hjælp. det er kørt helt af sporet. {{forumTopicSubject}}
vil lige starte med at fortælle lidt om os og om hundene.
jeg er 24 og min kæreste er 25. jeg er ssh og arbejder om aftenen. Min kæreste er murer og er væk fra mandag morgen til torsdag aften. vi bor i et hus i en lille by på landet med dejlig have og skøn natur. vi er tit på besøg ved familie og venner og hundene kommer tit med hvor vi er,. hundene er en brun labrador på næsten 2, hanhund og en nova scotia duck tolling retriver på 6 måneder, tæve
de er nemme at have med over alt har god kontakt til dem og der er ingen problemer når vi er nogen stede, heller ikke selv om vi er andre steder en uge af gangen.
men her hjemme går det bare ikke godt. vores paneler, dørkarme, skabslåger er total gennemgnavet og jeg må gøre rent morgen og aften fordi begge hunde ikke er renlig længere. (det har de været) de laver både stort og småt inde. når hundene er alene hjemme er de ude, de har en fin hundegård og et dejligt, fint, isoleret hundehus. når vi er hjemme er hundene inde sammen med os og om natten sover de i baggangen.
tingene sker hele døgnet rundt og har efterhånden prøvet mange ting. føler mig så fustrerret. og går enlig og er træt af hundene hele tiden. fordi mit hjem er i ruiner. ved ikke om det er os eller hundene der er problemet.
det skal lige siges hundene bliver brugt til jagt i ny og næ og jeg går til hundetræning med begge 2 og der er de eksemplariske.
hva dælen gør jeg. gode råd/alle råd er velkommen og er klar på at afprøve nyt.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
aug 2008
Tænker, havde I samme problemer med dem?
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 15 Svar: 54
feb 2008
aug 2008
Hvordan med mental træning? Får de brugt hovedet?
Er de urenlige om natten?
feb 2008
feb 2008
feb 2008
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Som jeg læser det, er det at de ødelægger huset når de er alene. Er det dem begge eller bare den lille. Min umiddelbare tanke er, at enten er de ikke nok aktiveret eller også er de angst for at være alene.
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 828
Jeg synes faktisk heller ikke 20 minutter om morgenen og 1, 5 km om aftenen er ret meget motion, for hvalpen jo, men ikke den store. Labber og tollere er begge aktive hunde der skal bruges
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
VED du, at det er begge der gør det, har du set dem gøre det? Eller er det bare et gæt?
En hvalp på 6 mdr. er ikke altid helt renlig, vores var først helt renlig som 5 mdr. :o) Det kan også være, som en er inde på, at den lille måske har en lidelse der gør, at den ikke kan holde sig? En hvalp fra Chessies kuld måtte aflives 6 mdr. gammel, pga. en nervefejl i blæren, der gjorde at hun ikke kunne holde sig (og derfor aldrig blev renlig) og blev ved med at få blærebetændelse osv. Jeg siger ikke, at det er det, men der kan være så meget der gør, at de ikke rigtig bliver renlige. Jeg synes det er værd at undersøge. :o)
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
3 "bo-steder" er rigtig meget at kapere for en hund (baggang om natten, hundegård når de er alene og huset når i er der".
Hunde er vanedyr, og har brug for faste og trygge rammer... De er ligeledes flokdyr, og har brug for at være så meget sammen med flokken som muligt - Også om natten, hvor en normal flok sover sammen.
Prøv at lav en mere struktureret hverdag for dem, og lad dem sove sammen med jer... Det vil helt sikkert give nogle nætter uden søvn i starten, da de lige skal lære, at når i sover, skal de også sove...
Hvis jeg havde 3 hjem jeg skulle falde til i, og holde øje med, ville jeg også blive stresset...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg gætter her - og tolker lidt vildt - men jeg tror simpelthen ikke de hunde har en stabil kontaktflade til deres mennesker.
Jeg ser ingenting i din beskrivelse, der handler om at være SAMMEN. At samarbejde, holde sammen, være bedste kammerater.
Det forhold skal begge hunde føle til jer mennesker - og det lyder som om, de ikke engang har fået det forhold til hinanden.
Jeg tror på I skal leve mere med hundene end blot at have dem og lufte dem.
Alt hvad de gør af aktivitet er noget, de gør selv.
Mere arbejde og laaangt mere samarbejde til de to hunde. Husk at dyrk tosomheden med dem.
Hav dem hos jer en og en.
Vær SAMMEN.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Derudover vil jeg lige tilføje at hvis Sally fik okseben på næsten daglig basis ville hendes mave gå i uorden , måske det er det samme med dine?
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
feb 2008
jeg har de sidste 4 dage sat gå turen om formiddagen op og jeg har skiftet fodder. og har kun haft et uheld en gang. og det var den lille der nåede at tisse inden jeg fik lukket hende ud om morgenen.
hundene er alene hjemme mellem 8 og 10 timer 3 gange om ugen og ellers er det kortere tid. det er om natten de æder huset eller hvis jeg lukker dem i baggangen hvis der er våde når vi har været ude og gå. eller jeg skal ha vasket gulv eller andet der gør de ikke lige kan være sammen med os. jeg har prøvet at lade dem være i hele huset om natten men det ændre kun på at det er møbler og væggene i stuen der bliver ædt, og selv om jeg har en store hund med på jagt i 7 timer sker det alligevel at han æder mine sko, væg eller andet. jeg har stor mistanke om at det er han da den lille ikke kan nå så langt op.
feb 2008
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
M.h.t.ødelæggelser giver jeg de andre ret: masser af hjernetræning og aktivering men også træne ro! Masser af ro efter træning og gåture.
Kan de ikke være i soveværelset hos jer om natten? Så kan I (i det mindste i en indkøringsperiode uden ret megen søvn) nå at stoppe gnaveri og ødelæggelser i gerningsøjeblikket og aflede med et læg dig, og derefter stille ros, når hunden ligger og slapper af. start f.eks.med at lave ro omkring en lille "godnat-tyggepind, sig godnat og vent ...forhåbentligt kun på, at hundene falder i søvn.
Mit budskab er nok lidt, at I skal lade hundene mærke, at de kan være trygge - især i jeres selskab
hjælp. det er kørt helt af sporet.