{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

hjælp. det er kørt helt af sporet. {{forumTopicSubject}}

vil lige starte med at fortælle lidt om os og om hundene.

jeg er 24 og min kæreste er 25. jeg er ssh og arbejder om aftenen. Min kæreste er murer og er væk fra mandag morgen til torsdag aften. vi bor i et hus i en lille by på landet med dejlig have og skøn natur. vi er tit på besøg ved familie og venner og hundene kommer tit med hvor vi er,. hundene er en brun labrador på næsten 2, hanhund og en nova scotia duck tolling retriver på 6 måneder, tæve
de er nemme at have med over alt har god kontakt til dem og der er ingen problemer når vi er nogen stede, heller ikke selv om vi er andre steder en uge af gangen.

men her hjemme går det bare ikke godt. vores paneler, dørkarme, skabslåger er total gennemgnavet og jeg må gøre rent morgen og aften fordi begge hunde ikke er renlig længere. (det har de været) de laver både stort og småt inde. når hundene er alene hjemme er de ude, de har en fin hundegård og et dejligt, fint, isoleret hundehus. når vi er hjemme er hundene inde sammen med os og om natten sover de i baggangen.
tingene sker hele døgnet rundt og har efterhånden prøvet mange ting. føler mig så fustrerret. og går enlig og er træt af hundene hele tiden. fordi mit hjem er i ruiner. ved ikke om det er os eller hundene der er problemet.

det skal lige siges hundene bliver brugt til jagt i ny og næ og jeg går til hundetræning med begge 2 og der er de eksemplariske.

hva dælen gør jeg. gode råd/alle råd er velkommen og er klar på at afprøve nyt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp. det er kørt helt af sporet.
  • #1   12. nov 2014 Hvordan med mental træning?

• #2   12. nov 2014 Sorry for OT, ser at der er en del hunde på din profil hvor der står tidligere hund eller himmelhund. Hvordan kan det være?
    Tænker, havde I samme problemer med dem?

• #3   12. nov 2014 smiley zippo og rufus bor hos min mor og har det godt der. de er hunde som jeg trænede og gjorde alt med da jeg selv boede hjemme, men er min mors og har altid været det. alberte måtte jeg aflive akkut pga forgiftning dyrlægerne kunne ikke forklare det. hun var min første egen hund og var en super hund havde ingen problemer med hende overhovedt. har heller ingen problemer haft med lennox (brun lab) før alma kom til for godt 6 måneder siden der efter er det hele bare gået galt.

• #4   12. nov 2014 når ja glemte beauty, som også er hund vi har haft hos min mor. hun fik kræft og var nød til at blive aflivet.

• #5   12. nov 2014 Okay helt i orden smiley

Hvordan med mental træning? Får de brugt hovedet?
    Er de urenlige om natten?

• #6   13. nov 2014 mental træning: altså de bliver luftet på en kæmpe mark 20 min om morgenen eller først på eftermiddagen, hvor efter de for deres tørfoder på plænen der hjemme. inden jeg tager på arbejde får de fodder spredt i hundegården ofte er det okse ben. når jeg kommer hjem om aftenen går jeg en tur på ca 1.5 km. derud over træner jeg ca. 2 X 15 min med hver hund hver dag. jeg har fået afvide at det en dårlig idé at bruge bolde og terninger med fodder i. men somme tider får de lidt fodder i en plastic flaske.

• #7   13. nov 2014 de er urenlig nat og dag og selv om de kommer direkte ude fra og ind. det startede med at være den lille ser tissede hver gang jeg forlod rummet men nu er det hele tiden alle steder. og det er ikke store søer men små sjatter alle steder.

• #9   13. nov 2014 har prøvet med alt muligt har brugt samme rengørings middel en uge og skiftet til noget nut har prøvet med rodaloen en uge uden resultat og med klorin. ingen ændring og det er heller ikke samme sted hver gang.

• #11   13. nov 2014 Hvordan har hundende det indbyrdes?
    Som jeg læser det, er det at de ødelægger huset når de er alene. Er det dem begge eller bare den lille. Min umiddelbare tanke er, at enten er de ikke nok aktiveret eller også er de angst for at være alene.

• #13   13. nov 2014 Jeg ville sætte mental træningen op, begynde at træne spor og te søgning, det er rigtig godt for dem. Kan det være det er den yngste der er begyndt på dørkarme osv og den ældste så bare er hoppet med på idéen? Hvis du har styr på hvordan du skal renlighedstræne så tror jeg det kommer af sig selv når de bliver aktiveret nok.
    Jeg synes faktisk heller ikke 20 minutter om morgenen og 1, 5 km om aftenen er ret meget motion, for hvalpen jo, men ikke den store. Labber og tollere er begge aktive hunde der skal bruges

• #14   13. nov 2014 Syns det lyder som for få og for korte gåture og for lidt aktivering generelt

• #15   13. nov 2014 Har du fået undersøgt der ikke er en sygdomsmæssige grund til de ikke kan holde sig?

• #16   13. nov 2014 Jeg tænker også, om den lille bare ikke er blevet ordentlig renlig, og den store så er hoppet med på det?

VED du, at det er begge der gør det, har du set dem gøre det? Eller er det bare et gæt?

