{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Boldmotivation {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med boldmotivation, som jeg håber at i kan komme med nogle løsningsforslag til.
Min hund har aldrig rigtig villet have noget i munden, heller ikke da han var helt lille hvalp.
Dette har jeg selvfølgelig prøvet at træne. Der sker desværre det, at da han som hvalp endelig tager en bold i munden under træning, leger min træner "trække leg" med ham. Dagen efter taber han en del tænder, da han uden jeg var klar over det, var midt i et tandskifte.
Hunden er nu 6 år og alt er efterhånden prøvet men uden succes.
Dette betyder at jeg ikke kan lave apport eller felt med ham. Der ud over ville jeg jo gerne bruge det som belønning i stedet for godbidder.
Jeg ved ikke om hændelsen da han var hvalp har noget at sige, men det er det eneste jeg kan kæde sammen med at han ikke vil have noget i munden.
Er det nogle der sidder med nogle gode ideer til hvordan jeg kan få det til at lykkes??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boldmotivation
  • #1   9. sep 2014 Ved godt, det her bliver lidt provokerende - men selvfølgelig vil han tage noget i munden (ellers kunne han jo ikke spise) så det er bare et spørgsmål om, at finde den rigtige genstand til start-indlæringen. smiley

Med min gamle husky (en husky ser absolut ikke noget som helst grund til at tage noget i munden, når først det er dødt...) var jeg helt ude i, at binde tørrede tyretissere - som hun var fuldstændig vild med - fast på et stykke rundt træ, som så efterfølgende blev beklædt med superblødt plys.
    Den ville hun SÅ gerne have fat i, at hun nærmest stjal den ud af hånden på mig. På den måde fik jeg en masse glæde og vilje ind i hende - fik sat en kommando på - og kunne stille og roligt udbrede den kommando til andre genstande, der blev sværere og sværere.

Nogle af brugshundefolkene bruger en slags godbids-pung, der er lukket med velcro. Den kan også være et hit for nogle hunde. Det vigtige er at finde én genstand, hvor man kan få det til at fungere. Derfra burde du kunne arbejde videre.

• #2   9. sep 2014 Hov, jeg vil så tilføje, at du nok ikke kan forvente, at du ligefrem vil kunne bruge en genstand til belønning. Men du burde kunne få det til at virke nok til, at du kan lave fx. en apportøvelse.

Jeg forstår iøvrigt ikke, hvorfor du ikke kan træne feltet ind uden en bold? Det træner jeg selv ind med en target smiley

• #3   9. sep 2014 Du har sikkert ret i at det handler om at finde den rette genstand, jeg har bare snart prøvet alt, uden held.
    Det virker som om at han gerne vil, men han "dør" efter ca 10 sek.
    Jeg har prøvet den med posen, det var heller ikke en succes.

• #4   9. sep 2014 Grunden til at jeg ikke kan træne felt er at han jo ikke vil samle op. Han finder genstanden, men lader den ligge.

• #5   9. sep 2014 Nååh ok. For mig er "Felt" = Felt i DKK øvelsen.
    Der er ingen genstande, men de skal blot kunne sendes ud i feltet og indtage en position derude smiley

• #6   9. sep 2014 Brug en klikker smiley klik i første omgang bare for at se på, senere for at dutte til og endnu senere for at åbne munden om, hav genstanden i hånden i starten og før den ikke frem mod hundens mund, træk den i stedet lidt tilbage som om den er på vej væk så hunden skal skynde sig for at nå at tage den;)

• #7   9. sep 2014 Bodil dette er også prøvet, Det er som om han mister interessen og vender sig væk.

• #8   9. sep 2014 nu har jeg en hund der har fået slået tænder ud under tæv af sin tidligere ejer. Hun har fået trukket døde tænder ud og lavet noget af kæben pga. dette. Hun ville heller ikke apportere ting eller apport.

men nu gør hun det. Jeg opdagede at det var i situationen ved mennesker hun var nervøs. Hun kunne f.eks godt samle en pind op i skoven. Men så snart jeg henvendte mig til hende droppede hun den og gik.

Så begyndte jeg at kaste den og hun hentede..og sådan trænede vi et år.så skiftede jeg til bold til naturpind, til rundstok, til naturpind, til apport, til naturpind, til frisbee, naturpind osv. hver gang noget hun kendte hver 2 gang jeg kastede.

Det virker..

• #9   9. sep 2014 Du er sgu en kreativ problemknuser Sarah smiley

• #10   9. sep 2014 Det er lige præcis sådan han også gør. Jeg kan efter 5 år nu kaste en bold og halvdelen af gangen løber han efter den og kommer mod mig med den. Men smider den 1-2 meter fra mig. Men det har taget 5 år, at komme der til. Ved godt at træning kræver tålmodighed, men 5 år, jeg er ved miste troen på at det nogensinde vil lykkes.
    Jeg tænker at der er et eller andet jeg gør forkert, men ved bare ikke hvad.

• #11   9. sep 2014 buch ved ikke om jeg er kreativ, men med Walle har det været nødvendigt at tage ALT på andre måder end normalt pga. den heftige medfart hun har fået..og så må det tage den tid det tager. smiley

Og det tager ihvertfadl (her 6 år senere) en måneds tid inden hun er tryg hvis hun skal lærer noget HELT nyt.. hun bliver aldrig helt normal. Dyrlægen mener hun har noget der minder om PTSD i hundeform.

• #12   9. sep 2014 Stine: du skal lade være med at forvente han skal komme med den. Du skal moment opbygge. Lige nu er dit succes kriterie at han skal hente HVER gang. Fuck at han smider den alle mulige steder. HVER gang skal han hente.
    Når han så gør det begyder du -når han er på vej retur at løbe fra ham så han passere det sted du stod og så kaster du det nye.. han aflevere stadig ikke.
    og så gør du langsomt afstanden mellem jer mindre.
    Jeg trænede walle i at holde genstande i munden (en tom toiletrulle) hver gang jeg sad på toilettet. Det gør jeg så idag ikke kan gå på lokum alene, men det gav pote på den lange bane..

Kommentér på:
Boldmotivation

Annonce