som skal lære at kaste!

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#43   12. mar 2015 Nu er det ikke den store videnskab at kaste en frisbee. Har har haft en enkelt hundefrisbee, men som du nævner kunne den ikke kastes præcis. Derfor søgte jeg andre alternativer.

Min hun er i forvejen god til at gribe, så er sikker på at, efter kort tid, så har han styr på det. Laver lidt rullere til ham, og lader ham undersøge den selv.

Kan efter min mening ikke se man skal være prof inden man begynder. Det kommer med tiden, så lærer vi det sammen og det har indtil nu kun bragt os tættere smiley

• #44   17. mar 2015 Nej, det er ikke den store videnskab at kaste en frisbee - men det kræver træning at kunne kaste den præcist, og det er nødvendigt, hvis man skal passe på sin hund. Spring (eller primært) landingsteknik er utrolig vigtig, når man træner frisbee. De fleste hunde vil gøre alt, hvad der er dem fysisk muligt for at fange en frisbee - og de skåner altså ikke sig selv.
    Det er meget vigtigt, at hunden lander på alle 4 ben eller til nød på forbenene. Derfor er i hvert fald en af de videoer, der er linket til ovenfor også nærmest katastrofal (i mine øjne).
    For at give hunden ordentlige arbejdsvilkår skal en frisbee kastes fladt, i en hastighed, som passer med hunden og så den ligger vandret. Specielt, når en frisbee krænger til siden, vil hunden gøre det samme og dermed ikke kunne lande ordentligt.
    Det er ikke helt let at kaste en hundefrisbee ordentligt, da de ikke er super stabile, men bruger man en "rigtig" frisbee, så er det nok lettere at kaste korrekt, men den type plastic vil med tiden ødelægge hundens tænder.

• #45   17. mar 2015 Du skal have fat i ordentlige frisbees til det. Ikke alt det andet..

Hyperflite Jaws Disc er den eneste vej at gå.
    Jeg bruger dem der hedder hyperflex til Funky.

http://hyperflite.com/jawz_discs_all.html

https://www.youtube.com/watch?v=_lP2eSzZ7uk

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#47   17. mar 2015 Har bestilt at par stykker af dem jeg selv linkede til, skulle alligevel have noget fra siden, og de koster kun 35kr,-. Så må vi se. Hvis det er noget vi han gider og der skal bestille bedre grej hjem bliver det herfra:
    http://www.herodiscusa.com/canine-dog-discs

De bliver anbefalet af de bedste trænere fra USA.

Lige nu griber han alt hvad jeg kaster. Han er utrolig god til at gribe. Alt fra små godbidder til tennisbolde, reb og fodbolde. Når vi kaster og jeg ønsker han griber bolden kaster jeg for det meste lavt, så er det ikke nødvendigt at hoppe.

Han kan sagtens hoppe en meter op og gribe en bold, lander stort set altid flot. Lige nu foregår det på sne, da jeg bor på Grønland, eller bliver det på plæne. Ingen asfalt eller betonflader. Takker for dine råd Miriam B, men må også stole på det jeg kan se på hunden når vi leger. Han elsker det, og ønsker ikke at tage den del fra ham. Vi har gjort det længe nu, og på intet tidspunkt har han humpet, eller utrygt ubehag ved det vi gør, tværtimod smiley

• #48   19. mar 2015 Det er super, at du er opmærksom på, hvordan din hund reagerer - undskyld, hvis jeg har virket skeptisk. Desværre har jeg bare set alt for mange, som så gerne vil vise, hvor dygtig deres hund er til at gribe næsten hvad som helst, hvor jeg bliver noget mere imponeret, når man passer på hunden og selv kaster godt til den smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#49   19. mar 2015 Vi er typisk alene nede på et åbent område i nærheden af vandet, der er ikke så mange at imponere smiley

Tager imod alle råd og erfaringer og bruger det jeg kan i min pågældende situation. Han er lidt over 1½ år, har ville gøre det med ham i et stykke tid, men man må jo vente til deres krop er klar til det smiley

profilbillede
Kommentér på:
Søger en god frisbee til min hund

Annonce