Hvor tit træner i? {{forumTopicSubject}}
Ja simpelt spørgsmål.
Hvor tit træner i med jeres hund?
Hvor lang tid træner i pr gang?
Træner i mere end 1 gang dagligt?
Hvad træner i? (Udover tricks.)
Stopper i først når hunden mister interessen i træningen?
Jeg er begyndt og træne en del mere med Liva. Bla impulskontrol.
Kender i nogle gode impulskontrol træninger?
Jeg Kan uanset HVAD jeg gør ikke få Liva til og stoppe med og hoppe op ad folk.
Hvis jeg f.eks. kommer hjem springer hun op og jeg ignorer hende indtil hun er faldet til ro.
Men skinnet bedrager tit. Selvom hun virker til slappe af, køre hun i løbet af 0,5 op i det høje gear igen. Ignorer hende igen, men det virker bare som en ond cirkel, som hun ikke lære noget af.
Hvad kan jeg gøre ud over og ignorer hende?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
Hvor lang tid træner i pr gang? -5 min - 9 -10 timer(hvis vi er afsted en hel dag.Men der ligger de jo i bilen en del af tiden..
Træner i mere end 1 gang dagligt? -Ja
Hvad træner i? (Udover tricks.) -Spor, lydighed, felt, rondering, C, WP, AG, Løb, Cykel, frisbee, osv.
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
Vi træner mellem 5 minutter ad gangen til 30 minutter ad gangen afhængig af hunden.
Vi træner lydighed, spor, problemløsning og træk herhjemme.
Derudover går jeg i klubben en gang om ugen med den store hvor vi også træner c-arbejde og rondering.
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 391
Det er forskelligt, men ca. hver anden dag
Det kommer an på så meget, men ca 15 min
Næ
Lydighed, spor, cykel ...
nej, jeg stopper når jeg er tilfreds med det vi har trænet, hvilket ofte er langt før hunden bliver træt
jan 2013
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 16
Hvor lang tid træner i pr gang? jamen det tager jeg ikke tid på, jeg træner til jeg syntes det er okay og hun lytter, og så stoppe vi mens legen er god!
Træner i mere end 1 gang dagligt? det er forskelligt, men ikke normalt, vi træner når vi føler for det!
Hvad træner i? (Udover tricks.) lydighed da vi skal til konkurrence om 2 uger, så vi skal jo lige have trænet. men ellers jagt øvelserne så jeg holder hende ved lige for min far
Stopper i først når hunden mister interessen i træningen? jeg stopper mens legen er god, så det ikke ender med at vi slutter dårligt af.
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Der er en DEL ting som Liva ikke har lært endnu.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
2 gange i uger er vi afsted til hold træning af 1 t 30 min
dec 2014
Er det kun for DKK hunde?
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
Dagligt, derudover går jeg til rally om lørdagen, agility om mandagen og svømning om onsdagen med hende.
I det daglige træner jeg i løbet af en tur, når det lige falder mig ind, tænker ikke videre over det
Træner som sagt løbende på turene, og vi går tre ture om dagen.
Træner faktisk ikke rigtig tricks. Jeg træner mest pladsposition, da det simpelthen er Coco's største udfordring i livet... Derudover indkald, og så balanceøvelser, hvis vi kan komme afsted med det. En sjælden gang imellem laver vi nogle rallyøvelser
Man skal jo helst stoppe, når det går aller bedst, det er selvfølgelig svært at bedømme, men efterhånden kender man jo sin hund, og så sørger man for at stoppe, når hunden har haft en kæmpe success
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Albert er rallyhund på konkurrenceplan, var med til DM sidste år og skal forhåbentlig med igen i år. Derudover er han med ude og lave lidt eftersøgning i ny og næ, lidt feltsøg og spor, men kun på hyggeplan.
Icon hyrder jeg får med og løber agility ved siden af. På et tidspunkt skal Icon stille til hyrdeprøve og efter det tager vi nok mere fat på ag, men lad os nu se hvor det ender
Dagene er godt fyldt ud her
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Træner med begge dagligt så vidt det er muligt. Bare de får mindst fem minutter. det er målet.
Det variere og afhænger af hvad vi træner.
Nogle dage kun en enkelt gang, andre gange flere.
Nu er tricks en vigtig del af vores træning, da jeg bruger dem begge til freestyle. Ellers træner jeg lydighed, rally og agility med dem.
Nej,
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
dec 2014
feb 2014
dec 2014
feb 2014
Hvis vi skal sætte tid på, så måske kun træn med hende 1 minut ad gangen, men gør det til gengæld flere gange om dagen.
dec 2014
dec 2014
feb 2014
Hvis hun er meget vil når I træner, kan du med fordel også træne ro. Sæt dig ned på gulvet og beløn Liva for at være helt rolig. Så længe hun er vild, så ignorer du hende blot (ikke sige noget) men lige så snart hun er rolig, så beløn hende med en lækker guf.
Hvis du kan stoppe træningen inden hun kører op, så vil det være super. Og så lige så stille forlænge. Så du får belønnet for den rolige træning, men undgår at hun kører op
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Jeg træner DKK's lydighedsprogram (rent dressurprogram) og schweiss med min Irske Terrier og DcH programmet (lydighed, rondering/eftersøgning, frit søg og spor) med min Dobermann.
Jeg træner ALDRIG så længe at hunden mister interessen for træningen men gør et stort nummer ud af at huske mig selv op at stoppe 'mens legen er god' så hunden slutter med billedet i hovedet af at 'det her var sjovt - mere'. Jeg vil med andre ord gerne have at mine er lidt 'hoppebold-agtige', når jeg slutter en lille træningssceance
Mht at lære en hund ikke at hoppe op, så handler det om at belønne den for at lade være. Dvs. få belønnet den INDEN den når at hoppe op. Og jo, det kan godt være lidt svært at nå, men det kommer med tiden Jeg har gjort det med min Dobermann (der MEGET gerne vil op og give folk et stort smækkys midt i ansigtet) at hun har lært at det rigtig godt kan betale sig at sitte, når der kommer nogen ind af døren. Så hun tilbyder massere af sit og får kiks for det af enten os eller dem der kommer ind (der står en krukke kiks lige ved døren)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Så træner jeg ca hver anden dag derhjemme mere "struktureret". Her om vinteren er det ofte rallyøvelser og tricks med de ældste - om sommeren agility og dirrigereing i haven. Men den bette (4,5 måned) træner jeg impulskontrol, apportering og basisøvelser.
Jeg træner ikke længe af gangen: 5-15 minutter pr hund. Og jeg stopper mens det er sjovt.
Derudover træner de to ældste på hold en gang om ugen (agility og rally). den yngste træner to gange om ugen på hold (hvalpetræning og jagt).
Hvor tit træner i?