En hvalp på 6 mdr. er ikke altid helt renlig, vores var først helt renlig som 5 mdr. :o) Det kan også være, som en er inde på, at den lille måske har en lidelse der gør, at den ikke kan holde sig? En hvalp fra Chessies kuld måtte aflives 6 mdr. gammel, pga. en nervefejl i blæren, der gjorde at hun ikke kunne holde sig (og derfor aldrig blev renlig) og blev ved med at få blærebetændelse osv. Jeg siger ikke, at det er det, men der kan være så meget der gør, at de ikke rigtig bliver renlige. Jeg synes det er værd at undersøge. :o)

• #18   13. nov 2014 Du kunne også overveje at træne dem op til at opholde sig i bur når de skal være alene. Det er vores og det fungerer rigtig fint... Det er svært at sige om nissen flytter med ind i buret for dit vedkommende. Men det er måske bedre end de splitter hele huset ad. Og så vil jeg sige ja de skal nok aktiveres lidt mere end du tager på arbejde lyder det som om, så de er godt trætte inden du tager afsted.

• #19   13. nov 2014 Lyder somom de er godt og grundigt stressede og frustrede...
    3 "bo-steder" er rigtig meget at kapere for en hund (baggang om natten, hundegård når de er alene og huset når i er der".
    Hunde er vanedyr, og har brug for faste og trygge rammer... De er ligeledes flokdyr, og har brug for at være så meget sammen med flokken som muligt - Også om natten, hvor en normal flok sover sammen.

Prøv at lav en mere struktureret hverdag for dem, og lad dem sove sammen med jer... Det vil helt sikkert give nogle nætter uden søvn i starten, da de lige skal lære, at når i sover, skal de også sove...

Hvis jeg havde 3 hjem jeg skulle falde til i, og holde øje med, ville jeg også blive stresset...

• #21   13. nov 2014 De fortæller jer med al mulig tydelighed, at de ikke trives pt.

Jeg gætter her - og tolker lidt vildt - men jeg tror simpelthen ikke de hunde har en stabil kontaktflade til deres mennesker.
    Jeg ser ingenting i din beskrivelse, der handler om at være SAMMEN. At samarbejde, holde sammen, være bedste kammerater.

Det forhold skal begge hunde føle til jer mennesker - og det lyder som om, de ikke engang har fået det forhold til hinanden.

Jeg tror på I skal leve mere med hundene end blot at have dem og lufte dem.

Alt hvad de gør af aktivitet er noget, de gør selv.

Mere arbejde og laaangt mere samarbejde til de to hunde. Husk at dyrk tosomheden med dem.
    Hav dem hos jer en og en.

Vær SAMMEN.

• #22   13. nov 2014 Enig med CH
    Derudover vil jeg lige tilføje at hvis Sally fik okseben på næsten daglig basis ville hendes mave gå i uorden , måske det er det samme med dine?

• #23   13. nov 2014 På mig lyder det somom de hunde er forholdsvist meget alene. Hvor meget tid bruger du/i SAMMEN med hundene i døgnet ?

• #24   18. nov 2014 hej undskylde der er gået så lang tid inden jeg fik set og skrevet tilbage. begge hunde er tjekket om der skulle være sygdom der gjorde de ikke kunne holde sig. så tror som mange af jer siger at det er den lille der har givet den store dårlig vane.
    jeg har de sidste 4 dage sat gå turen om formiddagen op og jeg har skiftet fodder. og har kun haft et uheld en gang. og det var den lille der nåede at tisse inden jeg fik lukket hende ud om morgenen.
    hundene er alene hjemme mellem 8 og 10 timer 3 gange om ugen og ellers er det kortere tid. det er om natten de æder huset eller hvis jeg lukker dem i baggangen hvis der er våde når vi har været ude og gå. eller jeg skal ha vasket gulv eller andet der gør de ikke lige kan være sammen med os. jeg har prøvet at lade dem være i hele huset om natten men det ændre kun på at det er møbler og væggene i stuen der bliver ædt, og selv om jeg har en store hund med på jagt i 7 timer sker det alligevel at han æder mine sko, væg eller andet. jeg har stor mistanke om at det er han da den lille ikke kan nå så langt op.

• #25   18. nov 2014 jeg syntes faktisk jeg er meget sammen med dem også hver for sig men selvfølgelig mest sammen. men hvis i har nogen gode ideer til hvad jeg ellers kan gøre sammen med dem så sig endelig til.

• #26   19. nov 2014 Bare fordi jeg er lidt tungnem: Hvor meget af døgnet er hundene sammen med dig/jer?

• #27   19. nov 2014 Det at de om dagen går i hundegård kan nemt gøre, at de ikke skelner mellem "inde" og "hundegård". Træn renlighedstræning igen, så de lærer at forsørce HELT ude, altså på lufteture og måske i hundegård, men een ting ad gangen, og det hedder UD. smiley
    M.h.t.ødelæggelser giver jeg de andre ret: masser af hjernetræning og aktivering men også træne ro! Masser af ro efter træning og gåture.
    Kan de ikke være i soveværelset hos jer om natten? Så kan I (i det mindste i en indkøringsperiode uden ret megen søvn) nå at stoppe gnaveri og ødelæggelser i gerningsøjeblikket og aflede med et læg dig, og derefter stille ros, når hunden ligger og slapper af. start f.eks.med at lave ro omkring en lille "godnat-tyggepind, sig godnat og vent smiley ...forhåbentligt kun på, at hundene falder i søvn.

Mit budskab er nok lidt, at I skal lade hundene mærke, at de kan være trygge - især i jeres selskab smiley

Kommentér på:
hjælp. det er kørt helt af sporet.

Annonce