{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Mystiske træningsredskaber {{forumTopicSubject}}

Jeg fik lige et nyhedsbrev fra zooplus, hvor de reklamerer for en masse forskellige træningsredskaber såsom diverse anti-gø halsbånd osv. Jeg synes de fleste (hvis ikke alle) disse instrumenter/apparater er totalt unødvendige og lugter langt væk af en meget hurtig løsning på et problem, der sagtens kunne løses på anden måde.

Nåh men, så faldt jeg over denne her "shake trainer":

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/opdragelseshalsbaand/opdragelseshjaelp/407299#more

"shakeTrainer® er et yderst blidt, men også effektivt opdragelsesværktøj, der hjælper dit dyr af med uønsket eller forstyrrende opførsel"

Hvad i alverden ER det? Jeg fatter slet ikke hvad det går ud på? Nogen der kan oplyse mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystiske træningsredskaber
  • #2   13. aug 2014 Sakset fra linket¨

Fortsættelse af produktbeskrivelse:
    sin lille størrelse og ligger godt i hånden i kraft af sin form. Når du ryster den, laver den en unik lyd. Hvis du anvender shakeTrainer® korrekt, vil lyden øjeblikkeligt vænne din hund af med den uønskede opførsel. Benytter du metoden konsekvent, stopper din hund helt med sine dårlige vaner.

Så i bund og grund bare en lille dims der larmer så du kan forskrække hunden så den stopper adfærden

• #3   13. aug 2014 Jamen hvordan i alverden kan en "unik lyd" få en hund til at stoppe med noget som helst mere end et par gange?

• #4   13. aug 2014 Hmmmm - gad vide hvad der er for en "impuls" der er monteret i de der opdragelses halsbånd............

• #6   13. aug 2014 Tja -jeg har en billigere løsning. Tag en tom sodavandsdåse, put et par småsten eller mønter i, ryst den når kræet gør eller hvad den nu har gang i, og så har du samme effekt.

Metoden er sådan set ikke helt dum, hvis man har en hund med gøproblemer, så kan lyden få hunden til lige at stoppe op et øjeblik... men det kræver jo så at man husker at der osse skal roses for den rette adfærd.
    Ved brug af den alene, tvivler jeg på hunden lærer ikke at gø.. og mon ikke den på sigt vil have vænnet sig til lyden og derfor ikke stoppe blot fordi der rasles...

• #7   14. aug 2014 Eller tag en sten og tyre den i nakken på hunden, jo større sten jo bedre effekt smiley

• #8   14. aug 2014 Trine M -

Jeg ville ha elsket, hvis jeg havde haft min første schæferhund stadigvæk. Så havde jeg sendt ham over til dig og så kunne du have moret dig med at forsøge at få ham til at holde op med at gø i buret i bilen smiley

• #10   14. aug 2014 De skal bare have nogen tæsk og smides ned, hvis du tisser på dem samtidig er du på den sikre side;) det er da nemmere og billigere end at købe diverse hjælpemidler smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
    #11   14. aug 2014 Jeg undersøgte på et tidspunkt den der Shake ting. Jeg fik på nettet læst sig frem til at det var spild af penge at købe det, da man selv kunne lave den med en Tom dåse med mønter i.

Ideen er at hunden ikke kender lyden, og det er så en ikke-godbid lyd. Lidt modsat klikkeren.

Klik=godbid
    Rasle rasle =ikke godbid

Så når hunden høre rasle rasle ved den den har gjort noget forkert..

• #12   14. aug 2014 aaarh ok -at sammenligne en ryste-dims med tæv er da vidst lige i overkanten er det ikke?

Jeg forstår ikke at man kan sælge sådan en ting til knapt 200kr og markedsføre den som et eller andet helt vildt nyt og opfindsomt, men den er jo altså temmeligt uskadelig. Måske virker den ikke, men hunden tager næppe skade af at høre en raslelyd når den gør noget uønsket.

Og så mener jeg i øvrigt stadig ikke den er helt tosset (altså prisen er måske nok, og deres forklaring af brugen, men ideen bag mener jeg er ok)
    For Reiki virker det faktisk ganske godt at bruge en lyd til at afbryde ham når han f.eks. gør e.l. og det er jo faktisk blot det denne dims gør... afbryder hunden... så kan man jo belønne når kræet holder kæft eller er stoppet med hvadend det nu var den ikke måtte

• #14   14. aug 2014 Martine: Det er jeg sgu ikke sikker på jeg havde kunnet (en af grundene til jeg ikke har schæfer, ha ha), men jeg er HELT sikker på jeg ikke havde kunnet, hvis det skulle foregå med sådan en rystedims. smiley

• #15   15. aug 2014 Det tror jeg du har endda rigtigt meget ret i, Trine smiley

Kommentér på:
Mystiske træningsredskaber

Annonce